InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Westlandse Cross 2015 - Programma, line-up & informatie

Westlandse Cross 2015 - Programma, line-up & informatie

Westlandse Cross 2015 - Programma, line-up & informatie De Westlandse Cross is een festival dat in 2015 voor de tweede keer plaatsvindt. Het festivalterrein is gelegen op een stuk grond dat behoort bij bloemenveiling Flora Holland, in de gemeente Westland. Het festival is een 2-daags evenement met op zaterdag 20 juni een dagprogramma met diverse side-events en een muziekavond met grote namen als Dotan, Kensington en BLØF en op zondag 21 juni staan er op het dagprogramma vooral plaatselijke bands geprogrammeerd en vinden er ook side-events plaats.

Westlandse Cross

De Westlandse Cross is een festival dat in 2014 in het leven is geroepen, toen nog als 3-daags evenement. Het zou eigenlijk maar eenmalig gehouden worden als viering van het 10-jarig bestaan van de gemeente Westland, maar het beviel zo goed dat de Westlandse inwoners gevraagd hebben om een vervolg. In het begin werd het door de gemeente stevig tegengehouden en werd er geen vergunning verleend voor zo'n dergelijk evenement in 2015. Na lang aandringen werd er besloten om het festival een vervolg te geven, maar alleen op een zaterdag. Hier waren veel Westlanders al tevreden mee, maar de gemeente besloot naderhand ook nog dat een tweede dag was toegestaan en zo maakt ook de zondag erna deel uit van de Westlandse Cross 2015. Voorwaarde was wel dat het programma van zondag op de dag zou plaatsvinden en daar hebben de organisatoren ook rekening mee gehouden door vele side-events te regelen en er een echte familiedag van te maken.

Het is mogelijk om naar de Westlandse Cross 2015 te komen als je in een scootmobiel of rolstoel zit. Daarnaast is de komst van de razendpopulaire selfiestick voor veel evenementenorganisaties een nieuwe reden voor kopzorgen, waardoor de organisatie van de Westlandse Cross heeft besloten dat het meenemen van zo'n selfiestick verboden is.

Side-events

Op zaterdag en zondag is er een speciaal kinderdorp ingericht, waar kinderen van alles kunnen beleven. In het kinderdorp zijn onder andere te vinden: luchtkussens, oud-Hollandse spelletjes, hutten bouwen, zelf popcorn op houtgestookt vuur maken, marshmallows bakken, schminken, klimpark, Angry Birds-spel en een zeer spectaculaire glijbaanattractie.

Verder staan er op de zaterdagmiddag fiets- en motorcrosses gepland en vindt er een streekmarkt plaats. 'Kom uit de kas', zoals de naam van de streekmarkt luidt, is geen gewone streekmarkt. De kraamhouders tonen uitsluitend producten uit de kas en aan tuinbouw gelieerde producten.

Toiletten

Een van de meest besproken punten op festivals is de toiletvoorziening. Ook op de Westlandse Cross editie van 2014 was deze niet zoals het zou horen en zijn er na afloop veel klachten binnengekomen bij de organisatie. Daarom is er dit jaar voor gekozen om de toiletvoorziening uit handen te geven aan het plaatselijke bedrijf PleeParty. Hier mag je voor één muntje een hele dag de toiletten bezoeken. De PleeGirls zorgen ervoor dat de toiletten schoongehouden worden en van een fris geurtje worden voorzien.

Er zijn verschillende soorten toiletten te vinden bij PleeParty. Zo heb je Het Vluggertje, waarbij je binnen 60 seconden je behoefte gedaan moet hebben, De Grote Boodschap, waarbij je ongestoord, zoals de naam al zegt, je grote boodschap kan doen en er is nog de Innerpies, waar comfort voorop staat en je even helemaal tot rust kan komen en voorzien is van rustgevende muziek.

Locatie

De Westlandse Cross 2015 vindt net als de editie van 2014 plaats op de Zandheullaan in Honselersdijk, Zuid-Holland (zie kaart hieronder). Het festival wordt gehouden op een braakliggend terrein van en aangrenzend aan bloemenveiling Flora Holland. Er is een Hoofdpodium, waar de grotere bands zullen optreden en een Ronde Feesttent, waar vooral plaatselijke bands hun muziek ten gehore gaan brengen.

Locatie Festivalterrein

Line-up

Op zaterdag 20 juni staan de volgende 8 optredens op het programma:
  • No Comment (Westlandse band, bekend van o.a. Holland's Got Talent)
  • Dotan (heeft 6 dagen van tevoren afgezegd op advies van zijn KNO-arts, zijn vervanger wordt 1 dag van tevoren bekend gemaakt)
  • Racoon (vervangt Dotan)
  • Kensington
  • BLØF
  • FeestDJRuud
  • 80's Verantwoord
  • 90's NOW
  • Beverly Hills 908000's

Op zondag 21 juni staan de volgende vijf optredens op het programma:
  • Wipneus & Pim
  • B-Brave
  • Mega Discotrain
  • 3 Meter Peter
  • Singlefeestje

Programma + Tijdschema

Zaterdag 20 juni

Kinderdorp 11:00 - 17:00 (toegang 1 munt)Fietscrosses 11:00 - 13:00
Streekmarkt 11:00 - 17:00Motorcrosses 13:00 - 17:00
Hoofdpodium Ronde tent
Terrein open dagprogramma 11:00 (GRATIS)
Singlefeestje 12:30 - 17:00
Terrein open avondprogramma 18:00 (kaartverkoop)
No Comment 18:00 - 18:45
80's Verantwoord 18:30 - 20:30
Dotan 19:15 - 20:15
Kensington 20:45 - 21:4590's NOW 20:30 - 22:30
BLØF 22:15 - 23:15
Beverly Hills 908000's 22:30 - 00:30
FeestDJRuud 23:45 - 01:00

Zondag 21 juni

Kinderdorp 14:00 - 18:00 (toegang 1 munt)
Hoofdpodium Ronde tent
Terrein open 14:00 (kaartverkoop)
Wipneus en Pim 14:00 - 15:00Singlefeestje 14:00 - 18:00
B-Brave 15:15 - 15:45
MEGA Disco Train 16:00 - 16:45
3 Meter Peter 17:15 - 18:00
© 2015 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Indian Summer Festival 2015: datum, kaarten, programmaIndian Summer Festival 2015: datum, kaarten, programmaOp vrijdag 5 juni en zaterdag 6 juni 2015 vindt de vijftiende editie van het Indian Summer Festival plaats. Het festival…
Hoe gezond is boerenkool?Hoe gezond is boerenkool?Boerenkool, voor Nederlanders een alledaagse wintergroente. Echter, op het moment dat je je er in verdiept zou boerenkoo…
Oefencrossen en tripalons in 2012, wanneer en waar?De paardensport kent verschillende disciplines. De cross is een onderdeel van een samengestelde wedstrijd. Wanneer je (n…
Zwarte Cross: 12 - 15 juli 2018Zwarte Cross: 12 - 15 juli 2018De anders zo rustieke Achterhoek transformeert in het laatste weekend van juli in het walhalla voor liefhebbers van moto…
Finale PDC WK darts 2018: Phil Taylor - Rob CrossFinale PDC WK darts 2018: Phil Taylor - Rob CrossDarten is in Nederland een bekende sport. Veel Nederlanders kijken dan ook naar het darten op de televisie. Sinds 1994 w…
Bronnen en referenties
  • www.westlandsecross.nl

Reageer op het artikel "Westlandse Cross 2015 - Programma, line-up & informatie"

Infoteur: Rva03
Laatste update: 19-06-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!