InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > FRIS-feesten: locaties, tickets en korting

FRIS-feesten: locaties, tickets en korting

Voor 12 tot en met 15 jarigen is het niet mogelijk om gewoon op stap te gaan. Speciaal voor deze doelgroep bestaan de FRIS-feesten. Met de term 'Wij zijn FRIS' worden in het hele land op toplocaties spectaculaire feesten georganiseerd met de beste DJ's maar zonder drugs, alcohol en roken. Ieder jaar vinden er tientallen FRIS-feesten plaats en de dag voor de zomervakantie wordt FRIS XXL georganiseerd. Algemene informatie over de feesten van FRIS is samengevat. Kom ook te weten in welke steden er FRIS-feesten worden georganiseerd, wat de entreetickets kosten, hoe je kortingstickets kunt kopen, de tijdstippen van de feesten en hoe je op de gastenlijst kunt komen.

FRIS

De FRIS-feesten richten zich op jongeren van 12 tot en met 15 jaar. Deze groep jongeren mag immers nog niet op stap, maar houdt al wel van een feestje. Om deze jongeren op een verantwoorden wijze kennis te laten maken met het uitgaansleven vinden er door het hele land feesten van FRIS plaats. Tijdens de feesten treden diverse top DJ's en artiesten op. De feesten vinden plaats op toplocaties en de show is met recht spectaculair te noemen. De muziek die wordt gedraaid betreft voornamelijk dancemuziek. Onder andere de bekende merken Dubbelfrisss en Mentos hebben zich verbonden aan FRIS.

Veilig en verantwoord uitgaan

De FRIS-feesten geven jongeren tussen de 12 en 15 jaar de kans om op een verantwoorde wijze het uitgaansleven te leren kennen. Dit betekent dat er geen alcohol en drugs mogen worden gebruikt. Ook mag er niet worden gerookt. Tijdens de feesten is er streng toezicht en wanneer iemand zich niet aan de regels houdt wordt er streng opgetreden. Jongeren leren op deze manier dat je ook plezier kunt maken zonder het gebruik van verdovende middelen.

Steden FRIS-feesten

De FRIS-feesten vinden in geheel Nederland plaats in ruim tien steden. De steden waar momenteel FRIS-feesten worden georganiseerd zijn Alkmaar, Almere, Amersfoort, Amstelveen, Amsterdam, Arnhem, Bussum, Dordrecht, Eindhoven, Groningen, Haarlem, Hoofddorp, Nijmegen, Purmerend, Tilburg, Utrecht, Weert en Zaandam. In iedere stad worden de feesten georganiseerd op toplocaties. Voorbeelden van bekende locaties zijn onder andere het Afas Stadion in Alkmaar, de Effenaar in Eindhoven, de Escape en de Melkweg in Amsterdam en het Luxor in Arnhem

Ticketprijs FRIS

De kosten voor een entreeticket bedragen per feest circa 10,- wanneer je een ticket online via de website van FRIS koopt. De kosten kunnen variëren per feestlocatie en liggen tussen de 8,- en de 13,50. De kosten zijn exclusief servicekosten. Aan de deur zijn de tickets circa drie euro duurder dan wanneer je ze online koopt.

Kortingstickets FRIS

De FRIS-feesten kunnen eenvoudig met korting worden bezocht. Er zijn meerdere opties om te besparen op de entreekosten.

Earlybird tickets

Wie al in een vroeg stadium zijn of haar kaarten koopt voor een FRIS-feest ontvangt enkele euro's korting. Deze zogenoemde Earlybird tickets zijn slechts beperkt verkrijgbaar.

Groepskorting

Wanneer je online voor minimaal vijf personen tegelijk kaarten koopt ontvang je tien procent korting op de entreekosten.

Vijf voor de prijs van vier

Wanneer je in de stad naar keuze graag naar vijf feesten wilt is het mogelijk om hiervoor ineens je kaarten te kopen. Je ontvangt dan 20% korting en hoeft dus maar vier van de vijf entreetickets te betalen. Je ontvangt na aankoop van je tickets vervolgens voor aanvang van ieder feest je ticket per e-mail. Je kunt vervolgens je ticket printen en via een aparte rij bij de ingang naar binnen. Je hoeft hierdoor nooit lang te wachten bij de ingang. Ook ben je altijd verzekerd van een entreeticket, dus ook wanneer het feest uitverkocht is.

Tijdstippen feesten

Ieder FRIS-feest heeft afwijkende start- en eindtijden. De feesten beginnen telkens om 19.30 of 20.00 uur en eindigen om 00.30, 01.00 of 01.30 uur.

Gastenlijst

Het is mogelijk om op de gastenlijst te staan bij het FRIS-feest naar keuze. Je komt op de gastenlijst door op de website van FRIS bij het desbetreffende feest te klikken op de knop 'op gastenlijst'. Het promotiebericht dat zichzelf opent dien je vervolgens te delen op Facebook waarna je vervolgens op de gastenlijst komt te staan.

Lidmaatschap FRIS

Het is mogelijk om gratis lid te worden van FRIS. Je ontvangt als lid altijd het laatste nieuws over FRIS en nieuwe feesten en evenementen. Je kunt jezelf registreren door op de website van FRIS rechtsboven te klikken op 'Log in'.

FRIS XXL

Ieder jaar vindt op de laatste dag voor de zomervakantie het eindfeest van FRIS plaats, namelijk FRIS XXL. FRIS XXL is groter van opzet en vindt ieder jaar plaats in grote evenementenhallen zoals de Heineken Music Hall of de Borchlandhallen. Tickets voor FRIS XXL kosten 16,50 in de voorverkoop en 18,50 aan de deur. Vanwege de grote belangstelling is het aantal kaarten dat aan de deur wordt verkocht zeer beperkt.

Contactgegevens

De FRIS-feesten worden georganiseerd door Vicino Events B.V. De adres- en contactgegevens van dit evenementenbureau zijn:
  • Adres: Luchtvaartstraat 4
  • 1059 CA Amsterdam
  • Telefoonnummer: 0653971090
  • E-mailadres (vragen over feesten): philippe@wijzijnfris.nl
  • E-mailadres (problemen met aankoop tickets): support@ticketscript.com

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Zelf ijs maken, verfrissend!Zelf ijs maken, verfrissend!Wat is lekkerder dat op een warme dag een fris verkoelend ijsje. Je kunt er voor kiezen om het in de winkel te kopen, ma…
Vers fruit als maaltijd of tussendoorVers fruit als maaltijd of tussendoorFruit is gezond, dat zal niemand ontkennen, maar niet iedereen zit te wachten op bergen fruit. De mensen die fruit wel o…
Een waterkoeler bij u thuisEen waterkoeler bij u thuisAls er wordt gesproken over een waterkoeler is de eerste reflex deze altijd te plaatsen in de werkomgeving of een plaats…
Een fris fruitontbijtEen fris fruitontbijtOok in de warmere maanden is het belangrijk om goed te eten, maar het kan allemaal wel wat luchtiger. Zo is fruit in com…
Bronnen en referenties
  • Evenementebureau Vicino Events B.V., FRIS, www.wijzijnfris.nl

Reageer op het artikel "FRIS-feesten: locaties, tickets en korting"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-03-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!