InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Huishoudbeurs 2020: korting, kaarten, openingstijden, data

Huishoudbeurs 2020: korting, kaarten, openingstijden, data

Huishoudbeurs 2020: korting, kaarten, openingstijden, data In 2020 wordt het grootste vrouwenevenement van Nederland gehouden van 22 februari tot en met 1 maart. De Huishoudbeurs is een jaarlijks terugkerend evenement (75ste editie in 2020), sinds 1955 vindt het plaats in de RAI in Amsterdam. Amsterdam RAI is uitstekend te bereiken met het openbaar vervoer. Wil je de grootste drukte vermijden, kies dan voor de zondag of de maandag. Met de toegangskaart van de Huishoudbeurs kun je ook de Negenmaandenbeurs bezoeken op dezelfde dag. Vergeet niet de Huishoudbeurs app te downloaden!

Inhoud artikel

Geschiedenis Huishoudbeurs

Waarschijnlijk vond de eerste huishoudbeurs plaats in 1920. In dat jaar werd er een Damesbeurs georganiseerd door de Amsterdamse Dameskroniek (een weekblad voor de ontwikkelde vrouw) in Bellevue. Na de oorlog ging men verder met de Damesbeurzen, maar dan in het RAI-gebouw (Ferdinand Bolstraat). Na twee beurzen, die een groot succes waren, werd de naam Damesbeurs opgeëist door de eigenaar van Dameskroniek. Damesbeurs werd Het Domein der Vrouw, maar deze wijziging van naam zaaide verwarring en de vrouwen bleven weg. De eerste officiële Huishoudbeurs vond plaats in Den Haag, in 1950. Sinds 1955 werd gekozen voor Amsterdam, de RAI. Huishoudbeurs 2020 is op papier de 75ste editie. In 2014 vond er voor de eerste keer naast de fysieke Huishoudbeurs ook een Huishoudbeurs online plaats.

Wanneer wordt de Huishoudbeurs 2020 gehouden?

Het evenement wordt gehouden van zaterdag 22 februari tot en met zondag 1 maart 2020.

Adresgegevens Amsterdam RAI

Amsterdam RAI
Europaplein 22
1078 GZ Amsterdam
Telefoon: 020-5491212

Openingstijden

  • Zaterdag 22 februari: 11.00 uur tot 18.00 uur
  • Zondag 23 februari: 11.00 uur tot 18.00 uur
  • Maandag 24 februari: 11.00 uur tot 18.00 uur
  • Dinsdag 25 februari: 11.00 uur tot 18.00 uur
  • Woensdag 26 februari: 11.00 uur tot 18.00 uur
  • Donderdag 27 februari: 11.00 uur tot 22.00 uur
  • Vrijdag 28 februari: 11.00 uur tot 22.00 uur
  • Zondag 1 maart: 11.00 uur tot 18.00 uur

Kaarten, toegangsprijzen

Let op, kaart is tevens geldig voor Negenmaandenbeurs!

De kaartverkoop gaat van start in november 2019.
  • Voorverkoop: 15,95 euro
  • Tijdens de beurs aan de kassa: 19,50 euro
  • Tijdens de beurs online: 17,50 euro
  • Avondkaart (na 17.00 uur): 11,50 euro
  • Kinderen 0 tot en met 4 jaar: gratis
  • Kinderen 5 tot en met 16 jaar: 5,50 euro

*Op donderdag en vrijdag is de dagkaart geldig van 11.00 uur tot 22.00 uur. De avondkaart is alleen geldig van 17.00 uur tot 22.00 uur.

Korting Huishoudbeurs (kortingsbonnen, beurs, treinreis)

  • Zoals hierboven vermeld is het verstandig om de kaarten aan te schaffen in de voorverkoop.
  • De Huishoudbeurs 2=1 actie.
  • Houd ook andere acties in de gaten zoals actiecode.nl, gratisvoorvrouwen.nl.
  • Ook voor de trein zijn er kortingsacties, bij het online bestellen van een kaart, kun je een NS-dagretour kopen voor een mooie prijs.

Bereikbaarheid: trein en parkeren Amsterdam RAI

Het is tien minuten lopen van treinstation Amsterdam RAI naar de Huishoudbeurs. Amsterdam RAI ligt aan de ringweg A10 (afslag S109 RAI) en heeft ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Ook op omliggende terreinen kan de auto geparkeerd worden. Alles wordt duidelijk met borden aangegeven. Vanaf omliggende terreinen vertrekken gratis pendelbussen naar de RAI. Ze brengen je ook weer terug naar het parkeerterrein. Ga voor parkeerkosten uit van een prijs tussen de 16 en de 20 euro.

Georganiseerde busreizen naar de Huishoudbeurs

Er zijn verschillende busondernemingen in Nederland die je nagenoeg van deur tot deur naar de Huishoudbeurs vervoeren. Zoek via sktb.nl (Stichting Keurmerk Touringcarbedrijf) naar een busonderneming die van uit jouw woonplaats vertrekt. Er zijn ook zelfstandige busondernemingen die reizen organiseren naar de Huishoudbeurs.

Programma

Er zijn meer dan 450 stands!
Nieuws op het gebied van:
  • Verzorging;
  • Mode;
  • Wonen;
  • Eten;
  • Modeshows;
  • Topstylisten die adviezen geven;
  • Je kunt diverse workshops volgen.

Mensen in een rolstoel

Zit je in een rolstoel en en ben je in het bezit van een invalidenkaart dan moet je zelf gewoon een kaart aanschaffen, de begeleider krijgt op vertoon van de invalidenkaart bij de kassa een gratis kaart. Uitzondering: leen je een rolstoel bij RAI Amsterdam dan heeft de begeleider geen gratis toegang. De huishoudbeurs is goed toegankelijk voor minder validen en mensen in een rolstoel. De gangpaden zijn ruim opgezet, vlak. Er zijn liften en invalidentoiletten. Ben je in het bezit van een officiële invalidenkaart dan moet je kijken op de website van de Huishoudbeurs waar je het beste kunt parkeren. Het is ook mogelijk om een rolstoel in bruikleen te krijgen, deze moet je wel reserveren (mailadres zie website Huishoudbeurs). Neem altijd een geldig legitimatiebewijs mee!

Handige tips bij een bezoek aan de Huishoudbeurs!

  • Download de Huishoudbeurs app!
  • Download het boekje met kortingsbonnen via de website van de Huishoudbeurs.
  • Het is altijd druk op de Huishoudbeurs, maar wil je de grootste drukte vermijden, kies dan voor de zondag of de maandag.
  • Het is handig om niet bij de RAI te pinnen, maar al eerder, bijvoorbeeld in je woonplaats. Het is namelijk altijd erg druk bij de pinautomaten.
  • Koop vooraf je ticket, dat spaart geld uit.
  • Om 11.00 uur is de 'echte' opening ieder dag, maar vanaf 10.00 uur kun je al terecht bij The Hang-out, waar je ook het hoofdpodium vindt.
  • Er is een tassenbewaarplaats in het Elicium, dat scheelt een hoop sjouwen. Vergeet niet je spulletjes weer op te halen als je naar huis gaat.
  • Verspreid over de hele beurs zijn cateringpunten en in hal 8 kun je allerlei lekkers (hapjes, drankjes) uitproberen.
  • Alleen op alle cateringpunten is er gratis WIFI aanwezig.
  • Op Facebook kun je vinden welke optredens er zijn en tijdens de beurs op grote schermen.
  • Wil je kolven, dan kun je dit doen in de verschillende EHBO ruimtes.

Gevonden voorwerpen bekijken op internet (ilost.nl)

Ben je iets verloren dan kun je kijken op ilost.nl. Je vindt er zelfs foto's van de voorwerpen die gevonden zijn!

Huishoudbeurs Amsterdam Rai

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Korting: Huis en TuinKorting: Huis en TuinDe meeste tijd word doorgebracht in je eigen huis. Jaarlijks worden veel artikelen gekocht voor in en rond het huis. De…
Een NS abonnement om in het weekend gratis te kunnen reizenEen NS abonnement om in het weekend gratis te kunnen reizenDe NS heeft een nieuw abonnement op de markt gebracht waarmee je in het weekend gratis kunt reizen. Dit nieuwe abonnemen…
Zakenreizen per trein steeds populairderZakenreizen per trein steeds populairderZakenreizen maken per trein wordt steeds meer populair. Je hebt namelijk niet te maken met lange wachttijden en lange wa…
Draadloze tamponsDraadloze tampons vonden hun oorsprong in de gynaecologische toepassingen. Tegenwoordig hebben diverse producenten ze op…
Nieuwe kleineondernemersregeling 2020: de btw-aangifteNieuwe kleineondernemersregeling 2020: de btw-aangifteIn 2019 kunt u zich aanmelden voor de nieuwe kleineondernemersregeling 2020. Die nieuwe regeling is een ontheffing en sc…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Mohamed1982eg, Pixabay
  • http://www.huishoudbeurs.nl (geraadpleegd op 16 maart 2019)

Reageer op het artikel "Huishoudbeurs 2020: korting, kaarten, openingstijden, data"

Reacties

Thea Toby, 29-07-2019 19:26 #3
Graag had ik de prijzen van een toegangskaart in combinatie met de treinreis willen zien. Reactie infoteur, 14-08-2019
Dank voor uw vraag. Deze prijzen zijn, voor zover ik weet, nog niet bekend. Met vriendelijke groet,

Wil van de Steeg, 20-02-2018 18:49 #2
Ik zit in de rolstoel en wil samen met manlief komen genieten, wat ik vreemd vind dat hij gratis naar binnen mag als begeleider, op vertoon van de invalide pk. Deze hoort in de auto te liggen, alwaar je daarmee op invalide parkeerplaats parkeert.

Mevr Koolen, 29-11-2015 19:59 #1
Ik ga ieder jaar met de 2=1 kaartjes actie naar de huishoudbeurs al 6 jaar met mijn dochter samen. Nu wilde ik de kaarten bestellen maar waren al uitverkocht!
Heb ik nog nooit eerder gezien in al die jaren niet. Vind het erg jammer! Komt er nog zo'n actie voor trouwe klanten of is het helaas pindakaas voor ons? Reactie infoteur, 30-11-2015
Dat is inderdaad heel jammer. Ik heb dit artikel geschreven, maar ben verder niet verbonden aan de Huishoudbeurs. Ik kan daarom helaas niets voor u doen. Rond half november is de actie begonnen zag ik op internet en al heel snel waren deze kaarten uitverkocht. Ik hoop dat u nog een andere kortingsactie tegenkomt. Met vriendelijke groet,

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 16-03-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Reacties: 3
Schrijf mee!