InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Amsterdam Dance Event: 17 21 oktober 2018

Amsterdam Dance Event: 17 21 oktober 2018

Amsterdam Dance Event: 17  21 oktober 2018 Nederland is wereldwijd bekend om de dancemuziek en djs. Honderdduizenden bezoekers uit de gehele wereld komen naar Amsterdam voor het Amsterdam Dance Event dat plaatsvindt van 17 tot en met 21 oktober 2018. Het Amsterdam Dance Event vindt plaats op tientallen locaties in de stad en er treden tal van bekende en onbekende djs op. Het programma is zeer uitgebreid met 300 festivals, variërend van massale tot kleine en intieme optredens. En het mooie is dat kaarten voor de verschillende optredens in veel gevallen geheel gratis zijn.

Dancemuziek

Nederland staat bekend om klompen, tulpen en kaas. Maar bij de jongere generaties staat Nederland vooral bekend om de dancemuziek. De elektronische muziek is tegenwoordig één van de belangrijkste exportproducten van ons land. Het aantal dance gerelateerde festivals neemt nog steeds hals over kop toe. Onder andere in de Verenigde Staten groeit deze muziekstroming enorm. De Nederlandse djs behoren tot de populairste van de wereld en draaien overuren op tal van shows wereldwijd. Voorbeelden van djs die aan de wereldtop staan zijn bijvoorbeeld Armin van Buuren, Afrojack en Hardwell.

Amsterdam Dance Event 2018

Als hoofdstad van Nederland kan Amsterdam uiteraard niet achterblijven. Het dancefestival Amsterdam Dance Event bestaat al sinds 1995, maar de laatste jaren is het enorm gegroeid. Honderdduizenden danceliefhebbers uit de hele wereld komen ieder jaar naar Amsterdam om daar te genieten van de crème de la crème wat de dance te bieden heeft. Het feit dat de website van het festival geheel Engelstalig is duidt er op dat het een zeer internationaal publiek trekt. Het Amsterdam Dance Event bestaat tegenwoordig uit circa 2.000 djs die gedurende vijf dagen optreden op 300 evenementen verdeeld over 80 clubs en uitgaansgelegenheden. Tot de djs behoren enkele van de grootsten ter wereld, maar er is ook meer dan voldoende plek voor opkomende talenten. De muziek die gedraaid wordt is onder te verdelen over het gehele spectrum van dancemuziek. De eerstkomende editie van het Amsterdam Dance Event vindt plaats van 17 tot en met 21 oktober 2018.

Locaties

Het evenement vindt plaats op 80 locaties verdeeld over de gehele stad. Hiertoe behoren onder andere toplocaties als de Johan Cruijff ArenA, Heineken Music Hall, Melkweg en Paradiso. Maar ook de liefhebbers van kleinschaligere optredens kunnen terecht op het Amsterdam Dance Event; de meeste optredens vinden plaats in kleinere clubs die zorgen voor een intiemere sfeer en de ware danceliefhebber terugvoert naar de kleinschaligere en experimentele begindagen van de elektronische muziek.

Bereikbaarheid

Geadviseerd wordt om gebruik te maken van het openbaar vervoer. Vooral voor optredens in de binnenstad is het openbaar vervoer de beste, snelste en voordeligste manier van vervoer.

Programma en kaartverkoop

Het evenement vindt zowel overdag als s nachts plaats. Overdag ligt de focus op de kennisuitwisseling met betrekking tot dancemuziek. Er worden tal van lezingen, demonstraties, workshops en conferenties georganiseerd. In de avond en nacht verplaatst het festival zich naar de plek waar het allemaal om draait, namelijk de clubs en uitgaansgelegenheden. Hier vinden de optredens plaats van de djs. De meeste optredens zijn geheel gratis te bezoeken. Vooral bij de shows die plaatsvinden in de grotere locaties en bij de shows van bekende djs wordt wel entree geheven. De kosten voor een ticket kunnen in die gevallen oplopen tot enkele tientallen euros. Het raadplegen van het exacte programma en de entreekosten is mogelijk via de website van Amsterdam Dance Event. Hier is per dag een overzicht te vinden van alle optredens waarbij je kunt zoeken op dag, locatie of artiest. Het is niet mogelijk om een passe-partout te kopen waarmee je alle optredens naar wens kunt bezoeken. Over het algemeen geldt een minimum leeftijd van 18 jaar, sommige clubs eisen dat je minimaal 21 jaar bent.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Annemarie Keizer: biografie (vrouw van Simon Keizer)Annemarie Keizer, iedereen kent haar wel als de finaliste bij het tweede seizoen van het bekende tv-programma Dance Danc…
Dan Karaty: choreograaf, danser en jurylidDan Karaty is een zeer populaire televisiepersoonlijkheid, danser en choreograaf. Op televisie is hij het meest bekend a…
Bronnen en referenties
  • Amsterdam-dance-event.nl

Reageer op het artikel "Amsterdam Dance Event: 17 21 oktober 2018"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 03-09-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!