InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoop

Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoop

Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoop Ben je op zoek naar de ideale vakantie of ben je werkzaam in de vakantiebranche? In dat geval is de Vakantiebeurs de plek om de laatste trends te volgen, advies te krijgen of om inspiratie op te doen. De beurs is een perfect startpunt voor je volgende reis. De Vakantiebeurs in Utrecht is de grootste in haar soort van Nederland. De Vakantiebeurs van 2019 vindt wederom plaats in de Jaarbeurs Utrecht, ditmaal van 10 tot en met 13 januari.

Vakantiebeurs

Ieder jaar in januari vindt de Vakantiebeurs plaats in de Utrechtse Jaarbeurs. Zoals de naam al aangeeft is het een beurs met de focus op vakantie en vrije tijd. Het evenement richt zich op zowel professionals uit de reis- en toeristenbranche maar ook op consumenten met interesse in vakantie(bestemmingen). Of je nu op zoek bent naar advies of alleen inspiratie op wilt doen; met een vloeroppervlakte van circa 70.000 vierkante meter en ruim 1.000 exposanten is er genoeg te beleven. Ieder jaar wordt de Vakantiebeurs bezocht door ruim 100.000 personen. De volgende editie van de Vakantiebeurs vindt plaats van 10 tot en met 13 januari 2019. Bijna alle vakantiebestemmingen zijn vertegenwoordigd op de beurs. De beurs is ingedeeld via een zestal thema’s:
  • Actief: fietsvakanties en wandelvakanties
  • Samen: vakanties voor families en gezinnen
  • Buiten: kampeervakanties en campings
  • Ontdekken: avontuurlijke vakanties en verre bestemmingen
  • Zien: culturele vakanties en stedentrips
  • Varen: zeilvakantie en cruises

Kaarten en korting

Kaarten kunnen zowel aan de deur als online via de website van de Vakantiebeurs worden gekocht. Reguliere kaarten aan de deur kosten € 15 per persoon per dag. Wie online zijn of haar kaarten bestelt, ontvangt echter een korting op de prijs. Wie online een dagkaart koopt, betaalt namelijk € 12 per persoon. Kinderen tot en met 6 jaar krijgen gratis toegang, mits begeleid door een volwassene. Verder gelden er gereduceerde tarieven wanneer je bijvoorbeeld pas na in de middag of avond de beurs bezoekt. Overigens zijn er ook mogelijkheden om de Vakantiebeurs met korting of gratis te bezoeken; tal van exposanten bieden kortingskaarten of zelfs vrijkaarten aan.

Bereikbaarheid

De Vakantiebeurs vindt plaats in de Jaarbeurs te Utrecht.

Adres en telefoonnummer

Het adres en het telefoonnummer zijn als volgt:
  • Adres: Jaarbeursplein 6
  • Postcode: 3521 AL Utrecht
  • Telefoonnummer: 030-2952700

Locatie Vakantiebeurs

Auto en parkeren

Verdeeld over zes parkeerterreinen beschikt de Jaarbeurs over 6.500 parkeerplaatsen. Het parkeertarief bedraagt € 4 per uur, het maximale dagelijkse parkeertarief bedraagt € 16,50.

Reizen met openbaar vervoer

Bij de Jaarbeurs is het grootste treinstation van Nederland gelegen, namelijk Utrecht Centraal. Hier stoppen en vertrekken treinen in alle richtingen van Nederland. Omdat de Jaarbeurs in de binnenstad van Utrecht is gelegen, is het reizen per trein aan te raden. Ook reizigers met andere vormen van openbaar vervoer zoals de bus of tram kunnen uitstappen op de bus- en tramhaltes bij Utrecht Centraal.

Openingstijden

De openingstijden voor bezoekers van de Vakantiebeurs zijn als volgt:
  • Donderdag 10 januari: 10.00 – 17.30 uur
  • Vrijdag 11 januari: 10.00 – 17.30 uur
  • Zaterdag 12 januari: 10.00 – 20.00 uur (extra entertainment en internationaal activiteitenprogramma)
  • Zondag 13 januari: 10.00 – 17.30 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Waddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtWaddeneilanden op Vakantiebeurs in UtrechtElk jaar is er een meerdaagse vakantiebeurs in de Jaarbeurs in Utrecht. De VVV’s van de Waddeneilanden zijn present. De…
Inspiratie opdoen op vakantiebeurzenInspiratie opdoen op vakantiebeurzenSommige mensen weten al ver van te voren wat voor soort vakantie ze willen boeken. Voor andere mensen kan het juist een…
Vakbeurs Zorg & ICT 2018Vakbeurs Zorg & ICT 2018Van dinsdag 17 april tot en met donderdag 19 april 2018 kun je de vakbeurs Zorg & ICT bezoeken (in 2019 weer in combinat…
Bronnen en referenties
  • www.vakantiebeurs.nl

Reageer op het artikel "Vakantiebeurs 2019: openingstijden en kaartverkoop"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 29-10-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!