InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Net5 Color Run 2014: Informatie en bereikbaarheid

Net5 Color Run 2014: Informatie en bereikbaarheid

Net5 Color Run 2014: Informatie en bereikbaarheid Een Color Run is een hardloopwedstrijd waarbij hardlopers in witte kleren met poeders in zoveel mogelijk kleuren worden bekogeld. De 2014 editie van de door Net 5 georganiseerde The Color Run zal plaatsvinden op zaterdag 31 mei 2014 te Amsterdam. Het motto van dit hardloopevenement is "Summertime! Time for the Happiest 5km on the Planet!

Color Run

Een Color Run staat ook bekend als "the Happiest 5km on the Planet". Het hoofddoel van de hardloopwedstrijd is niet om de snelste tijd neer te zetten, er zijn namelijk geen winnaars of officiële tijden, maar om te genieten van alles om de loop heen. Alle deelnemers dragen bij de start van de loop een wit shirt, en worden tijdens de race overspoeld met kleurpoeders in allerlei kleuren. Hierdoor zal er een bont geheel finishen. Na de finish vindt er een "Color Festival" plaats, waar, onder genot van muziek, er met nog meer kleurpoeder de prachtigste kleuren combinaties gecreëerd worden door de deelnemers.

Naast het plezierelement, richt de loop zich ook op het promoten van een gezonde levensstijl. Meer dan de helft van de deelnemers aan de Color Runs liep tijdens dit evenement zijn eerste vijf kilometer hard, en veel deelnemers zijn ervan overtuigd dat dit niet hun laatste vijf kilometers waren. Aan de Color Run kan iedereen, van jong tot oud, deelnemen. Je hoeft geen ervaren hardloper te zijn en mag de vijf kilometer ook dansend en springend of zelfs wandelend afleggen, zolang je maar plezier hebt en actief bezig bent. Je mag zelfs mee rennen met een kinderwagen of met kleine kinderen, honden zijn niet toegestaan. Kinderen vanaf zes jaar moeten wel zelf een eigen ticket hebben om mee te mogen doen.

Geschiedenis

De eerste Color Run werd gehouden in januari 2012 in Arizona in Amerika. De eerste Run had 6.000 deelnemers. In totaal zijn er in 2012 50 Color Runs met alles tezamen 600.000 deelnemers gehouden. In 2013 waren dit er zelfs meer dan 130, in landen over de hele wereld, met een totaal aantal deelnemers van meer dan een miljoen.

Net 5 Color Run 2014

Datum en start kaartverkoop

The Color Run 2014 editie vindt plaats in het Sloterpark in Amsterdam op zaterdag 31 mei 2014. De kaartverkoop start op 19 april om 10:00 uur. Ervaringen van vorig jaar (de 5.000 kaarten voor het evenement waren toen binnen 20 minuten uitverkocht) leert dat, wil je deelnemen aan de Color Run, je er snel bij moet zijn. De prijs van een kaartje is op moment van schrijven van dit artikel nog niet bekend.

Locatie en bereikbaarheid

De Run vindt plaats in het Sloterpark in Amsterdam. Waarschijnlijk zal de locatie dezelfde zijn als vorig jaar, namelijk het terrein van het Sloterparkbad aan de President Allendelaan. Deze locatie is zowel met de auto als met het openbaar vervoer goed te bereiken. Dichtbij parkeren kan bij Sporthal Ookmeer (Dokter Meurerlaan 7) of bij Parkeergarage Osdorpplein (Osdorpplein 249). In de buurt van het Sloterpark is weinig parkeergelegenheid voorhanden dus als het enigszins mogelijk is is het goed om met de fiets of met het openbaar vervoer te komen. Doe je dit laatste? Neem dan vanaf Station Sloterdijk bus 68 richting Osdorp en stap recht voor het evenemententerrein uit bij halte Sloterparkbad. Het terrein van de Color Run is ook te bereiken met tram 7 en 11. Stap ook bij de tram uit bij de (eind)halte Sloterpark(bad).

Startpakket

Je startpakket waarin onder andere een Color Run t-shirt zit, kun je afhalen op vertoon van je ticket (denk ook aan een legitimatiebewijs!) op de dag voor het evenement of vlak voor de start van de loop. Meer informatie hierover krijg je ongeveer een week voor de loop met de post thuis gestuurd.

Is het kleurpoeder schadelijk?

Het kleurpoeder dat gebruikt wordt bij The Color Run is niet schadelijk, en het gooien ermee is niet pijnlijk voor de andere deelnemers. Wel worden deelnemers die contactlenzen dragen aangeraden om een veiligheidsbril of duikbril te dragen tijdens de Run. Daarnaast kiezen sommige deelnemers ervoor om iets voor hun mond te dragen of met een zonnebril op te lopen. Maak je niet druk als je onverhoopt toch kleurpoeder in je ogen of mond krijgt; dit poeder is namelijk gemaakt van 100% biologisch afbreekbaar maismeel en is dus niet schadelijk voor je.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://thecolorrun.co.nl/
  • http://www.adformatie.nl/nieuws/bericht/net5-organiseert-the-color-run
  • http://en.wikipedia.org/wiki/The_Color_Run

Reageer op het artikel "Net5 Color Run 2014: Informatie en bereikbaarheid"

Infoteur: Marrie123
Gepubliceerd: 03-04-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!