InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Tong Tong Fair: 24 mei - 3 juni 2018

Tong Tong Fair: 24 mei - 3 juni 2018

Tong Tong Fair: 24 mei - 3 juni 2018 Het grootste Indische evenement ter wereld, de Tong Tong Fair, vindt weer plaats op het Malieveld in Den Haag. Voorheen was de Tong Tong Fair bekend onder de naam Pasar Malam. De Tong Tong Fair is het evenement om te bezoeken wanneer je houdt van de Indische cultuur, haar rijke keuken, muziek, sfeer, enzovoorts. Maar ook wanneer je nog onbekend bent met de Indische cultuur ben je van harte welkom op de Tong Tong Fair. De volgende editie van het elf dagen durende evenement vindt plaats van 24 mei tot en met 3 juni 2018.

Tong Tong Fair

De Tong Tong Fair staat geheel in het teken van de Indische cultuur. Het is zelfs het grootste podium ter wereld waar de Indische cultuur wordt uitgelicht. Het evenement heette voorheen Pasar Malam en bestaat al sinds 1959. Het evenement bestaat uit enkele onderdelen, zoals de Grand Pasar (beurs vermenging oost en west), het Tong Tong Festival (theater), het Indonesië-paviljoen (standhouders uit Indonesië) en de Eetwijk (Aziatisch eten en drinken). De naam Tong Tong komt af van de Indische benaming voor een uitgeholde boomstam. Deze uitgeholde boomstammen werden in Indonesië gebruikt om alarm te slaan en te seinen. Het evenement vindt elk jaar plaats op het Haagse Malieveld en staat bol van bijvoorbeeld workshops, lezingen, muziek, dans, eten en drinken. Het evenement wordt vooral bezocht door Indische mensen, maar ook veel andere Aziaten en autochtone Nederlanders weten de weg naar het festival te vinden. Elk jaar trekt het evenement ruim 100.000 bezoekers.

Openingstijden 2018

Het evenement vindt plaats van donderdag 24 mei tot en met zondag 3 juni 2018. De openingstijden zijn:
  • Maandag: 12.00 - 22.00 uur
  • Dinsdag: 12.00 - 22.00 uur
  • Woensdag: 12.00 - 22.00 uur
  • Donderdag: 12.00 - 22.00 uur
  • Vrijdag: 12.00 - 22.00 uur
  • Zaterdag: 12.00 - 22.00 uur
  • Zondag: 12.00 - 22.00 uur

Tickets en kaartverkoop

Bezoekers kunnen kiezen uit dagkaarten en passe-partoutkaarten (Pasarpassen). Dagkaarten voor het festival zijn te koop via de website van de Tong Tong Fair, bij de Primera, bij diverse voorverkooppunten door het land en aan de kassa tijdens het evenement. De Pasarpassen zijn alleen online te koop.

Online tickets voorverkoop

Bezoekers betalen een gereduceerd tarief wanneer ze een ticket kopen tijdens de online voorverkoop. Een regulier dagticket kost dan € 12 en kinderen (4 tot en met 11 jaar) betalen € 4.

Tickets dagkassa

Wanneer je nog geen tickets hebt gekocht tijdens de voorverkoop is het mogelijk tickets te kopen aan de dagkassa. De online voorverkoop is op dat moment gesloten. Tickets gekocht aan de dagkassa zijn wel wat duurder. Zo kost een regulier ticket € 15 en betalen kinderen van 4 tot en met 11 jaar € 4,50.

Avondkaart

Bezoekers die pas na 18.00 uur de Tong Tong Fair bezoeken betalen ook een gereduceerd tarief. Een avondticket is aan de dagkassa verkrijgbaar voor € 9,50.

Pasarpas

Alle dagen toegang tot het evenement is mogelijk met een Pasarpas. Een reguliere Pasarpas kost € 75, ouderen en donateurs van de Stichting Tong Tong ontvangen een korting en betalen respectievelijk € 67 en € 65.

Bereikbaarheid

Het Malieveld ligt in het centrum van Den Haag. De entree van het festival is aan de Koningskade. Omdat het Malieveld midden in Den Haag is gesitueerd wordt aangeraden met het openbaar te reizen. Het treinstation Den Haag Centraal is op slechts enkele minuten lopen gelegen. Wanneer je toch met de auto komt kan parkeren in één van de parkeergarages in de omgeving van het Malieveld. Er zijn parkeergarages te vinden op de Bezuidenhout-West, Zwarteweg 40, Schedeldoekshaven 90 en de Fluwelen Burgwal 54. Houd rekening met hoge parkeerkosten. Als je voordeliger wilt parkeren kan je parkeren buiten het centrum op P+R Hoornwijck, wat direct naast de autosnelweg A4 is gelegen. Nabij deze parkeerplaats is de tramhalte Laan van ’s-Gravenmade gelegen. Via tramlijn 15 bereik je vervolgens de Haagse binnenstad.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tong Tong Fair brengt Indonesië dichtbijTong Tong Fair brengt Indonesië dichtbijTong Tong Fair is de huidige naam voor het grootste, jaarlijks in Den Haag gehouden, Indonesische festival in ons land.…
Wat is een landkaarttong?Wat is een landkaarttong?Een landkaarttong (lingua geographica) is de benaming voor een aandoening aan de tong. Wat is een landkaarttong en is er…
Stukje plastic op tong laten naaien, om af te vallenStukje plastic op tong laten naaien, om af te vallenHoe ver wil je gaan om af te vallen? Als een maagverkleining te rigoureus voor je is, dan is de Tong Patch (een stukje p…
Tongontsteking: symptomen, diagnose, behandeling en oorzakenTongontsteking: symptomen, diagnose, behandeling en oorzakenEen ontstoken tong is een vervelende aandoening, doordat de tong flink opzwelt en glad en rood wordt. Deze infectie staa…
Scheurtje of kloofje in de tongScheurtje of kloofje in de tongEen scheurtje in de tong komt vrij vaak voor. Het kan dan om één of meerdere scheurtjes of kloven gaan. Vaak is de oorza…
Bronnen en referenties
  • www.tongtongfair.nl

Reageer op het artikel "Tong Tong Fair: 24 mei - 3 juni 2018"

Reacties

L. Boom, 13-05-2017 10:35 #5
Is de Heer Bold (medium) aanwezig? En zo ja, wanneer?
Vr.groet.

R. Rosenau, 04-05-2016 11:55 #4
In welk toko kan men Pasar TTF Den Haag kaarten kopen? Wonen in Heerlen. Reactie infoteur, 14-05-2016
Het handigst is dan kopen via de website van Tong Tong Fair:
http://tongtongfair.nl/ticketshop/

Jolanda, 20-10-2015 08:37 #3
Waarom is het dit jaar voor een kortere periode, voorheen altijd 12 dagen en nu 9? Juist een weekend dat afvalt, ik denk voor veel mensen de enige mogelijkheid om de fair te bezoeken… Reactie infoteur, 26-10-2015
Waarom is me onbekend. Wel openen de deuren iedere dag een uur vroeger, dus al om 11.00 in plaats van om 12.00 uur.

Kopetzky, 04-06-2015 14:10 #2
Ik zou graag van u willen weten of er ook een mogelijkheid bij het parkeren onder het malieveld of er ook een uitrijkaart mogelijk is te kopen aan de kassa?

met vriendelijk groet,

kopetzky

Andre Zlobinski, 15-09-2014 09:41 #1
Wanneer en waar kan ik kaarten online kopen voor het TongTong festival 2015? Reactie infoteur, 16-09-2014
Kaarten kunnen worden gekocht via tongtongfair.nl
Echter zal het nog wel even duren voordat de voorverkoop weer start. Een exacte startdatum is nu nog niet bekend.

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 07-03-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Reacties: 5
Schrijf mee!