InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > 50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaarten

50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaarten

50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaarten De 50 Plus Beurs is het grootste seniorenevenement van Nederland. Van 18 tot en met 22 september 2018 staat de Utrechtse Jaarbeurs vijf dagen geheel in het teken van de groeiende groep senioren in Nederland. Tijdens de 50 Plus Beurs tonen tal van exposanten de laatste ontwikkelingen op het gebied van onder meer gezondheid, vakantie, lifestyle en vervoer. Voor 50-plussers die nog midden in het leven staan is dit beursevenement een absolute aanrader.

50 Plus Beurs

De groep senioren en 50-plussers is de snelst groeiende groep in Nederland. Deze groep mensen staat vaak nog volop in het leven en heeft nog volop wensen en eisen. Het is dan ook niet vreemd dat verschillende bedrijven senioren als voorname doelgroep zijn gaan beschouwen. Tal van activiteiten gericht op senioren komen samen op de 50 Plus Beurs. Deze beurs wordt sinds 1993 georganiseerd en trekt elk jaar meer dan 100.000 bezoekers. Met dit hoge aantal bezoekers is de beurs zelfs het grootste seniorenevenement van Nederland.

Activiteiten 50 Plus Beurs

Met ruim 50.000 vierkante meter vloeroppervlak verdeeld over zes hallen bieden exposanten (circa 600 stands) alles op het gebied van welzijn, kamperen, reizen, recreatie, gezondheid, verenigingen, lifestyle, technologie, wonen en vervoer. Tijdens het evenement worden verschillende acties georganiseerd waarbij prijzen kunnen worden gewonnen. Ook bestaat er de mogelijkheid tal van bekende acteurs, sporters, schrijvers, politici en kunstenaars te ontmoeten. Bezoekers krijgen tijdens het bezoek aan de beurs bij de ingang een programmaboekje uitgereikt. Ook aan de inwendige mens wordt gedacht, de 50 Plus Beurs heeft ook een sterke culinaire inslag waarbij verschillende gerechten en hapjes kunnen worden geproefd. De beurs is ook interactief; je kunt bijvoorbeeld deelnemen aan workshops en lezingen. De dag wordt steevast afgesloten met een concert.

Openingstijden 50 Plus Beurs 2018

De deuren zijn van de beurshal in de Utrechtse Jaarbeurs zijn in 2018 geopend van:
  • Dinsdag 18 september: 10.00 - 17.00 uur
  • Woensdag 19 september: 10.00 - 17.00 uur
  • Donderdag 20 september: 10.00 - 17.00 uur
  • Vrijdag 21 september: 10.00 - 17.00 uur
  • Zaterdag 22 september: 10.00 - 17.00 uur
  • Tijdens de 50 Plus Beurs wordt er elke dag een concert georganiseerd van 17.15 tot 19.00 uur

Tickets en kaartverkoop

Kaarten kunnen worden gekocht aan de deur of via de website van de 50 Plus Beurs. Het voordeligst koop je een entreebewijs via de website, de kosten bedragen dan namelijk € 17,50. Aan de kassa kost een ticket € 20,-. Om ook het concert bij te mogen wonen is een combikaart nodig. De prijs van de combikaart is afhankelijk van op welke rang je het concert wilt bijwonen. Online kost een combikaart voor de 1e rang € 40,-, voor de 2e rang kost de kaart € 35,-. Bij de kassa zijn de combikaarten verkrijgbaar vanaf € 40,-.

Bereikbaarheid 50 Plus Beurs

De 50 Plus Beurs vindt plaats in de Jaarbeurs in Utrecht. De Jaarbeurs ligt nabij het treinstation Utrecht Centraal. Hierdoor is de beurs het best te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf het treinstation is het slechts enkele minuten lopen. Maak je toch liever gebruik van de auto? Navigeer dan naar Jaarbeursplein 6 te Utrecht. Houd rekening met drukte en met parkeerkosten. Parkeren op het parkeerterrein van de Jaarbeurs kost € 4,- per uur of € 16,50 per dag. Parkeerkaarten kunnen aan de kassa of via de parkeerautomaten worden gekocht. De 50 Plus Beurs organiseert ook busreizen naar de Jaarbeurs. De opstapplaatsen zijn te vinden in heel Nederland. Een combikaart bus/beurs is verkrijgbaar via de reguliere verkoopkanalen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!De paranormaal beurs: een nieuwe ervaring!In bijna elke stad van enige omvang wordt er weleens een paranormaal beurs georganiseerd. Maar wat is dit eigenlijk voor…
Beleggen: Markt en BeursBeleggen: Markt en BeursBeleggen is het laatste decennium erg populair geworden. Steeds meer particulieren zien het als een mooie manier om wat…
De Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange telt meer dan 4500 bedrijven en bestaat al ruim 200 jaar. De openingstijden zijn vergelijkbaar…
Een beurs krijgen om te studeren in het buitenlandEen beurs krijgen om te studeren in het buitenlandStuderen in het buitenland is voor velen een droom, en niet iedereen zal het lukken om ook daadwerkelijk een studie te d…
Negenmaandenbeurs: 21 - 25 februari 2018Negenmaandenbeurs: 21 - 25 februari 2018De Negenmaandenbeurs is de beurs voor zwangere vrouwen en voor ouders van baby's. De Negenmaandenbeurs wordt ieder jaar…
Bronnen en referenties
  • www.50plusbeurs.nl

Reageer op het artikel "50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaarten"

Reacties

Jessy, 22-09-2017 13:44 #4
Hallo LS, staat stand Klingel er deze keer in 2017 er ook? Dan kom ik nog. Mijn dank.
Groet, Jessy

Joan, 17-09-2017 20:57 #3
Ik heb in juni 2 kaartjes via de kortingscode van plus magazine gekocht. Hoe kan ik het op mijn mobiele tel terug vinden?

E. C. M. Hilgersom, 29-06-2017 20:23 #2
Waar haal ik mijn actiecode vandaan voor korting op toegang 50+ beurs?

Sonja de Wit, 12-09-2016 17:14 #1
Ik heb twee kaarten voor de beurs gewonnen en ik wilde een keer niet met de auto maar met de trein of bus. Maar omdat ik al twee kaarten heb kan ik niet met de bus mee, hier is nog niet over na gedacht denk ik zo…?
groetjes Sonja

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-07-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Reacties: 4
Schrijf mee!