InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Lowlands 2018: tickets en bereikbaarheid

Lowlands 2018: tickets en bereikbaarheid

Lowlands 2018: tickets en bereikbaarheid In Flevoland vindt ieder jaar tijdens het derde weekend van augustus het festival Lowlands plaats. Dit festival is een mix tussen muziek en cultuur. Hoewel de muziek het belangrijkst is, is er tijdens Lowlands ook volop ruimte voor theater, film, literatuur, lezingen, enzovoorts. Zoals gewoonlijk vindt het festival weer plaats in Biddinghuizen op het terrein van pretpark Walibi World. Voor tienduizenden muziekliefhebbers vormt Lowlands ieder jaar weer het hoogtepunt van het festivalseizoen. Lowlands vindt plaats in het weekend van 17 tot en met 19 augustus 2018.

Lowlands

Sinds 1993 wordt Lowlands georganiseerd in Biddinghuizen. Het evenement heet officieel ‘A Campingflight to Lowlands Paradise’. De voorganger van het huidige Lowlands, A Flight to Lowlands Paradise, werd reeds in 1967 georganiseerd. Lowlands staat voornamelijk in het teken van muziek en door de jaren heen stonden er altijd weer aansprekende artiesten op één van de podia die het festival rijk is. De muzieksoorten die het meest aan bod komen zijn rock-, pop- en dancemuziek. Buiten de muziek om is er nog veel meer te beleven, vooral op het gebied van cultuur. Entertainment als film, theater, cabaret en literatuur hebben al jaren een plek op het festival en geven het juist haar unieke smoel. Het evenement beslaat ieder jaar drie dagen en de organisatie ligt in handen van Mojo Concerts. In 2018 staat Lowlands in de agenda van vrijdag 17 tot en met zondag 19 augustus 2018.

Kaartverkoop Lowlands

Kaarten voor Lowlands zijn alleen te verkrijgen voor het hele weekend. Met deze normale kaarten kan je drie dagen lang het festival bezoeken. De kosten voor een ticket bedragen € 195, dit bedrag is inclusief servicekosten en toegang tot de pendelbus en camping. Het is niet mogelijk om een dagkaart te kopen voor een van de dagen van Lowlands. Het is overigens niet verplicht om te overnachten op de camping, bezoekers die graag elders willen overnachten kunnen met het polsbandje de volgende dag gewoon weer het terrein op. Wanneer je met een camper, vouwwagen of caravan op de camping wilt overnachten is een normaal ticket niet voldoende. De aanvullende kosten (Camper Camping Ticket) bedragen € 79 zonder stroom en € 149 inclusief stroom. Het officiële verkoopkanaal van Lowlands is via Ticketmaster. Om niet teveel te betalen en vanwege het risico op zwarthandel wordt afgeraden om kaarten elders te kopen.

Adres en bereikbaarheid

Het evenement Lowlands vindt plaats op evenemententerrein Walibi World. Dit evenemententerrein is gesitueerd aan de Spijkweg 30 te Biddinghuizen. Bezoekers kunnen zowel met de auto en het openbaar vervoer naar het festival komen. Reizigers met de auto kunnen nabij het festivalterrein de borden ‘P Lowlands’ volgen, waarna je naar één van de parkeerterreinen wordt geleid. Een parkeerkaart kost € 25,-. In de voorverkoop kost een parkeerkaart € 15,-. Vanwege grote verkeersdrukte is het aan te raden om te reizen met het openbaar vervoer. Dichtbij gelegen treinstations zijn de treinstation van Lelystad, Dronten en ’t Harde. Vanaf de treinstations van Lelystad en Dronten rijden er pendelbussen naar Lowlands in respectievelijk 35 en 20 minuten. Vanuit heel Nederland is het via ruim 500 opstapplaatsen mogelijk om met de bus naar Lowlands te gaan.

Openingstijden

De openingstijden van het festivalterrein tijdens Lowlands 2018 zijn als volgt:
  • Vrijdag 17 augustus: 13.00 tot 05.00 uur
  • Zaterdag 18 augustus: 10.30 tot 05.00 uur
  • Zondag 19 augustus: 10.30 tot 05.00 uur

De camping is geopend van donderdag 16 augustus (18.00 uur) tot maandag 20 augustus (12.00 uur).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.lowlands.nl

Reageer op het artikel "Lowlands 2018: tickets en bereikbaarheid"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 06-08-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!