InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Mysteryland 2018: tickets en bereikbaarheid

Mysteryland 2018: tickets en bereikbaarheid

Mysteryland 2018: tickets en bereikbaarheid Het Floriadeterrein wordt jaarlijks omgetoverd tot het dancefestival Mysteryland. De roemruchte historie, het aansprekende decor en de unieke sfeer zorgt al jaren voor een trouwe fanschare. Het festival heeft zelfs als blauwdruk gediend voor tal van dancefestivals in de rest van de wereld. En nog steeds is Mysteryland één van de meest voorname dancefestivals van het zomerseizoen. In 2018 vindt Mysteryland plaats van vrijdag 24 tot en zondag 26 augustus.

Mysteryland

Begin jaren negentig van de vorige eeuw ontstond in Nederland een nieuw fenomeen. In navolging van de housemuziek werden toen namelijk housefeesten georganiseerd. Een bekend festival is Mysteryland dat haar eerste editie beleefde in 1993 op het Midland Circuit in Lelystad. Het meerdaagse festival werd toen georganiseerd door het bedrijf The Nations Top (TNT). In 1994 werd de organisatie gedeeld met het beroemde ID&T. Omdat er verlies werd geleden werd er in 1995 geen Mysteryland georganiseerd. Toch werd er in 1996 een nieuwe poging ondernomen met een editie in Eindhoven. Ook de jaren erna vond het festival doorgang, maar werd er met enige regelmaat gewisseld van locatie en van muzieksoort. Wel groeide door de jaren heen het aantal bezoekers gestaag door. Sinds 2003 wordt het evenement georganiseerd op het Floriade terrein in de Haarlemmermeer. Tegenwoordig wordt het evenement bezocht door meer dan 60.000 personen. De slogan van Mysteryland is bekend onder dance minnend Nederland: Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is a Mystery!

Mysteryland 2018

In 2018 duurt Mysteryland drie dagen en vindt het plaats op vrijdag 24, zaterdag 25 en zondag 26 augustus. Het is zelfs mogelijk om te overnachten op de camping die naast het festivalterrein is gelegen. Kampeerders hebben exclusief toegang tot het festival op vrijdag 24 augustus. De camping die de naam Holy Ground Camping zal gaan dragen zal geopend zijn van vrijdag 24 (vanaf 11.00 uur) tot en met maandag 27 augustus (12.00 uur). Behalve kampeerplaatsen zijn er ook onderkomens voor de luxe kampeerders. Je kunt namelijk ook compleet ingerichte tenten en tipi's huren.

Muzieksoorten

Mysteryland staat onmiskenbaar in het teken van vooral dancemuziek. In de beginjaren lag de focus nog vooral op house en later hardcore. Tegenwoordig komen er tal van genres uit de dancemuziek aan bod. Voorbeelden van genres zijn trance, hardstyle, electro en techno. Maar ook hele andere muzieksoorten als hiphop en kruisbestuivingen tussen dance en urban muziek worden opgevoerd. Naast muziek komen ook andere artistieke uitingen aan bod zoals film, theater en acrobatiek.

Kaartverkoop Mysteryland

Voor de editie van 2018 start de kaartverkoop eind maart via de website van Mysteryland. Een campingticket geeft recht op drie dagen toegang tot het festival en het overnachten op de camping en kost 189. De zaterdag en zondag samen bezoek je met een weekendticket welke 119,50 kost. Een dagticket kost op zaterdag 79,50 en op zondag 64,50. De minimumleeftijd is 18 jaar.

Bereikbaarheid

Het adres van het Floriadeterrein is Floriadepark 1 te Vijfhuizen. Het terrein ligt aan de N205 ten zuidwesten van Amsterdam. Qua ligging is het terrein prima bereikbaar met meerdere snelwegen in de omgeving. Er zijn parkeerterreinen aanwezig maar toch wordt het afgeraden om het evenement met de auto te bezoeken. De drukte tijdens Mysteryland kan enorm zijn en vooral na afloop van het evenement kan het enorm lang duren voordat je met de auto weg kunt komen. Er wordt daarom ook aangeraden om te reizen met het openbaar vervoer. Reizigers met het openbaar vervoer kunnen uitstappen op het treinstation Hoofddorp van waaruit pendelbussen je naar het Floriadeterrein brengen.

Mysteryland in andere landen

Mysteryland is tegenwoordig een internationaal feest geworden. Zo worden er Mysteryland festivals georganiseerd in bijvoorbeeld de Verenigde Staten en in Chili. Ook worden er feesten in de geest van Mysteryland georganiseerd in het buitenland. Een voorbeeld hiervan is het Belgische Tomorrowland, waarvan de organisatie in handen is van ID&T.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.mysteryland.nl

Reageer op het artikel "Mysteryland 2018: tickets en bereikbaarheid"

Reacties

Patricia, 27-05-2016 12:51 #2
Mag je met een camper op het kampeerterrein? Of evt. op parkeerplaats staan?

Johan van der Vieren, 31-01-2015 13:10 #1
Hallo,

Wat is de kostprijs voor een ticket voor Mysteryland 2015?

Grtz Reactie infoteur, 02-02-2015
De tickets zijn nog niet te koop dus de exacte prijs is nog onbekend

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 20-04-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Reacties: 2
Schrijf mee!