InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Kermis in Almelo

Kermis in Almelo

In de eerste week van september wordt traditioneel de kermis georganiseerd in Almelo. Daarnaast wordt er nog een kermis georganiseerd op het Rembrandlaan en heeft Almelo natuurlijk een indoor kermis.

Inhoud:

Centrum kermis

Wanneer?

De Centrum kermis wordt in Almelo altijd traditioneel gehouden in de eerste week van september. In deze week begint de kermis dan op dinsdag en eindigt op zondag.

Waar?

De naam zegt het al, de Centrum kermis wordt gehouden op het marktplein in het centrum van Almelo. Hiervoor verhuist in diezelfde week ook de markt op donderdag en zaterdag naar een andere locatie.

Bereikbaarheid

Omdat de kermis in het centrum gehouden wordt kan er natuurlijk gemakkelijk geparkeerd worden in de parkeergarages en parkeerplaatsen die het centrum heeft. Wel moet er dan rekening mee gehouden worden dat het in het centrum in die week drukker is dan normaal en er de mogelijkheid bestaat dat het moeilijk is een plekje te vinden. De kermis zelf beschikt over een eigen bewaakte fietsenstalling. Ook is het station op loopafstand van de binnenstad en is de kermis dus goed met het openbaar vervoer te bereiken. De Centrum kermis ligt midden in het centrum van Almelo en er zijn dus ook vele winkels en horeca gelegenheden te vinden in de nabije omgeving.

Kermis rembrandtlaan

Wanneer?

De kermis op de Rembrandtlaan wordt ieder jaar gehouden rond de Pasen, de data wisselen dus ieder jaar. De kermis start op woensdag en eindigt op zondag.

Waar?

Deze kermis wordt gehouden op het grote veld aan de Rembrandtlaan in Almelo. Dit is een groot stuk waarop ook regelmatig andere dingen georganiseerd worden.

Bereikbaarheid

Met de auto is de Rembrandtlaan goed te bereiken, ook vanaf de snelweg is het goed te doen. Parkeren kan in de nabije omgeving, niet op speciale parkeerplaatsen maar in de omliggende wijk. Voor de fiets is voldoende plaats. De kermis ligt redelijk dicht bij het station Almelo de Riet en de bus stopt dichtbij. Hiermee is ook deze kermis dus goed te bereiken. De kermis op de Rembrandtlaan is een kleinere kermis die minder bekend is in de regio. Onder het Almelose publiek is hij wel degelijk bekend.

Indoor kermis

Het gehele jaar door beschikt Almelo ook over een indoor kermis bij Preston Palace. Deze kermis beschikt over zeven attracties en diverse andere dingen als speelautomaten. Een bezoek aan deze kermis is ook te combineren met andere arrangementen die Preston Palace biedt.

Openingstijden

  • Maandag t/m zondag: 19.00 tot 23.00 uur
  • Extra: woensdag, zaterdag en zondag: 14.00 tot 18.00 uur

Openingstijden feestdagen

  • 1e en 2e kerstdag: 14.00 tot 18.00 & 19.00 tot 23.00 uur
  • Oudejaarsdag: 14.00 tot 18.00
  • Nieuwjaarsdag: 14.00 tot 18.00 & 19.00 tot 23.00 uur

Adres

Preston Palace
Laan van Iserlohn 1
7607 PT Almelo
© 2013 - 2018 Lotte90, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.prestonpalace.nl/
  • http://www.almelopromotie.nl/evenementen-in-almelo/diversen/centrum-kermis/

Reageer op het artikel "Kermis in Almelo"

Infoteur: Lotte90
Laatste update: 27-10-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!