InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Pukkelpop 2013 - Line-up & Tickets

Pukkelpop 2013 - Line-up & Tickets

Pukkelpop 2013 - Line-up & Tickets Halverweg augustus 2013 is het weer zo ver! Drie dagen lang de beste bands en muziek op dit festival. Pukkelpop 2013 luidt de naam en vindt plaats in de Belgische plaats Hasselt. Met artiesten als Eminem, Slayer, Nine Inch Nails en Neil Young valt er genoeg te doen en te beleven op het festival terrein. Dit openluchtfestival is al jaren erg populair en zeker een keer een bezoekje waard.

Pukkelpop 2013

Het popfestival van België kan je het noemen. Rond de 100.000 bezoekers kwamen in de jaren 2000 naar het muziekfestival toe en sinds 2009 komen er meer dan 150.000 bezoekers naar het festival. Op het festivalterrein van Kiewit in Hasselt wordt dit reusachtige festival gehouden en behoort op het moment van schrijven tot één van de grootste openluchtfestivals van Europa.
Dit driedaagse festival wordt elk jaar gehouden van donderdag tot en met zaterdag.

De volgende muziekgenres zijn te vinden op Pukkelpop 2013.
  • Alternative
  • Dance
  • Elektronisch
  • Hiphop
  • Heavy Metal
  • Indie
  • Pop
  • Punk

Hasselt in België is de plaats waar Pukkelpop 2013 plaats vindt en is te bereiken via de E313 autoweg. Hasselt ligt rond de 60 kilometer van Eindhoven en rond de 30 kilometer van Maastricht vandaan.

Pukkelpop, Kiewit, Hasselt

Prijzen & Tickets

Er zijn twee soorten tickets verkrijgbaar. Je kan een dagticket kopen of een ticket voor de hele 3 dagen, ook wel combiticket genoemd. In onderstaand schema kun je zien hoeveel beide tickets kosten, wat de overige kosten zijn en wat er bij inbegrepen zit.

DagticketCombiticket
Prijs83165
Servicekosten55
Mobiliteitsbijdrage11
Inclusief2 nachten kamperen op Kiewit Bkamperen op Kiewit B van woensdag tot en met zondag

Ben je al in het bezit van een ticket, maar kan je toch niet naar het festival komen? Daar hebben de mensen van Pukkelpop iets op bedacht; de omruilservice. Hierbij mag je je ticket aanbieden voor de reguliere ticketprijs aan anderen, mits het betreffende ticket al uitverkocht is. Een ticket voor Pukkelpop staat op naam en is zodoende niet overdraagbaar, maar via dit systeem wordt het toch mogelijk gemaakt om je ticket aan iemand anders door te verkopen. Je krijgt geen garanties dat je ticket daadwerkelijk aan iemand wordt verkocht. Het is dus geen geldterug service, alleen wanneer daadwerkelijk iemand je ticket wil hebben krijg je je geld van die persoon.

Line-up

In onderstaand schema zie je een deel van de artiesten die gaan optreden op Pukkelpop 2013. Per dag zijn de grootste namen en enkele kleinere namen weergegeven.

Donderdag Vrijdag Zaterdag
EMINEMTHE PRODIGY NEIL YOUNG & CRAZY HORSETHE XX
NINE INCH NAILSEELSFRANZ FERDINAND
CHASE & STATUS LIVEJAMES BLAKEPAUL KALKBRENNER
DUCK SAUCEDJ FRESH/LIVEGOOSE
FALL OUT BOYSKUNK ANANSIEKNIFE PARTY
DEFTONESKATY BTHE KNIFE
GODSPEED YOU! BLACK EMPERORFUN.TRIGGERFINGER
SLAYERBOYS NOIZE (DJ SET)ALABAMA SHAKES
NEROTHE MAGICIANREGINA SPEKTOR
CRYSTAL FIGHTERSKILLSWITCH ENGAGEBAT FOR LASHES
KLANGKARUSSELLBINGO PLAYERSOPETH
HURTSTHE OPPOSITESBONOBO
© 2013 - 2018 Rva03, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.pukkelpop.be

Reageer op het artikel "Pukkelpop 2013 - Line-up & Tickets"

Infoteur: Rva03
Gepubliceerd: 14-07-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!