InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Pinkpop Landgraaf: 15 - 17 juni 2018

Pinkpop Landgraaf: 15 - 17 juni 2018

Pinkpop Landgraaf: 15 - 17 juni 2018 Het festival Pinkpop is het oudste muziekfestival van Nederland en misschien wel de meest bekende. Het format van Pinkpop heeft navolging gekregen van vele honderden festivals die tegenwoordig worden georganiseerd. Er is in Nederland ook geen muziekfestival te vinden waar door de jaren heen zulke grote namen hebben opgetreden. Ieder jaar weet de organisatie van Pinkpop namelijk weer verschillende Nederlandse en internationale muzieksterren te strikken. Pinkpop betekent drie dagen topmuziek en vindt plaats van 15 tot en met 17 juni 2018.

Pinkpop 2018

Pinkpop bestaat sinds 1970 toen de eerste editie werd georganiseerd in Geleen. Na een eenmalige uitstap naar Baarlo in 1987 vindt Pinkpop sinds 1988 plaats in Landgraaf op evenemententerrein Megaland. Pinkpop dankt haar naam aan de Pinksterdagen, traditioneel de dagen van het jaar dat Pinkpop wordt georganiseerd. Alleen wanneer Pinksteren erg vroeg valt wil Pinkpop afwijken van deze traditie en pas enkele weken later het evenement organiseren. Pinkpop is qua bezoekersaantallen niet meer het grootste muziekfestival van Nederland, maar qua bekendheid is er geen grotere. Dit heeft ook te maken met de live radio- en tv-uitzendingen die ieder jaar te volgen zijn. De volgende editie van Pinkpop vindt plaats in het weekend van vrijdag 15 tot en met zondag 17 juni 2018.

Kaartverkoop Pinkpop

Voor Pinkpop 2018 zijn 50.000 weekendkaarten en per festivaldag 10.000 dagkaarten beschikbaar. De weekendkaarten zijn voor alle drie de dagen en inclusief de mogelijkheid om te overnachten op de camping. Het officiële verkoopkanaal van kaarten voor Pinkpop is Ticketmaster. Naast de officiële verkoopkanalen worden er ook veel kaarten voor Pinkpop verkocht via voornamelijk andere ticketwebsites. Let bij deze websites goed op dat je een goede prijs betaalt, vaak worden er woekerprijzen gevraagd. De officiële ticketprijzen bedragen 100 voor een dagticket en 220 voor een weekendticket inclusief overnachting (exclusief servicekosten).

Line up en programma

Pinkpop heeft een rijke geschiedenis van grote acts die er hebben opgetreden. Elk jaar weer pakt de organisatie flink uit met enkele grote namen. Naarmate het festival nadert worden er steeds meer namen van optredende acts vrijgegeven. Op de website van Pinkpop is altijd een actueel overzicht te vinden van vrijgegeven namen. Op de website van Pinkpop is ook het programma per dag terug te vinden.

Adres en bereikbaarheid Pinkpop

Het festivalterrein van Pinkpop is prima aangegeven wanneer je Landgraaf nadert. Er zijn mogelijkheden om met zo'n beetje elk denkbaar vervoersmiddel te arriveren. Wie met de auto komt kan gebruik maken van betaalde parkeerplaatsen. Houd wel rekening met redelijk grote loopafstanden naar het festivalterrein en files. Je kan ook per auto worden gebracht via de zogenoemd kiss and ride plekken. Wie met de fiets komt kan gebruik maken van gratis fietsenstallingen die dichtbij het terrein zijn gelegen. Landgraaf beschikt ook over een treinstation. Tijdens Pinkpop worden er extra lange en extra veel treinen ingezet. Om de afstand van het treinstation naar het terrein te overbruggen kan gebruik worden gemaakt van pendelbussen.

Camping en hotels Pinkpop

Pinkpop biedt festivalgangers de kans om te overnachten op 1 van de 4 terreinen die zijn ingericht als camping. Er is kampeerruimte voor 50.000 personen. Voor de campings geldt de regel dat reserveren niet mogelijk is (vol is vol). De campingterreinen beschikken over basisbehoeften zoals toiletten, douches en verkoop van eten en drinken. Er is geen stroomvoorziening! Wanneer je bijvoorbeeld je telefoon wilt opladen kan je gebruik maken van speciale oplaadpunten. Voor mensen die liever niet op een camping slapen zijn er mogelijkheden om een hotelkamer te boeken. Boek bij voorkeur een hotelkamer in Landgraaf zodat de afstand tot het festivalterrein zo klein mogelijk is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Anouk  Update en Close up (recensie cd en dvd)recensieAnouk Update en Close up (recensie cd en dvd)Anouk Teeuwe heeft een aantal albums uitgebracht dat geen studioalbums zijn. In 2004 komt ze met twee releases tegelijke…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay
  • www.pinkpop.nl

Reageer op het artikel "Pinkpop Landgraaf: 15 - 17 juni 2018"

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 07-03-2018
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Special: Grote evenementen
Schrijf mee!