InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Hippisch evenement: Equitana

Hippisch evenement: Equitana

Hippisch evenement: Equitana Een van de grootste evenementen in de wereld van de paardensport is Equitana, een gigantische beurs die elke twee jaar georganiseerd wordt in het Duitse Essen. Equitana staat voor veel paardenliefhebbers al maanden vooraf aangestipt in hun agenda, want als je het op Equitana niet vindt, bestaat het waarschijnlijk niet...

Equitana in Essen

Elke 2 jaar wordt in het Duitse Essen een topevenement georganiseerd voor Europese paardenliefhebbers: Equitana. Deze beurs duurt 9 dagen en ontvangt 200.000 bezoekers, die langsheen de stands van meer dan 800 exposanten lopen en naar tientallen clinics over alle takken van de paardensport kijken.

Exposanten

Exposanten uit heel Europa zetten in maart hun stand op in één van de 17 beurshallen. Ze presenteren er alles wat met paarden en paardenhouderij te maken heeft: stalmateriaal, ruitermode, verzorgingsartikelen, trailers en vrachtwagens, voeders, en nog zoveel meer. Equitana is een waar shoppingparadijs: heel wat bezoekers nemen een koffer mee die ze gaandeweg vullen met allerlei spullen.
De beurs wordt altijd in maart georganiseerd, en dat is klassiek de periode waarin de meeste merken hun nieuwe collecties in de rekken leggen. Modebewuste paardensportliefhebbers kunnen er dus hun hart ophalen aan alle nieuwe zomerspullen van alle mogelijke merken.
Ook de koopjesjager worden op Equitana op hun wenken bediend, want vaak worden oudere collecties of basiscollecties er aan scherpe prijzen verkocht. Er zijn natuurlijk ook altijd speciale beursaanbiedingen, dus iedereen kan er wel een koopje scoren.

Clinics en demo's

Naast het shoppinggedeelte is er op Equitana ook meer dan voldoende tijd en plaats voor leerrijke en interessante clinics of demo's. Ruiters stellen verschillende takken van de paardensport voor, trainers lichten hun trainingsmethodes toe en stamboeken stellen er hun ras voor.
Het hele show- en demoprogramma neemt meer dan 700 uur in beslag, dus er is echt voor elk wat wils.
Equitana mag traditioneel ook heel wat grote namen van internationale topruiters op haar affiche zetten. Deze demo's zijn dan ook altijd drukbezocht en vaak is het drummen voor een plaatsje.

Show

Traditioneel is er ook een show op Equitana, die steeds in een bepaald thema gehouden wordt. Tijdens deze show passeren heel wat paarden en ruiters de revue. In 2013 staat de show in het teken van 'Festivallo', een combinatie van volksfeesten uit de hele wereld. Tijdens de Festivallo-show zullen stuntmannen, beoefenaars van vrijheidsdressuur, ruiters, menners, en natuurlijk heel wat paarden hun kunsten laten zien.

Equitana Open Air

In de jaren waarin Equitana niet georganiseerd wordt, is er Equitana Open Air. Het concept is hetzelfde, maar vindt dan in juni plaats in Neuss en wordt in open lucht gehouden. Ook dit is een groot evenement, maar de meeste liefhebbers geven toch de voorkeur aan de klassieke Equitana.

Praktische informatie

Wie Equitana live wil meemakken, kan alle nodige informatie terugvinden op de website http://www.equitana.com . Op deze website staat een overzicht van alle exposanten, demo's en clinics en kunnen ook tickets besteld worden.
Gerelateerde artikelen
nieuws uitgelichtZelfherstellende hindernis kanshebber innovatieprijsZou het niet handig zijn als u geen hulp meer nodig heeft bij het springen, als u niet hoeft af te stappen om de hindern…
50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaarten50 Plus Beurs 2018: openingstijden en kaartenDe 50 Plus Beurs is het grootste seniorenevenement van Nederland. Van 18 tot en met 22 september 2018 staat de Utrechtse…
De Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange, de beurs van BombayDe Bombay Stock Exchange telt meer dan 4500 bedrijven en bestaat al ruim 200 jaar. De openingstijden zijn vergelijkbaar…
Effectenbeurs: Verschillende beurzen over de wereldEffectenbeurs: Verschillende beurzen over de wereldDe wereld van aandelen is net als aardrijkskunde in te delen in verschillende continenten/landen die de effectenbeurs or…
Bronnen en referenties
  • www.Equitana.com

Reageer op het artikel "Hippisch evenement: Equitana"

Infoteur: Juliedr
Gepubliceerd: 03-03-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!