InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Keukenhof 2013: prijzen, openingstijden en evenementen

Keukenhof 2013: prijzen, openingstijden en evenementen

Keukenhof 2013: prijzen, openingstijden en evenementen In 2013 zal de internationale bloemententoonstelling, de Keukenhof voor de 64e maal worden georganiseerd. De Keukenhof is daarmee het mooiste lentepark ter wereld. Naast de ruim 32 hectare aan bloemen, biedt het park in 2013 30 inspirerende bloemenshows, 7 verrassende inspiratietuinen en 100 prachtige kunstwerken. De Keukenhof is wereldberoemd en is zelfs in de voorgaande jaren één van de meest populaire bestemmingen ter wereld gebleken. Tijdens de de 63e voorgaande edities van de Keukenhof, heeft het park in het totaal maar liefst 50 miljoen bezoekers mogen verwelkomen. Het thema van de Keukenhof 2013 is: "Verenigd Koninkrijk - land van prachtige tuinen."

De Keukenhof

Op de plaats waar in 2013 al weer voor de 64e keer de prachtige bloemententoonstelling, de Keukenhof plaatsvindt, werd in de 15de eeuw veelal gejaagd door de kasteelheren. Daarnaast werden op deze plaats veel kruiden verzameld voor de keuken van het kasteel van Jacoba van Beieren. Hierdoor heeft de Keukenhof zijn huidige naam gekregen.

Tegenwoordig is het landgoed in handen van een stichting. Op initiatief van de toenmalige burgemeester van Lisse en een aantal vooraanstaande bloembollenkwekers- en exporteurs, werd hier in 1949 voor het eerst een bloemententoonstelling in de open lucht georganiseerd, de eerste Keukenhof allertijden.

Paviljoens

De Keukenhof is ingedeeld in verschillende paviljoens. Deze paviljoens zijn allemaal vernoemd naar het koningshuis.
  • Oranje Nassau Paviljoen
  • Willem Alexander Paviljoen
  • Beatrix Paviljoen
  • Juliana Paviljoen
  • Wilhelmina Paviljoen

Gratis bloembollen

Alle bloembollen die men op de Keukenhof ziet, zijn gratis aangeleverd door zevenentachtig hofleveranciers; dit zijn de beste bollenkwekers en exporteurs uit Nederland. Zonder hun medewerking zou de Keukenhof niet kunnen bestaan.

Thema Keukenhof 2013

In 2013 staat de Keukenhof in het teken van het Verenigd Koninkrijk – Land van prachtige tuinen. Er in de Keukenhof 2013 o.a een tentoonstelling te zien zijn over de prachtige Engelse tuinen. Daarnaast kan men een spectaculaire bloemenmozaïek van de Big Ben en Tower Bridge bezoeken. Het mozaïek heeft een formaat van 22 bij 13 meter en is geplant met 60.000 bloembollen.

Openingstijden

De Keukenhof 2013 is geopend vanaf 21 maart tot en met 20 mei 2013 dagelijks geopend van 8.00 tot 19.30 uur. Deze openingstijden gelden ook voor zon- en feestdagen.De de kassa’s van de Keukenhof sluiten iedere dag om 18.00 uur. Daarna is er geen toegang tot het park meer mogelijk.

Toegangsprijzen Keukenhof 2013

De toegansprijzen voor de Keukenhof 2013 worden volgens de volgende regels gehanteerd.

Toegansprijzen

  • Toegangsprijs volwassenen en 65+: € 15,00
  • Toegangsprijs kinderen 4-11: € 7,50

Lentepas

Wanneer men tijdens het seizoen van de Keukenhof 2013 meerdere malen het park wil bezoeken is het aanschaffen van de Lentepas een aanrader. Wanneer men in het bezit is van de Keukenhof Lentepas heeft men gedurende de gehele openstelling van de Keukenhof 2013 onbeperkt toegang tot het mooiste lentepark ter wereld inclusief de speciale evenementen, die er in de Keukenhof worden georganiseerd.

Prijzen Lentepas

  • Lentepas volwassenen (incl. 65+) € 45,00
  • Lentepas volwassenen (incl. 65+) mét parkeren € 57,00
  • Lentepas kind 4-11 jaar € 17,50

Evenementen agenda Keukenhof 2013

Tijdens het gehele seizoen van de Keukenhof 2013 worden er diverse speciale evenementen en shows georganiseerd.

EvenementData
Tulpenshow21-26 maart 2013
Amaryllisshow21 maart - 5 mei 2013
Hyacintenshow21-26 maart 2013
Bol-op-pot show21 maart - 20 mei 2013
Bloeiende heesters show21 maart - 20 mei 2013
Roofvogelshows29 maart - 1 april 2013 (Pasen)
De Paashaas op de Keukenhof31 maart en 1 april 2013
Gerberashos4-9 april 2013
Hollands Folkore Festival 6 en 7 april 2013
Rozenshow11-16 apri 2013
Zomerbollenweekend12, 13 en 14 april 2013
Bloemencorso 20 april 2013
Ontmoet Bob de Bouwer8-12 mei 2013
Lelieshow10-20 mei 2012
Shantykoren festival 18-19 mei 2013
Draaiorgel festival20 mei 2013
Gerelateerde artikelen
Keukenhof 2015 bezoekenKeukenhof 2015 bezoekenKeukenhof 2015 is geopend van 20 maart tot en met 17 mei 2015. Vanaf januari 2015 kun je online kaarten voor de Keukenho…
Keukenhof 2018: adres, openingstijden, entree en kortingKeukenhof 2018: adres, openingstijden, entree en kortingKeukenhof 2018: 22 maart tot en met 13 mei. Het thema van 2018 is Romantiek in Bloemen. Keukenhof ligt tussen Amsterdam…
De mooiste trouwlocaties van Zuid-HollandBen je op zoek naar een romantische locatie in Zuid-Holland voor jullie bruiloft? Wat dacht je van een sprookjesachtig k…
Air Miles, wie spaart ze nog?Air Miles, wie spaart ze nog?Het is een tijd lang een rage geweest. Iedereen spaarde Air Miles. Mensen droomden van verre reizen met het vliegtuig, m…
Typisch Hollandse uitstapjesTypisch Hollandse uitstapjesHoe goed ken jij Nederland eigenlijk al? Voor een leuke en geslaagde vakantie kiezen de meeste mensen liever een vakanti…
Bronnen en referenties
  • Parkgids Keukenhof 2012
  • www.keukenhof.nl
  • www.ad.nl

Reageer op het artikel "Keukenhof 2013: prijzen, openingstijden en evenementen"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 22-02-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!