InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Kerstmarkten (2017) over de grens: Noordrijn-Westfalen

Kerstmarkten (2017) over de grens: Noordrijn-Westfalen

Kerstmarkten (2017) over de grens: Noordrijn-Westfalen Een goede traditie bij onze oosterburen: de kerstmarkt. Vele stadscentra veranderen in de adventstijd in kleine of grote kerstdorpen of er verrijzen winterbossen. Alles wordt gedaan om de bezoeker onder te dompelen in de kerstsfeer. In Noordrijn-Westfalen vinden vele één- en vooral meerdaagse kerstmarkten plaats. De volgende markten liggen vlak over de grens. Let op! De kerstmarkten die tot na de kerst voortduren, zijn vaak op 24, 25 en 26 gesloten.

Aken

Akener kerstmarkt │ 24 november t/m 23 december 2017

In de straatjes en pleinen rondom het Akener raadhuis ontstaat in de adventstijd een stemmingsvol kerstparadijs met feestelijke klanken en heerlijke geuren. De gezellige kerststandjes maken indruk op jong en oud. Een bezoek aan de Akener kerstmarkt is voor velen al jaren een must.

Bocholt

Kerstmarkt in Bocholt │ 1 december t/m 23 december 2017

Bij het historische raadhuis, in de Neustrasse en op de Neutorplatz vindt een sfeervolle kerstmarkt plaats met kerststandjes in vakwerkstijl. Behalve vele aanbieders van kerstgeschenken is er muziek, zijn er draaimolens en wordt er op de Marktplatz een podiumprogramma voorbereid.

Bottrop

Kerstmarkt in Bottrop │ 16 november t/m 22 december 2017

Het thema van de kerstmarkt in Bottrop is ‘Kerstmagie voor kinderen’. Daarmee wil deze kerstmarkt zich wederom profileren als een markt voor het hele gezin. Zo wordt er een groot kampvuur georganiseerd waar kerstsprookjes verteld worden, op het Rathausplatz wordt met sneeuwballen gegooid en natuurlijk ontbreken de traditionele standjes niet.

Coesfeld

Coesfelder Kerstmarkt │ 7 t/m 10 december 2017

Op de kerstmarkt van Coesfeld bieden meer dan 40 kunstenaars, detailhandelaren en verenigingen waren aan die de bezoeker in kerststemming brengen.

Dortmund

Kerstmarkt Dortmund │ 23 november t/m 30 december 2017

De kerstmarkt van Dortmund behoort tot de mooiste en grootste van Duitsland. Kunstartikelen, speelgoed, kerstversieringen; het is er allemaal te vinden in niet minder dan 300 kerststandjes. Op het podium op de Alter Markt wordt iedere dag een showprogramma gepresenteerd. De jongsten kunnen in het kerstdorp gedichten voorlezen aan de Kerstman. Dit alles vindt plaats rondom de 45 meter hoge kerstboom met meer dan 40.000 lichtjes.

Duisburg

Kerstmarkt in Duisburg │ 23 november t/m 30 december 2017

Tijdens de advent ontstaat er in de binnenstad van Duisburg een klein dorp van 123 kerststandjes, die in de warme gloed van vele lampjes de bezoeker welkom heten. Naar goed gebruik zijn de Kerststollen, tamme kastanjes, taaitaai en de Glühwein volop verkrijgbaar. De jaarlijks wisselende Glühweihbekers zijn inmiddels verzamelaarsobjecten geworden.

Düsseldorf

Düsseldorf tijdens Advent │ 23 november t/m 23 december 2017

De kerstmarkt in Düsseldorf wordt op zes verschillende locaties in de binnenstad gehouden, waarbij elke locatie een eigen thema heeft. Op de Gustaf-Gründigen-Platz kan geschaatst worden op de 450 m² grote ijsbaan.

Gescher

Kerstmarkt in Gescher │ 2 en 3 december 2017

Deze markt vindt normaal gesproken plaats in het eerste weekend van Advent en duurt twee dagen. In 250 sfeervol ingerichte standjes wordt u een keur aan kerstproducten, afkomstig uit heel Duitsland, aangeboden.

Keulen

Kerstmarkt bij de Dom │ 27 november t/m 23 december 2017

In de schaduw van de historische Dom van Keulen, vindt op de Roncalliplatz de kerstmarkt plaats. Hier vindt u een veelzijdig aanbod aan geschenken en kunsthandwerk. Behalve van de vele standjes en een keur aan culinaire specialiteiten, kan de bezoeker hier ook genieten van verschillende podiumoptredens. Misschien wel de leukste kerstmarkt van Keulen.

Kleve

Klever kerstmarkt in de Forstgarten │ 1 t/m 10 december 2017

Beleef de sfeervolle winter aan de Nederrijn. In de klassieke coulissen van de Forstgarten, waar ooit de hertogen van Kleve wandelden, bevinden zich 50 standjes, waar kunstenaars, kunsthandelaars en bakkers hun waren aanbieden. Een mooi geschenk voor uw geliefde is zo gevonden.

Krefeld

Kerstmarkt Krefeld │ 17 november t/m 23 december 2017

Vier weken lang presenteren kunstenaars en handelaren hun waren op de kerstmarkt van Krefeld, aan de voet van de Dionysiuskerk. Treed binnen in dit feest van licht en loop rond in de geur van gestoofde appeltjes, Glühwein, warme chocolademelk en Flammkuchen. Behalve vele standjes is er ook een gevarieerd muziekprogramma en poppentheater. De inwendige mens wordt ook hier niet vergeten.

Münster

Kerstmarktmarkt Münster │ 27 november t/m 23 december 2017

300 kerststandjes nodigen de bezoeker uit om deze feestelijk verlichte kerstmarkt te bezoeken. Naar eigen zeggen veranderen de inwoners van Münster hun oude binnenstad jaarlijks in een wintersprookje. De kerstmarkt van Münster is over meerdere markten en pleinen verdeeld, elk met zijn eigen sfeer.

Oberhausen

Twaalfde Oberhauser kerstbos │ 21 november t/m 23 december 2017

Op de Altmarkt in Oberhausen staat in de adventstijd een bos, een kerstbos wel te verstaan. In het bos- en winterlandschap, verlicht met vele lampjes, staan kerststandjes, worden verschillende etenswaren aangeboden en bevindt zich een carrousel voor de allerkleinsten.

Recklinghausen

Recklinghausen tijdens Advent │ 23 november 2017 t/m 7 januari 2018

Traditioneel vindt op de Altstadtmarkt en omliggende straatjes de kerstmarkt plaats. Voor de kleinsten is er een carrousel.

Wesel

Adventmarkt bij de Willibrordi-Dom │ 2 en 3 december 2017

Een sfeervolle markt in de schaduw van de dom. Bezoek de vele standjes die u in kerststemming brengen en waar u veel handwerk, speelgoed en lekkernijen zult aantreffen.

Xanten

Kerstmarkt Xanten │ 24 november t/m 22 december 2017

Een kleine markt met vele gezellige standjes, waar geschenken en lekker eten te krijgen zijn. Een uitgebreid muzikaal programma maakt de kerstmarkt van Xanten tot een buitengewone belevenis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kerstmarkt in Keulen is een aanrader!Na elke zomer leven we naar het einde van het jaar toe. In december valt er immers ook weer genoeg te beleven met de ver…
Kerstmarkt Dortmund 2017, één van de grootste van DuitslandKerstmarkt Dortmund 2017, één van de grootste van DuitslandHet is een jaarlijkse traditie in vele steden om een kerstmarkt te hebben. Mooie kerstmarkten zijn bijvoorbeeld te vinde…
De Kerstmarkten in KeulenDe Kerstmarkten in KeulenIn Keulen zijn maar liefst zes verschillende kerstmarkten, leuk opgezet en aangekleed en een heerlijke sfeer. Maar in Ke…
De kerstmarkt in DortmundEr staan in totaal 913 kramen op de kerstmarkt in Dortmund en verdeeld over negen locaties in de binnenstad. Al met al i…
De leukste en bekendste kerstmarkten in België en DuitslandDe leukste en bekendste kerstmarkten in België en DuitslandTraditiegetrouw worden er in de vele prachtige historische steden van België en Duitsland vanaf november tot eind decemb…
Bronnen en referenties
  • www.weihnachtsmarkt-deutschland.de
  • www.xanten.de
  • www.weihnachtsmarkt.krefeld.de
  • www.nrwhits.de

Reageer op het artikel "Kerstmarkten (2017) over de grens: Noordrijn-Westfalen"

Infoteur: Lourmarin
Laatste update: 15-11-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!