InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Evenementen > Overnachten bij Rock Werchter

Overnachten bij Rock Werchter

Overnachten bij Rock Werchter Rock Werchter is een groot muziekevenement dat jaarlijks gehouden wordt in Werchter, België. Waar kun je tijdens dit festival overnachten? Er zijn vele plaatsen beschikbaar op de verschillende campings in de buurt van het festivalterrein, maar voor wie kiest voor wat meer luxe en niet wil gokken op het weer bestaat er natuurlijk ook de mogelijkheid een hotel of bed and breakfast te boeken. Nieuw in 2016 is The Hive Resort, een luxe, rustige camping waar je ook een accommodatie kunt huren.

Rock Werchter

Met ongeveer 85.000 bezoekers per dag is Rock Werchter één van de grootste rockfestivals van Europa. Het wordt ieder jaar gehouden in Werchter, België. Het festival telt sinds 2003 vier dagen. Ook onder Nederlanders is het een erg populair festival. Op het festivalterrein is er een groot hoofdpodium en zijn er twee overdekte tenten (KluB C en The Barn). In 2016 vindt het festival plaats van 30 juni tot en met 3 juli. Een dagticket kost 100 euro en een combiticket 236 euro.

Op het festival komen ieder jaar zeer veel bekende namen spelen. Zo kwamen bijvoorbeeld al Coldplay, Muse, Lady Gaga, Metallica, Pearl Jam, Underworld en The Black Eyed Peas. Voor 2016 staan onder andere Paul McCartney, Skunk Anansie, Editors en Rammstein op het programma.

Campings

De meeste campings bij Rock Werchter worden door verenigingen uit de omgeving geëxploiteerd, in tegenstelling tot festivals als Pinkpop en Lowlands. Je moet daarom naast een festivalticket een apart campingticket kopen. Er zijn meer dan 60.000 campingplaatsen. De campings zijn ingedeeld in drie zones:
  • Zone A, langs de invalsweg vanuit Haacht
  • Zone B, langs de invalsweg vanuit Rotselaar
  • Zone C, langs de baan Betekom-Werchter en langs de ring van Werchter

Het festival heeft inmiddels ook een eigen camping the Hive. Hier wordt 's nachts nog even door gefeest. Ook kun je hier je eten en drinken betalen met de consumptiebonnen van het festival. Met een CampingXL Ticket (27 euro in 2016) kun je al op the Hive terecht op woensdagmiddag vanaf 16.00 uur. In 2016 gaat voor het eerst The Hive Resort open. Dit is een rustige camping waar je kunt relaxen en waar ook een eigen programma gepland staat. Je kunt hier een tent, tipi of lodge huren, maar je kunt ook je eigen tent meebrengen vanaf 55 euro per persoon. De douches zijn op deze camping gratis, er is een café en je kunt je ontbijt laten bezorgen.

Er zijn diverse grote parkeerplaatsen rondom de campings, hier moet je wel weer apart voor betalen (in 2016 is dit 15 euro). Het is niet toegestaan je auto op de camping te parkeren. Kom je met een camper, dan kun je terecht op de speciale mobilehome-camping.

Op de campings zijn chemische toiletten geplaatst, op enkele plekken kun je naar een 'normaal' toilet.

Hotel

Als je niet zo'n fan bent van kamperen, kun je natuurlijk ook overnachten in een hotel. Je bent dan wel wat meer geld kwijt. Een regulier campingticket kost in 2016 25 euro (in de voorverkoop 20 euro), daar kun je geen 3 of 4 nachten voor in een hotel slapen.

Enkele hotels in de buurt staan in onderstaande tabel (prijzen van 2016). Op internet zijn er nog veel meer te vinden.

HotelAantal kamersPrijs 2 persoonskamer per nachtOntbijt
Hotel Werchter
Haachtsesteenweg 1
3118 Werchter
1355-80 euroJa, 12,50 euro per persoon
Mercure Hotel Leuven
Alfons Smetsplein 7
3000 LEUVEN
10179-144 euroJa
Hotel la Royale
Martelarenplein 6
3000 Leuven
3695-150 euroJa, inbegrepen
Hotel Prins van Oranje
Halensebaan 152
3290 Diest
1885-145 euroJa

Bed and breakfast

Natuurlijk kun je ook op zoek gaan naar een bed and breakfast om te slapen tijdens Rock Werchter. De bekende hotels zijn soms al voor het begin van de kaartverkoop volgeboekt. In Leuven, Aarschot en Mechelen zijn diverse kamers te vinden.

Festivalsfeer

Houd er rekening mee dat wanneer je op één van de campings overnacht, je optimaal de festivalsfeer zult meemaken. Het overnachten in een hotel of andere accommodatie buiten het festival zal voor velen toch een onderbreking van het festivalgevoel opleveren, terwijl anderen juist heerlijk tot rust komen als zij even uit de drukte zijn en van een redelijke luxe kunnen genieten.
Bedenk van te voren dus goed wat op jou van toepassing is, en denk ook na over eventueel vervoer van en naar de accommodatie waar je gaat overnachten. De campings zijn te voet bereikbaar, en ook in je tent kun je al meegenieten van de muziek op het festivalterrein.
© 2012 - 2018 Jettix, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rock Werchter 2014: Line up en informatieRock Werchter 2014: Line up en informatieNaast Lowlands en Pinkpop, is Rock Werchter één van de populairste festivals binnen de Benelux. Werchter ligt in Vlaams-…
Muziekfestival in Belgie: Rock WerchterRock Werchter is een van de grootste muziekfestivals die in Europa worden georganiseerd. Het vindt jaarlijks plaats in h…
Popfestivals Europa 2015/2016, overzicht, datums en locatiesEen overzicht van de grootste, belangrijkste, buitenlandse popfestivals van 2015 en 2016 in Europa, buiten Nederland, ma…
De leukste Europese muziekfestivalsElke zomer vinden er in heel Nederland, maar ook in de rest van Europa, weer vele festivals plaats. Samen met je vriende…
De beste rockfestivals in de wereldOveral schieten de muziekfestivals als paddestoelen uit de grond. Elk zichzelf respecterende gemeente of organisatie hee…
Bronnen en referenties
  • www.rockwerchter.be
  • www.nl.wikipedia.org
  • www.hotelwerchter.be
  • www.mercure.com
  • www.booking.com

Reageer op het artikel "Overnachten bij Rock Werchter"

Infoteur: Jettix
Laatste update: 24-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Evenementen
Schrijf mee!