InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Halloween vakantie in Engeland

Halloween vakantie in Engeland

Halloween vakantie in Engeland In Engeland wordt Halloween op een heel bijzondere manier gevierd. In de dagen en weken voor 31 oktober zijn de spoken en geesten al in het land en is er overal wat te beleven. Zo worden er overal grote vuren of Bonfires aangestoken, worden er Halloween attracties georganiseerd, kan je er spookachtige kastelen bezoeken of logeren in een inn met spoken. Engeland is bovendien dichtbij en je komt er snel en prijsgunstig met de ferry.

Dover Castle

Je kan een Halloween-break in Engeland starten met een bezoek aan het beroemde Dover Castle, een machtig bouwwerk van waar je een schitterend uitzicht hebt over Het Kanaal. Het kasteel van Dover staat bekend als het meest spookachtige van het land omdat er maar liefst negen geesten zijn gezien! Met Halloween zijn die geesten super actief en ze dagen de bezoeker uit om door de tunnel of terror te wandelen. Voor kinderen is het super plezant en elke dag wordt een prijs uitgereikt voor het beste Halloween kostuum.

Kent Life

Kent Life is een groot amusementspark op een boerderij waar jong en oud kennismaken met regionale tradities. Je ziet er het leven van vroeger op een typisch Engelse farm en voor kinderen zijn er allerlei workshops, knutselateliers die je terugvoeren naar een ver verleden. In de periode van Halloween is het op Kent Life nóg leuker want er zijn allerlei activiteiten met spoken, geesten en monsters.

East Kent Railway

Een ritje met de spooktrein van de East Kent Railway is een adembenemende belevenis, zeker als je door de tunnels rijdt waar allerlei speciale effecten je zowel bang maken als amuseren.

Halloween vuurwerk

In Kent wordt Halloween afgesloten met een fantastisch vuurwerk rond Leeds Castle nabij Maidstone. Het spektakel is geïnspireerd door beroemde filmmuziek.

Bonfire

Als je een onvergetelijke Bonfire wil meemaken dan kan je op onder andere naar Hastings, naar Battle, naar Rye en naar Robertsbridge. Het zijn ideale evenementen voor een break van een paar dagen.

Rye

In het stadje Rye is er ook een geleide ghostly tour en in Bodiam Castle kan je deelnemen aan de Spooky Challenge, voor wie de uitdaging met de spoken wil aangaan. In heksen verklede kinderen kunnen de spooktacular trail volgen, op zoek naar de geest van Camber Castle.

Om het helemaal spookachtig te maken moet je logeren in de Marmaid Inn in Rye. Het is één van de oudste en mooiste inns van Engeland waarvan ook de meest griezelige verhalen worden verteld, over spoken die met Halloween bijzonder actief worden.

Bossen van Bedgebury

In de bossen van Bedgebury wordt met Halloween een heel bijzonder evenement georganiseerd. Je kan er namelijk het Electric Forest bezoeken. Het is wandeling van 2 kilometer langs de mooiste bomen van het domein die voor de gelegenheid met duizenden lichtjes zijn versierd.

Met de ferry naar Engeland

DFDS Seaways ferry vaart vanuit Duinkerke om de twee uur naar Dover. Duinkerke is minder ver dan Calais en de overtocht duurt hooguit twee uur. Je kan dus voor een korte trip, zelfs voor een dagreisje, naar Engeland. De haven van Dover is de poort naar Kent en 1066 Country, twee prachtige streken in Zuid-Engeland waar op verschillende plaatsen Halloween wordt gevierd. DFDS Seaways houdt geregeld speciale prijsacties waarbij je voor minder dan 60 euro met vier personen heen en terug naar Engeland kan reizen.

Gerlateerde artikelen

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Halloween milkshakes / Pompoen milkshakesHalloween milkshakes / Pompoen milkshakesPompoen is niet meer weg te denken tijdens de Halloween viering. Gelukkig maar, want pompoen is niet alleen heel lekker,…
Halloween vierenHalloween, een oude traditie raakt stilaan meer en meer ingeburgerd in Europa. Maar slechts weinigen weten waar de Hallo…
De meest populaire internationale feestdagenDe meest populaire internationale feestdagenDe meest populaire internationale feestdagen vliegen steeds vaker over naar Nederland en dat is natuurlijk erg leuk. Ste…
Halloween feest en party ideetjesHalloween feest en party ideetjesBij een Halloween feest horen een akelige sfeer, een monsterachtige decoratie, griezelige muziek, bizar eten en huiverin…

Reageer op het artikel "Halloween vakantie in Engeland"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 23-09-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Halloween
Schrijf mee!