InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Stedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München Düsseldorf

Stedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München Düsseldorf

Stedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München Düsseldorf Een stedentrip naar Keulen, Berlijn, München en Düsseldorf is een onvergetelijke ervaring. Duitsland is een vakantieland bij uitstek. U kunt genieten van de overweldigende natuur, maar u kunt ook cultuur snuiven in de prachtige steden die Duitsland rijk is. De Duitse steden zit vol historie. Prachtige kerken, vele musea en onvergetelijke eet-ervaringen maken uw stedentrip onvergetelijk. In dit artikel een korte beschrijving van de Duitse steden.

Keulen

Keulen is een prachtige stad om te winkelen en cultuur te snuiven. Zo is Keulen in bezit van de wereldberoemde Dom. De Dom heeft inmiddels een plaats op de UNESCO werelderfgoed lijst. Vanaf de Dom heeft u een prachtig zicht over de hele stad. Naast de Dom zijn er nog vele andere kerken die een bezoek waard zijn. Keulen is in bezit van 15(!) musea, waaronder het Römisch-Germanisches Museum, het WallrafRichartz-museum en het Chocolade-, en Parfum-museum. Wanneer u op zoek bent naar een traditioneel Duits hapje of drankje kunt u een bezoekje brengen aan de typisch Duitse 'bierhallen'. Deze bierhallen zijn het meest te vinden in de Altstadt. Wanneer u liever iets anders wilt eten, biedt Keulen u ook genoeg. Vanwege het multiculturele karakter van de stad zijn ook vele buitenlandse restaurants te vinden. Een bezoek aan Keulen is heel goed te combineren met een uitstapje naar Düsseldorf en Bonn.

Berlijn

Berlijn is een van de meest populaire steden om een stedentrip te maken. Dit heeft een reden. Berlijn is een stad van grote verschillen. Aan de ene kant kom je veel historische cultuur tegen, zoals de Brandenburger Tor, de Reichstag en de Dom. Maar ook voor moderne architectuur kunt u in Berlijn terecht. Daarnaast is Berlijn een toevluchtsoord voor vele jonge, aanstormende kunstenaars. Vooral in de gedeelten van de stad die in opbouw zijn komt u vele galerieën en exposities tegen. Ook is er veel kunst op de straat te zijn. Geef uw ogen goed de kost!

Doordat Berlijn jarenlang gescheiden is door de Muur, is de oorlogsgeschiedenis met de geschiedenis van de stad vervlochten. Zeker iets om bij stil te staan als u Berlijn aandoet! Voor de vele musea in Berlijn kunt u onder andere terecht op het 'museumeiland', hier vindt u meerdere musea op één eiland. Het eiland is gelegen in rivier de Spree, die door Berlijn kronkelt. Berlijn is een enorme stad, de afstand tussen de verschillende toeristische attracties is enorm, daarom is het aan te raden om een fiets te huren (helm verplicht!) of anders met de metro te reizen. Ook wanneer u hip uit wilt gaan kunt u in Berlijn terecht. In Prenzlauer Berg bijvoorbeeld vindt u vele bars, restaurants en ander vertier. Kortom, Berlijn is een veelzijdige stad en heeft alles in zich wat u zoekt in een stedentrip.

München

Een andere stad die zeker een citytrip waard is, is München. München heeft een prachtig historisch centrum, dat Altstadt heet. Hier vindt u prachtige kerken, oude gebouwen en musea. Ook vindt u in München een geweldig park, de 'Englisher Garten'. In het park zijn meerdere vijvertjes en grote ligweiden. De inwoners van München zijn hier veel en vaak te vinden. De shoppers onder ons kunnen zich uitleven in de Maximilianstrasse, de PC Hooftstraat van München. München staat verder natuurlijk bekend om haar wereldberoemde 'Oktoberfest' dat elk jaar van halverwege september tot de eerste zondag van oktober in de stad plaatsvindt. De vele biertuinen zijn ook zeker een bezoekje waard.

Düsseldorf

Düsseldorf is de hoofdstad van deelstaat Noordrijn-Westfalen. Düsseldorf wordt gescheiden door de Rijn, die door het centrum van Düsseldorf kronkelt. Düsseldorf is met haar 600.000 inwoners een grote handelsstad, er is altijd bedrijvigheid.
Je kunt in Düsseldorf prachtig winkelen in de Königsallee. Naast een modern centrum met vele moderne musea en winkels is in Düsseldorf ook een historische binnenstad, de Altstadt. Hier vindt u prachtige kerken, cafés en restaurant.
Een stedentrip naar Düsseldorf is goed te combineren met een bezoek aan Keulen en Bonn.
© 2010 - 2018 Sonisch, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Senioren: stedentripWat is er nou leuker dan op zijn tijd een prachtige stad te bezoeken, waarbij u in enkele dagen tijd een stad goed leert…
Top 10 steden en stedentripsTop 10 steden en stedentripsAltijd al willen weten welke steden wereldwijd de grootste zijn? En wat de grootste steden van Europa en de grootste ste…
Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnGoedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnBesparen en op vakantie, twee zaken die in eerste instantie niet samen lijken te gaan. Toch is er met een dosis creativi…
Stedentrip naar hoofdstad BerlijnTegenwoordig zijn stedentrips erg in trek bij mensen die van cultuur houden of er gewoon even tussenuit willen. Bekende…
Een stedentrip naar BerlijnEen erg populaire bestemming voor een stedentrip onder Nederlanders is Berlijn. Dit komt doordat in Berlijn altijd wel w…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Stedentrips in Duitsland Berlijn, Keulen, München Düsseldorf"

Infoteur: Sonisch
Gepubliceerd: 14-09-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!