InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > De Madeira-archipel

De Madeira-archipel

De Madeira-archipel ligt in de Atlantische Oceaan en behoort tot Portugal en is zowel ís zomers als ís winters te bezoeken. Echt veel te zien en te doen is hier niet. Wat je hier wel uitstekend kunt doen is wandelen. Het is dan ook een uitstekende bestemming voor wandelaars en rustzoekers.

Algemene Informatie

  • Hoofdstad: Funchal
  • Taal: Portugees
  • Munteenheid: euro
  • Religie: rooms-katholiek
  • Klimaat: subtropisch klimaat
  • Beste reistijd: zomermaanden en wintermaanden (winterzonbestemming)
  • Tijdverschil: -1 uur

De Madeira-archipel maakt, net als de Azoren-archipel deel uit van Portugal

Bezienswaardige plaatsen en gebieden

Madeira

Dit eiland is het hoofdeiland van de Madeira-archipel. De hoofdstad van het eiland is Funchal, dit is tevens de belangrijkste aanvlieghaven van de archipel. Funchal is een plaats die schitterend gelegen is aan een baai. Het is gebouwd in de vorm van een amfitheater. Machico is het oudste stadje van Madeira. Er is weinig te doen, er zijn wat viswinkeltjes en een restaurant. Camara de Lobos is een vissersdorpje dat zijn bekendheid dankt aan de Madeirawijn die die hier wordt gemaakt. Cabo Girao is een spectaculair uitstapje. Deze klif is 580 meter hoog en biedt een prachtig uitzicht.

Porto Santo

Porto Santo is het tweede eiland van Madeira en wordt graag bezocht omdat het, in tegenstelling tot het eiland Madeira, over een zandstrand beschikt. Dit strand is wel 9 kilometer lang. Vanaf Madeira kun je per boot naar Porto Santo reizen, deze afstand bedraagt 50 kilometer.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Madeira-archipel"

Infoteur: Funkyfish
Laatste update: 09-12-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Europese vakantielanden
Schrijf mee!