InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Interhome, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie

Interhome, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie

Interhome, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie Interhome is een organistatie die huizen van particulieren verhuurt. In deze tijden van economische teruggang, is er meer vraag naar vakantiewoningen dan voorheen, omdat die in verhouding goedkoper zijn dan hotels. Vooral met een gezin kan dit al snel enkele honderden euro's per week schelen.

Enkele feiten over Interhome

Interhome is niet zelf eigenaar van de huurwoningen uit hun portefeuille, maar bemiddelt in de verhuur van 46.000 vakantiehuizen en -appartementen en controleert die met een bepaalde regelmaat.

Een samenwerking is aangegaan met Zwitserland Toerisme, een marketing- en verkooporganisatie voor reis-, vakantie- en congresland Zwitserland. Een partnership bedoeld om de internationale positie te verstevigen.

Ook wordt er vanaf 2008 samengewerkt met ResortQuest, een van de marktleiders in de Verenigde Staten op het gebied van vakantiewoningenverhuur. Met die 16.000 huurhuizen en appartementen in de Verenigde Staten erbij, heeft Interhome nu zo'n 46.000 vakantiehuizen en appartementen in 21 landen.

Verder zijn er plannen (of zijn reeds gerealiseerd) om in India, Finland en de Verenigde Arabische emiraten door internationale samenwerking een extra aantal huizen te kunnen verhuren. Grootse uitbreidingsplannen dus.

In welke landen zit Interhome

De landen waar deze woningen gehuurd kunnen worden zijn:
  • België
  • Duitsland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Gr-Brittannië
  • Griekenland
  • Hongarije
  • Ierland
  • India, binnenkort
  • Italië
  • Kroatië
  • Nederland
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Turkije
  • USA, sinds kort
  • Zuid Afrika
  • Zwitserland

Hoe een vakantie te boeken

Er kan een keuze gemaakt worden uit strandvakanties, wintervakanties, landelijke vakanties, stedentrips of bergen en meren. Als deze keuze gemaakt is, volgt weer een keuze uit de landen waar u naar toe wilt. Ook het aantal personen waar u mee wilt gaan, kan nog vermeld worden.

De geselecteerde bestemmingen verschijnen nu op het scherm en per huis of appartement verschijnen foto's van het object met de locatie, een beschrijving en de kenmerken. Ook de beschikbaarheid kan direct opgevraagd worden, de bijkomende kosten en alle inbegrepen zaken, worden getoond.

Een aparte pagina wordt gewijdt aan de plaats waar het complex of woning ligt en een beschrijving van de omgeving met een overzicht op de kaart.

Speciale aanbiedingen

Er zijn speciale aanbiedingen in de vorm van last-minute boekingen en vroegboekkortingen. Op de site van Interhome vindt u alle informatie over wat er op dit moment in de aanbieding is.

Onder een kopje: aanraders vindt u de bestemmingen met een kortingscheque voor de horeca. Afhankelijk van de lengte van de boeking krijgt u een waarde cheque van 25,- of 50,- euro.

Informatie over uw vakantieland

Per vakantieland, waaruit een keuze gemaakt kan worden, vindt u per stad of streek informatie over alles wat er te zien of te doen is, zoals o.a.:
  • klimaat
  • winkelen
  • eten en drinken
  • feesten en evenementen
  • praktische tips
  • sport en activiteiten
  • autorijden

Verhuur van uw eigen vakantiewoning

Heeft u interesse om uw eigen vakantiewoning te gaan verhuren, dan kunt u de brochure downloaden die op de site aangegeven wordt. U kunt dan zelf bekijken of het voor u interessant is, om uw woning aan het bestand te laten toevoegen.

Op welke manieren kunt u Interhome bereiken

Hoewel het grootste gedeelte van de boekingen via internet gaan, blijft de mogelijkheid bestaan om per telefoon of via fax te boeken. Via internet gaat het vermoedelijk het snelst en ook de beschikbaarheid is direct te zien. Werkt u met de telefoon, dan kan het ook voorkomen, dat na een mogelijke lange wachttijd, de bestemming reeds volgeboekt is. U moet dan weer van voren af aan beginnen met iets uit te zoeken naar uw zin.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vakantiehuis kopen in het buitenland: kosten en tipsVakantiehuis kopen in het buitenland: kosten en tipsIedereen droomt weleens van het kopen van een vakantiehuis in het buitenland. bij het kopen van een vakantiehuis in het…
Belasting op vakantiehuis en BelastingdienstBelasting op vakantiehuis en BelastingdienstHelaas betaalt u ook in 2018, 2019 en 2020 belasting op uw vakantiehuis of vakantiewoning in box 3 van de inkomstenbelas…
Op winter of zomervakantie met BelvillaOp winter of zomervakantie met BelvillaBelvilla is een organisatie die al meer dan 30 jaar bestaat en verhuurt vakantiehuizen van particulieren aan particulier…
De buitenland hypotheek van ABN AMRODe buitenland hypotheek van ABN AMRODe buitenland hypotheek van ABN AMRO is een Nederlandse hypotheek voor een woning in het buitenland voor wie in Nederlan…
Huurhuis, de meest gestelde vragenDe maandelijkse lasten van een huurhuis zijn onder andere afhankelijk van het woongenot van de woning. De huizen lijken…
Bronnen en referenties
  • Interhome.nl

Reageer op het artikel "Interhome, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 03-04-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Vakantiewoningen en tenten
Schrijf mee!