InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Belvilla, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie

Belvilla, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie

Belvilla, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie Belvilla is een grote organisatie die vakantiehuizen verhuurt van particulieren aan particulieren. U treft op de site allerlei soort huizen aan met een grote variatie aan grootte en luxe.

Belvilla in het verleden

In het verleden gaf Belvilla een catalogus uit, waar men een keuze kon maken uit de afgebeelde woningen. Om te kunnen boeken moest er gebeld worden naar speciale telefoonnummers. Dit gaf regelmatig in het hoogseizoen, de zomer en de winter, een erg lange wachttijd. Ook was er het probleem dat de uitgezochte woning ondertussen mogelijk verhuurd was aan een ander en kon men weer opnieuw gaan zoeken.

Belvilla hedentendage

Tegenwoordig gaat alles via het internet en is er tevens een nog grotere keus aan woningen dan voorheen. Ook de iets verdere bestemmingen zoals Turkije zitten erbij. Het boeken via de telefoon is uit de tijd, al kan het nog steeds. Het grote voordeel van internet is dat men nu meteen zelf kan kijken of de woning nog vrij is, online via de site.

Een eerste selektie

Als eerste maakt u een keuze uit onderstaande items, om uiteindelijk bij uw droomhuis uit te komen:
  • zomervakantie
  • wintersport
  • weekendje weg
  • herfstvakantie
  • vakantieparken
  • huizen met zwembad
  • aanbiedingen
  • last minute
  • veiling
  • vakantie naar eigen wensen

Als u hier een keuze uit gemaakt heeft, krijgt u onderstaande landentabel te zien, om het land van uw keuze aan te geven:
  • Frankrijk
  • Oostenrijk
  • Duitsland
  • Italië
  • België
  • Nederland
  • Spanje
  • Zwitserland
  • Tsjechië
  • Verenigd Koninkrijk
  • Portugal
  • Denemarken
  • Kroatië
  • Hongarije
  • Turkije
  • Luxemburg
  • Slowakije
  • Griekenland

Dan volgt een keuzescherm om uw wensen verder te specificeren. Hier maakt u een keuze uit gebieden, specifieke wintersportgebieden of een specifieke plaats waar u naar toe wilt. Verder is er de keus uit de soort accommodatie, thema's waar het aan moet voldoen, vrijstaande woning of niet, aantal slaapkamers, kwaliteit uitgedrukt in sterren, faciliteiten en of huisdieren toegestaan zijn.

Heeft u al uw wensen via de keuzes opgegeven, dan verschijnen er foto's met de mogelijke woningen, per tien stuks op het scherm. U kunt per woning kijken naar onder andere de prijs en de beschikbaarheid in de door u gewenste periode.

Verder is het mogelijk om de woning nog te bekijken op specifieke kenmerken, eventuele wintersport in de buurt, foto's van de woning, de kaart waar het ligt en tevens iets over de streek in de omgeving van de woning.

Er is zelfs een veiling

Bij Belvilla is er een mogelijkheid om via een veiling aan een vakantiebestemming te komen. Iedere week kan men een op een vakantiehuis boeken, waarbij gedurende de week de prijs zakt. Deze veiling start vrijdags en eindigt 1 week later op vrijdag om 12.00 uur exact. De gehele week kunt U het vakantiehuis huren tegen de dan getoonde prijs. Inschrijven gebeurt met de speciale veiling-nieuwsbrief. Op de site kunt u informatie krijgen.

Speciale wensen

Voor speciale wensen of vragen die u mocht hebben, is er de mogelijkheid om via e-mail op hun website, contact op te nemen. U krijgt dan binnen twee werkdagen een antwoord op uw vraag.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Op winter of zomervakantie met BelvillaOp winter of zomervakantie met BelvillaBelvilla is een organisatie die al meer dan 30 jaar bestaat en verhuurt vakantiehuizen van particulieren aan particulier…
Vakantiehuis kopen in het buitenland: kosten en tipsVakantiehuis kopen in het buitenland: kosten en tipsIedereen droomt weleens van het kopen van een vakantiehuis in het buitenland. bij het kopen van een vakantiehuis in het…
Belasting op vakantiehuis en BelastingdienstBelasting op vakantiehuis en BelastingdienstHelaas betaalt u ook in 2018, 2019 en 2020 belasting op uw vakantiehuis of vakantiewoning in box 3 van de inkomstenbelas…
De buitenland hypotheek van ABN AMRODe buitenland hypotheek van ABN AMRODe buitenland hypotheek van ABN AMRO is een Nederlandse hypotheek voor een woning in het buitenland voor wie in Nederlan…
Huurhuis, de meest gestelde vragenDe maandelijkse lasten van een huurhuis zijn onder andere afhankelijk van het woongenot van de woning. De huizen lijken…
Bronnen en referenties
  • Belvilla.nl

Reageer op het artikel "Belvilla, vakantiehuizen voor wintersport en zomervakantie"

Infoteur: Berrie_van_mier
Laatste update: 28-10-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Vakantiewoningen en tenten
Schrijf mee!