InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkope hotels Barcelona

Goedkope hotels Barcelona

Barcelona is een populaire toeristische bestemming. Veel mensen willen erheen voor een stedentrip om Barcelona zo eens goed te bekijken. Vaak kun je wel goedkoop op reis naar Barcelona, maar hoe doe je het met de overnachtingen in de stad zelf? Waar zijn de goedkope hotels en hoe kun je het beste een hotel in Barcelona boeken? En welke hotels zijn sowieso aan te raden?

Barcelona

Barcelona is na Madrid de op één na grootste stad van Spanje. De stad ligt aan de middellandse zee. In Barcelona vind je veel interessante bezienswaardigheden. Er zijn veel gebouwen die door de kunstenaar Gaudí zijn ontworpen. Eén van de beroemde gebouwen die Gaudí heeft ontworpen is het Sagrada Família. Een ander gebouw is Parc Güell. In Barcelona vind je veel wat te maken heeft met kunst en cultuur. Er zijn dan ook veel musea. Ook een aanrader is het Palau de la Música, wat het grootste concertgebouw ter wereld is. Je kunt met de kinderen gemakkelijk een dagje naar het Aquarium van Barcelona. Barcelona staat ook bekend om bekende evenementen, zoals Olympische Zomerspelen en het Fórum.

Vind hotels in Barcelona

Wie wilt overnachten in Barcelona heeft voldoende opties. Er zijn veel hotels en hostels en deze liggen vrijwel overal in de stad. Bij vrijwel iedere toeristische attractie zijn wel wat overnachtingsmogelijkheden, maar je kunt ook kiezen om te slapen in de buurt van een winkelcentrum of bekende uitgaansgelegenheid. Het openbaar vervoer is overigens erg goed in Barcelona, dus je kunt vrijwel overal een hotel uitkiezen. Maar mocht je toch de voorkeur hebben voor bepaalde locaties, bekijk dan alleen de hotels in deze omgeving. Zo weet je precies wat je er kunt vinden en wat de stad te bieden heeft. Het is verstandig om vooraf een kamer te boeken. Vooral in het hoogseizoen kunnen hotelkamers in Barcelona al snel volgeboekt zijn.

Goedkoop overnachten in Barcelona

Er zijn erg veel dure hotels in Barcelona, maar gelukkig zijn er ook genoeg budgethotels en hostels. De meeste goedkope hotels vind je doorgaans in de wijk Barri Gotic. Ook vlakbij deze wijk zijn erg veel goedkope hotels en hostels. In Sant Joan Despi vind je ook veel goedkope hotels. Wil je echter in het centrum zitten, dan zijn de goedkope overnachtingen schaars. Er zijn wel enkele hostels te vinden hier, maar je zult op tijd moeten boeken. Je kunt vaak ook goedkoop overnachten in een duurder hotel als je ingaat op speciale aanbiedingen. Dit kan je veel geld schelen.

Goedkope hotels in Barcelona

Om je een indruk te geven van goedkope hotels vind je hier een overzicht. In dit overzicht staat de naam van het hotel, het aantal sterren en waar het hotel in de buurt ligt. Op deze manier krijg je een goed beeld van het aanbod in Barcelona. De genoemde hotels zijn er slechts een paar van vele hotels in Barcelona. En de hotels kunnen soms ook erg duur zijn, zoals bijvoorbeeld tijdens speciale evenementen. En dure hotels kunnen altijd een stuk voordeliger uitvallen dan je in eerste instantie had verwacht. Het is dan ook aan te raden dat je verschillende prijzen met elkaar vergelijkt.

HotelAantal sterrenIn de buurt van
Equity Point - Gotic - Hostel*Ciutat Vella
Equity Point - Sea - Hostel*Gracia van Barcelona
Hotel Ronda Lesseps***Midden van het centrum
Hip Karma Youth Hostel*Midden van het centrum
Husa Via Barcelona**Sant Joan Despi
Livingbarcelona Apartments **Luchthaven van Barcelona

Het is nuttig om sowieso de verschillende prijzen van hotels altijd goed met elkaar te vergelijken. Het zou zonde zijn als je teveel betaald voor een overnachting in Barcelona.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop een stedentrip Barcelona boekenGoedkoop een stedentrip Barcelona boekenBarcelona leent zich goed voor een citytrip. Heerlijk shoppen aan Las Ramblas, of genieten van de culinaire hoogstandjes…
Goedkoop naar Spanje: alle tips op een rijGoedkoop naar Spanje: alle tips op een rijAls u zin heeft in een weekendje weg, kies dan eens voor één van de prachtige steden in Spanje zoals Girona, Barcelona,…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia Expedia rugzaktrips.nl

Reageer op het artikel "Goedkope hotels Barcelona"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 28-09-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!