InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkope hotels Berlijn

Goedkope hotels Berlijn

Berlijn is een zeer geschikte stad om heen te gaan voor een stedentrip of een zakenreis. Goedkope hotels zijn erg geliefd bij de toeristen, omdat ze dan voor een laag bedrag een paar dagen weg zijn. Berlijn heeft zeker genoeg boeiende overnachtingsmogelijkheden die niet al te veel kosten. Je kunt kiezen voor hotels, pensions en hostels. De mogelijkheden voor een goedkope overnachting in Berlijn zijn eindeloos.

Berlijn

Berlijn is de hoofdstad van Duitsland en staat vooral bekend om de Muur die ooit Oost en West Berlijn van elkaar scheidden. De muur is nu gevallen, maar je vindt er nog wel veel overblijfselen. Een andere boeiende bezienswaardigheid is het Reichstag, waar het Duitse parlement zit. In Berlijn heb je daarnaast veel stadspaleizen die je kunt bezoeken. Erg modern is het Potsdamer Platz. Vlakbij vind je een herdenkingsplaats ter nagedachtenis aan de Holocaust. Ook staat Berlijn bekend om de vele musea die in het teken staan van kunst en cultuur. Liefhebbers van verschillende kunstvormen zullen zich zeker vermaken in deze interessante stad vol historische en moderne bezienswaardigheden.

Vind hotels in Berlijn

Wie naar Berlijn wilt, is het verstandig om te bekijken wat je graag wilt. Bepaalde buurten zijn duurder dan anderen. In Berlijn zijn vooral veel hostels te vinden en deel je al snel je kamer met andere mensen. Als je dit niet wilt, is het verstandig om dit duidelijk aan te geven als je ergens een kamer wilt boeken. Vraag om een Private Zimmer en je weet zeker dat je alleen op een kamer ligt. Er zijn in Berlijn verschillende soorten hostels. De ene is zeer geschikt voor een goede nachtrust, terwijl de ander juist geschikt is voor mensen die graag veel willen uitgaan in Berlijn. Bedenk daarom goed van tevoren wat je zelf wilt, zodat je niet in een verkeerd hotel of hostel terecht komt. Het openbaar vervoer in Berlijn is prima. Dus je kunt altijd gemakkelijk in de buurt van bezienswaardigheden komen.

Goedkoop overnachten in Berlijn

Hotels en zelfs hostels zijn niet goedkoop als je in het centrum van Berlijn wilt zitten. Buiten het centrum is het doorgaans een stuk goedkoper. Ook bij Charlottenburg kun je goedkopere overnachtingsmogelijkheden vinden. Er zijn ook veel online aanbiedingen te vinden bij de wat duurdere hotels. Op deze manier kun je zeer goedkoop overnachten in Berlijn. De hotels zijn dan een stuk prijziger. Aanbiedingen voor goedkope hotels in Berlijn vind je vooral in het weekend. De meeste hotels worden door de week namelijk gebruikt door zakenreizigers. Let wel op dat hotels tijdens evenementen in Berlijn een stuk duurder zijn. Je zult dan ook ruim van tevoren moeten boeken.

Goedkope hotels in Berlijn

Als je een indruk wilt krijgen van goedkope hotels in Berlijn, kun je de onderstaande tabel raadplegen. Er staan enkele goedkope hotels, waarbij ook vermeld staat waar je ze in Berlijn kunt vinden. Je krijgt zo een goed beeld van het aanbod van de diverse hotels in Berlijn. Natuurlijk kunnen bepaalde hotels altijd goedkoper zijn met speciale aanbiedingen. Ook kunnen de genoemde hotels toch nog duur uitvallen in periodes van evenementen bijvoorbeeld.

HotelAantal sterrenIn de buurt van...
All in hostel*Centrum
Amstel House Hostel Berlin*Dierentuin van Berlijn
Berlin Mark hotel***Postdammer Platz
Hotel B1**Brandenburger Tor
Lindemann Hotel Fjord***Kurfürstendamm
Mark Hotel Meineke***Kurfürstendamm
Radisson Blu Hotel***Reichstag
Sofitel Berlin Gendarmenmarkt***Reichstag

In de bovenstaande tabel staan ook enkele luxere hotels die met regelmaat boeiende aanbiedingen hebben voor overnachtingen in Berlijn. Het kan altijd voordelig uitpakken als je deze aanbiedingen bekijkt.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnGoedkoop op vakantie: Goedkope stedentrip BerlijnBesparen en op vakantie, twee zaken die in eerste instantie niet samen lijken te gaan. Toch is er met een dosis creativi…
Berlijn tips: de leukste dingen om te doen in BerlijnBent u zelf ook van plan om naar Berlijn te gaan? Maak dan gebruik van deze "Berlijn tips"! Dit artikel weergeeft de leu…
Naar Berlijn met weinig budget? Het is mogelijk!Berlijn is hip. Niet voor niks trekken er jaarlijks vele toeristen naar deze dynamische stad. De beroemde Brandenburger…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia Expedia www.rugzaktrips.nl

Reageer op het artikel "Goedkope hotels Berlijn"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 28-08-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!