InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkope hotels Athene

Goedkope hotels Athene

Goedkope hotels Athene Athene is een populaire vakantiebestemming, niet gek met al die prachtige bezienswaardigheden. Om je vakantie of stedentrip in Athene goedkoop te maken kun je het beste kiezen voor goedkope hotels. Athene heeft er genoeg, maar waar vind je deze goedkope overnachtingsmogelijkheden? Welke goedkope hotels zijn er allemaal in deze bijzondere stad?

Athene

Athene is de hoofdstad van Griekenland en over de hele wereld bekend vanwege de vele historie. Zo heb je veel prachtige bezienswaardigheden die honderden en soms wel duizenden jaren oud zijn. Enkele bekende bezienswaardigheden zijn bijvoorbeeld Akropolis, met er binnenin de Parthenon, wat de tempel is van de Griekse Godin Athene. Athene biedt ook veel gezelligheid, met diverse eettentjes, winkels en uitgaansgelegenheden. Hiermee is Athene niet alleen een oude, maar ook zeker een moderne stad.

Vind hotels in Athene

Als je besluit om een hotel in Athene te zoeken, dan kun je vooraf bedenken wat je graag wilt. Wil je vlakbij bekende bezienswaardigheden zitten? Of wil je liever in de buurt van winkels en uitgaansgelegenheden zitten? In de wijk Psirri vind je veel gezellige restaurants en terrasjes, maar de overnachtingen zijn hier doorgaans wel een stuk duurder. De meeste goedkope hotels vind je in de straten in de buurt van het Omonia plein en ook in de buurt van het Nationaal Archeologisch Museum kun je goedkope hotels vinden. Doorgaans kun je bij de meeste bezienswaardigheden goed komen met het openbaar vervoer. Het is verstandig om tijdens het hoogseizoen ruim van tevoren je kamers te reserveren, aangezien alles snel volgeboekt zit in deze periode.

Goedkoop overnachten in Athene

In Athene vind je meer dan 350 hotels, variërend van heel duur tot goedkoop. In Griekenland worden de hotels aangeduid met letters. Een hotel met een L is erg luxe en een hotel met een A is ook nog vrij prijzig. E is eenvoudig en goedkoop. Het is ook mogelijk om een pension of kamer te huren bij particulieren. Deze kamers worden vaak aangeboden bij openbare plekken zoals veerboten en treinstations. In het hoogseizoen is het echter vaak wel wat moeilijker om een kamer te krijgen bij een particulier, maar als je net buiten het hoogseizoen gaat, kun je op deze manier gemakkelijk een goedkoop hotel vinden. Eventueel kun je er ook voor kiezen om in Athene te kamperen. De stad kent namelijk twee kampeerplaatsen. Eén daarvan ligt slechts een paar kilometer van het centrum van Athene vandaan.

Goedkope hotels Athene

Om een indruk te geven van enkele goedkope hotels in Athene kun je hier een overzicht vinden. Prijzen zijn afhankelijk van het seizoen en ook goedkope hotels kunnen in sommige periodes erg duur zijn. In de onderstaande tabel staan sterren bij de hotels zoals wij ze kennen en niet met het lettersysteem van Griekenland.

Naam hotelAantal sterrenIn de buurt van...
Apollo Hotel**Omonia Plein
Aristoteles Hotel**Nationaal Archeologisch Museum
Best Western Hotel Zinon**Omonia Plein
ClaridgeHotel**Omonia Plein
Hotel Glaros**Karaiskaki Stadium
Hotel Ideal**Karaiskaki Stadium
Nicola**Nationaal Archeologisch Museum
Stalis hotel**Omonia Plein

Andere overnachtingsmogelijkheden

Natuurlijk zijn er veel meer overnachtingsmogelijkheden in Athene. Het is zeker de moeite waard om prijzen met elkaar te vergelijken. Let ook zeker op speciale aanbiedingen, aangezien dit veel extra geld kan schelen. Op veel internetsites kun je deze speciale aanbiedingen gemakkelijk terugvinden, zodat je verblijf in Athene een stuk goedkoper is.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Jandenouden, Pixabay
  • Wikipedia
  • Expedia
  • www.rugzaktrips.nl

Reageer op het artikel "Goedkope hotels Athene"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 03-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!