InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkope hotels Londen

Goedkope hotels Londen

Goedkope hotels Londen Londen staat bekend als geliefde bestemming voor een stedentrip. Je kunt al gemakkelijk een goedkope vliegreis vinden. Veel mensen willen ook graag goedkoop overnachten in Londen. Gelukkig zijn er genoeg goedkope hotels in Londen. Je moet de hotels alleen even weten te vinden. Welke goedkope hotels in Londen zijn er zoal?

Londen

Londen is de hoofdstad van het Verenigd Koninklijk. De stad wordt als één van de vier wereldsteden genoemd. De andere drie zijn Parijs, New York en Tokio. Voor Nederlanders ligt Londen niet al te ver weg en veel mensen gaan er dan ook met regelmaat heen. Zeker wanneer de Engelse Pond een gunstige koers heeft. Er zijn veel goedkope mogelijkheden om naar Londen te gaan. Zo kun je gemakkelijk een vliegreis onder de honderd euro boeken. Het is tevens mogelijk om met de boot of bus naar Londen te gaan. Ook met eigen vervoer is het gemakkelijk om de stad te bezoeken. Londen kent veel mooie bezienswaardigheden zoals de Big Ben, de Tower Bridge en Buckingham Palace. Ook staat Londen bekend van de musicals, het voetbal en het kerstshoppen.

Vind hotels in Londen

Voordat je op zoek gaat naar een hotel in Londen, is het belangrijk om te bedenken wat je precies in Londen wilt. Als je bijvoorbeeld speciaal voor het voetbal naar Londen wilt, dan is het wellicht verstandig om redelijk in de buurt van het voetbalstadion te zitten. Wil je vooral veel winkelen? Dan doe je er goed aan om bij een winkelstraat of winkelcentrum te overnachten. Je kunt ook bedenken welke bezienswaardigheden je wilt zien of waar je graag in de buurt zit. Overigens kun je er ook voor kiezen wat buiten het centrum te zitten, maar wel in de buurt van een metrostation. Met de metro kun je immers overal in Londen komen.

Goedkoop overnachten in Londen

Er zijn ontzettend veel hotels in Londen en de prijzen zijn erg verschillend. Doorgaans betaal je meer voor een hotel wanneer het dichtbij een bekende bezienswaardigheid is. Vanwege het goede metronetwerk ben je echter niet verplicht om direct in het centrum te zitten. Als je een hotel net buiten het centrum van Londen zoekt ben je vaak voordeliger uit. Behalve hotels, kun je ook gebruik maken van hostels. Vaak moet je de kamer dan delen met iemand anders. Ook populair in Londen zijn de inns, die boven een pub zitten en vaak een goedkope overnachting aanbieden. De prijs van hotels in Londen is ook afhankelijk van de periode. Tijdens sportevenementen of de periode voor kerst, kunnen de prijzen van hotels in Londen erg oplopen. Wil je goedkoop overnachten in Londen, dan is het verstandig goed in de gaten te houden wat en wanneer speciale evenementen in Londen zijn.

Goedkope hotels in Londen

Gelukkig zijn er genoeg goedkope hotels in Londen. Om je een indruk te geven van een aantal hotels, vind je hier een overzicht. Prijzen zijn uiteraard afhankelijk van de periode.

Naam hotelAantal sterrenIn de buurt van...
Channins Hounslow Hotel*Windsor Castle
Cranbrook Hotel*Tower of London
Europa Gatwick Hotel***Broadfield Stadion
Generator Hostel London*King's Cross
Hazel Wood*Heathrow
Hostel 639**Buckingham Palace
Jury's Inn Croydon***Big Ben
Park Hotel**Tower of London

Dit zijn natuurlijk lang niet alle hotels in Londen. Op internet kun je meer aanbiedingen vinden van goedkope hotels in Londen. Neem vooral de tijd tijdens je zoektocht. Houd ook altijd in de gaten wat je bij de prijs krijgt en welke voorzieningen het hotel te bieden heeft.
Gerelateerde artikelen
Goedkoop overnachten op vakantieGoedkoop overnachten op vakantieGa jij op vakantie? Dan weet je vast wel dat de kosten soms behoorlijk kunnen oplopen. Het is niet goedkoop om een paar…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Fotofan1, Pixabay
  • Wikipedia
  • Expedia
  • www.rugzaktrips.nl

Reageer op het artikel "Goedkope hotels Londen"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 09-06-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!