InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkope hotels Parijs

Goedkope hotels Parijs

Goedkope hotels Parijs Parijs wordt ook wel gezien als de stad van de liefde. Geen wonder dat veel mensen graag een stedentrip naar Parijs willen. De overnachting is vaak echter een probleem: er zijn veel dure hotels, waardoor Parijs niet meer aantrekkelijk is. Gelukkig zijn er ook nog veel goedkope hotels in Parijs, zodat je voor een lage prijs kunt overnachten in de stad van de liefde.

Parijs

Parijs is de hoofdstad van Frankrijk en voor Nederlands niet al te ver weg. Je kunt er gemakkelijk komen met de auto, bus, trein of het vliegtuig en vaak zijn er vele goedkope aanbiedingen voor Parijs. Er zijn veel verschillende bezienswaardigheden in Parijs. Zo heb je bijvoorbeeld de Eiffeltoren, de Arc de Triomphe en de Notre Dame. Ook kun je een boottocht maken over de Seine en de vele musea bezoeken. Eén van de bekendste musea uit de stad is toch wel het Louvre, waar je een dag voor uit kunt trekken. Maar er zijn meer musea die gericht zijn op kunst, geschiedenis of wetenschap. Bijna overal in Parijs kun je goed eten en zijn er verschillende eettentjes te vinden. En natuurlijk kun je ook zeer goed shoppen in Parijs, zoals bijvoorbeeld bij de bekende winkelstraat Champs-Élysées.

Vind hotels in Parijs

Parijs kun je het beste in een paar dagen bekijken, tijdens een uitgebreide stedentrip. Een goed en praktisch hotel is dus zeker aan te raden. De keuze aan hotels in Parijs is enorm, dus het kan handig zijn om vooraf te bedenken waar je graag wilt overnachten. Bij welke bezienswaardigheden wil je graag in de buurt zijn? Bedenk ook een budget. In Parijs zijn er namelijk zowel goedkope als dure hotels. Houd er wel rekening mee dat hotels op bekende plekken vaak duurder zijn dan op afgelegen plaatsen in Parijs. Wat wel goed is om te onthouden is dat de locatie niet altijd belangrijk is. Parijs beschikt over een goed metrosysteem dat niet al te duur is. Zolang er een metrostation in de buurt van je hotel is, kun je overal met gemak komen. Behalve het metrostation is er ook een bus, tram en een trein. Je kunt daarnaast ook fietsen huren voor een laag bedrag. Er zijn meer dan 750 stallingen waar je de fiets kwijt kun. Door het openbaar vervoer ben je niet meteen verplicht om bij bezienswaardigheden in de buurt te zitten met je hotel, waardoor je meer keuze hebt voor locaties.

Goedkoop overnachten in Parijs

Het centrum van Parijs zelf is doorgaans niet echt goedkoop, maar in de wijken Quartier Latin en Montmartre kun je veel goedkope hotels en hostels vinden. Ook rond Gare Du Nord zijn voordelige overnachtingsmogelijkheden. Als je je stedentrip wilt combineren met een bezoek aan Disneyland Parijs, dan is een goede locatie in Serris. Je kunt hier komen met de auto en de trein. Zowel het centrum van Parijs als Disneyland zijn op een kleine afstand en goed te bereiken. Serris is een stuk voordeliger dan Disneyland Resort Parijs zelf. Wat ook handig is, is om op aanbiedingen te letten. Zeker buiten het hoogseizoen komen veel hotels in Parijs met speciale aanbiedingen, waardoor overnachtingen zelfs in chique hotels betaalbaar kunnen zijn. Dit soort aanbiedingen vind je doorgaans op internetsites en in folders. Doorgaans is het verstandiger om van te voren al te boeken. Hotels kunnen vol zitten of een stuk duurder zijn als je ter plaatse een kamer wilt.

Goedkope hotels in Parijs

Parijs kent ontzettend veel goedkope hotels. Om toch een kleine indruk te geven, vind je hier enkele namen van goedkope hotels in Parijs. In het hoogseizoen kunnen deze hotels ook vrij prijzig zijn.

Naam hotelAantal sterrenIn de buurt van...
Kyriad Colombes**Arc de Triomphe
Premiere Classe MLV Saint Thibault des Vignes*Disneyland
Première Classe Roissy Charles de Gaulle Paris Nord II*Louvre
Premiere Classe Roissy Parc des Expositions**Notre Dame
Stars Chilly-Mazarin**Notre Dame
Stars Paris Arcueil Porte d'Italie**Notre Dame

Natuurlijk zijn er nog veel meer hotels. Je kunt ook kiezen voor een hostel, dat doorgaans nog voordeliger is. Het internet biedt vele perspectieven. Neem vooral je tijd tijdens je zoektocht naar een voordelig hotel in Parijs en bedenk vooraf goed wat je graag wilt. Houdt ook rekening met zaken zoals parkeergeld en ontbijt, zodat je geen onverwachte extra kosten hebt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia Expedia www.rugzaktrips.nl

Reageer op het artikel "Goedkope hotels Parijs"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 12-07-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!