InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Goedkoopste stedentrips Europa

Goedkoopste stedentrips Europa

Goedkoopste stedentrips Europa De economische crisis ontgaat ook de reisbranche niet. De toerist wil zijn vakantie niet opgeven, maar zoekt wel naar het goedkoopste vliegticket of treinticket. De vakantieganger wil behalve het goedkoopste vlieg- of treinticket ook graag een portie cultuur. Cultuur is voor de toerist genoeg te vinden in de goedkoopste vakantielanden Hongarije, Tsechië, Turkije, Bulgarije, Kroatië en Spanje (in deze volgorde). Warchau zit boordevol cultuur en is de aller goedkoopste stad.

Warchau de goedkoopste cultuur stad

Van de grote Europese steden is de vakantieganger die op zoek is naar cultuur het beste uit in Warchau. In de Poolse hoofdstad kun je musea, opera en concerten bezoeken waar je het minste betaald van alle Europese hoofdsteden. De duurste ticket voor een operahuis is niet duurder dan 27 euro, voor een museum betaal je gemiddeld 3,50 euro.

Warchau kwam al een als goedkope cultuurstad naar voeren uit een onderzoek van een Britse reisorganisatie. Het onderzoek was gebaseerd op de koers van de pond sterling op dat moment. Nu is de uitkomst van Warchau als goedkoopste vakantiebestemming bevestigd door ander onderzoek.

Goedkoop vliegen

Vanaf de vliegvelden van Charleroi, Keulen/Bonn of Weeze (Düsseldorf) vlieg je voor nog minder dan 100 euro heen en terug naar Warchau. De hotelprijzen kelderen behoorlijk als gevolg van de crisis. Een goede gelegenheid dus voor een cultureel weekend naar Warchau.

Praag ook goedkoop

Na Warchau is Praag verreweg de goedkoopste vakantiebestemming. Lissabon en Amsterdam doen het ook goed wat betreft de prijzen voor cultuur (opera, musea, concerten). Parijs en Barcelona zijn helemaal niet goedkoop. Warchau is vier keer zo goedkoop als London.

Het museum in Rome is het duurste museum en het Van Gogh Museum in Amsterdam is het duurste kunstmuseum. Warchau en Praag lenen zich uitstekend voor een goed klassiek concert en opera is ook zeer betaalbaar in Warchau en Praag (tot 27 euro).

Andere culturele steden

De kleinere culturele steden zijn ook zeer de moeite waard. De twee Europese culturele steden van 2009 zijn Linz in Oostenrijk en Vilnius in Litouwen. In Vilnius is cultuur spotgoedkoop. Een bezoek aan het Nationaal Museum Litouwen kost 1,10 euro. Boedapest is ook een zeer goedkopen vakantiebestemming, waar de hotels dumpprijzen hanteren. De prijzen voor een hotelkamer zijn met minstens 25% gedaald.

Opera in Europese hoofdsteden

  • Praag: 3,50-41,00 euro
  • Warchau: 12-27 euro
  • Wenen: 125-210 euro
  • Milaan: 22-187 euro
  • Sint-Petersburg: 45-265 euro
  • London: 10-235 euro
  • Amsterdam: 15-95 euro
  • Parijs: 5-138 euro

Musea:

  • Praag en Warchau: 3,50 euro
  • Rome: 14 euro
  • Amsterdam: 12,50 euro
  • Parijs Louvre: 9 euro
  • Barcelona Picasso: 9 euro
  • Rotterdam/Keulen/Brussel: 9 euro
  • Sint Petersburg Hermitage: 7,75 euro
  • Luxemburg: 5 euro
  • Boedapest: 2 euro
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goedkoopste stedentrips Europa"

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!