InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Bijzondere accommodaties bij Center Parcs

Bijzondere accommodaties bij Center Parcs

Center Parcs is al jarenlang één van de grootste vakantieaanbieders in Nederland als het gaat om bungalowvakanties. Ook in het buitenland timmeren ze hard aan de weg. Zo heeft Center Parcs vijf parken in Engeland, vijf parken in Frankrijk, vijf parken in Duitsland en twee parken in België. Op al deze parken staan mooie accommodaties die vaak helemaal zijn vernieuwd. Veel parken hebben er genoeg voor wel duizend gasten. Maar voor wie eens helemaal iets anders wil, heeft Center Parcs ook bijzondere accommodaties, zoals een boomhut, een woonboot of een Jungle Cabana. Waan je in een andere wereld en kies eens niet voor een standaard huisje. Center Parcs is één van de eerste bungalowaanbieders die eens met iets anders komt. Niet overnachten in een comfort, premium of VIP-bungalow, maar overnachten in echt iets speciaals. Bij Center Parcs heb je de keuze uit overnachten in een woonboot, boomhuis, waterfrontsuite of Jungle Cabana. Alle vier deze accommodaties hebben iets bijzonders.

Woonboot

Bij Center Parcs is het mogelijk te overnachten op een woonboot. Hier kun je genieten van het klotsende water en de meeuwen die over je hoofd scheren. Alle woonboten liggen aan een stijger, zodat ze makkelijk zijn te bereiken. Het interieur is hip en maritiem. Vanaf het dek van je eigen woonboot, kun je uitkijken over het meer.

Op dit moment (juni 2016) zijn er drie parken die woonboten aanbieden. Het gaat hierbij om de parken Bispinger Heide in Duitsland, De Eemhof in Nederland en De Kempervennen in Nederland. Op Bispinger Heide zijn de woonboten voor vier personen. Ze beschikken over een slaapkamer met een tweepersoons bed en een slaapkamer met twee losse bedden. De badkamer heeft een douche en een toilet. De keuken is volledig ingericht en heeft een Nescafé Dolce Gusto. De woonboot is een VIP-accommodatie. De woonboten staan alleen aan het grote meer. Het zijn er in totaal tien.

De woonboten op De Eemhof openen in de zomer van 2015. De arken hebben een zwevend terras boven het Eemmeer en zijn allen voorzien van alle gemakken. Het waterrijke park heeft genoeg plaats om de woonboten te huisvesten. Deze nieuwe woonboten zijn voor zes personen en beschikken zelfs over twee badkamers. De arken hebben twee niveaus en ook nog eens een plaats om je boot aan te leggen. Een bubbelbad en een regendouche behoren ook tot de luxe inrichting.

De woonboten op De Kempervennen zijn voor vier personen. Ze bestaan uit een slaapkamer met tweepersoons bed en een slaapkamer met twee losse bedden. Op het dek van de woonboot vind je eigen tuinmeubilair. Alles is uitgevoerd in een luxe stijl. Ook De Kempervennen heeft tien woonboten.

Boomhuis

Wil je je wanen tussen de vogels in de toppen van de bomen? Boek dan een boomhuis bij Center Parcs. De luxe boomhuizen beschikken over alles en zijn zeker geen kampeerplaatsen. Het zijn VIP-cottages met een eigen terras. De boomhuizen zijn alleen te boeken op de parken Bispinger Heide in Duitsland en Le Bois aux Daims in Frankrijk.

Op Bispinger Heide vind je boomhuizen gebouwd op een natuurlijke manier. Er wordt veel gebruik gemaakt van hout in de accommodaties. De accommodatie is opgebouwd uit vijf zeshoeken met in elke zeshoek een andere kamer. Het boomhuis is te bereiken met een trap en heeft een eigen privé-terras. De boomhuizen staan tussen de andere cottages in gebouwd.

Op Le Bois aux Daims staan de nieuwste boomhutten van Center Parcs. Deze boomhuizen bestaan uit twee verdiepingen en zijn geschikt voor vier en zes personen. De boomhuizen zien er wat rommeliger uit, alsof ze net in elkaar getimmerd zijn. Toch beschikken ze over veel luxe, zoals een compleet ingerichte keuken met Nescafé Dolce Gusto en een bubbelbad in de badkamer. De 9 boomhutten staan in een apart gedeelte van het park, het boomhuttendorp. Hier is het een stuk groener.

Waterfront Suite

Op Center Parcs de Eemhof vind je Waterfront Suites. Deze 100 suites staan in de jachthaven van De Eemhof en zijn spiksplinternieuw. De gebouwen zijn gebouwd in de stijl van het Zuid-Franse havenstadje Port Grimaud.

Er zijn suites voor vier personen, maar ook voor zes, acht of twaalf personen. De zes en acht persoonssuites hebben twee badkamers en de twaalf persoonssuite heeft zelfs drie badkamers. De accommodaties zijn van een groot luxe niveau. De Waterfront Suites zijn tot nu toe alleen op Center Parcs De Eemhof te vinden.

Jungle Cabana

Altijd al eens willen overnachten in de jungle, maar dan wel veilig? Dat kan op Center Parcs het Heijderbos. Dit park beschikt over Jungle Cabana's voor twee, vier of acht personen. In de Cabana kan je echter maar één nachtje blijven slapen.

Overnachten in een Jungle Cabana is een groot avontuur. Je krijgt een eigen parkeerplek en wordt naar het Jungle Dome geleid, waar de Cabana al op je wacht. De bedden zijn al opgemaakt en er wacht een handdoekenpakket op je. Iedereen krijgt een rugzak met zaklamp, een Jungle Lodge Gids en een picknickmand, gevuld met lekkers voor het ontbijt.

De kamers gaan 'back to basic' met simpele hoge bedden met een klamboe. 's Avonds krijg je een jungle diner met andere expeditieleden. Je kan je eigen spies rijgen en grillen. Gebruik maken van de badkamer kan in een centrale sanitaire voorziening speciaal voor de gasten van de Cabana's. Het unieke aan de Jungle Cabana is het verblijf in het Jungle Dome na sluitingstijd en het verblijf tussen de dieren.
Gerelateerde artikelen
Bungalow: Vakantieparken in Nederland (Center Parcs, Landal)Vakantieparken - Vakantie in Nederland (zomer), waaronder in Center Parcs, Landal Greenparks en Hoogenboom vakantieparke…
Leuke weetjes over Center ParcsLeuke weetjes over Center ParcsCenter Parcs is bekend om de uitstekende kwaliteit vakantieparken die ze hebben in Europa. Center Parcs heeft maar liefs…
Center Parcs vs. SunparcsCenter Parcs vs. SunparcsCenter Parcs, we kennen het allemaal! Sinds kindsbeen af waren we gefascineerd door de waaier van faciliteiten die dit b…
Center Parcs de Eemhof, ideaal voor de watersporterCenter Parcs de Eemhof, ideaal voor de watersporterCenter Parcs de Eemhof is grotendeels georiënteerd op de watersport. Het ligt dan ook op een ideale locatie, direct aan…
Soorten vakantieparken in NederlandSoorten vakantieparken in NederlandNederland kent honderden vakantieparken van vele verschillende aanbieders. De laatste jaren is het ook weer een nieuwe t…
Bronnen en referenties
  • www.centerparcs.nl

Reageer op het artikel "Bijzondere accommodaties bij Center Parcs"

Infoteur: Anteur
Laatste update: 03-01-2017
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Schrijf mee!