InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Belgrado citytrip: vliegtickets vanuit Nederland en België

Belgrado citytrip: vliegtickets vanuit Nederland en België

Belgrado citytrip: vliegtickets vanuit Nederland en België Belgrado is anno 2015 goed op weg om een van de hipste bestemmingen van Europa te worden. Belgrado biedt de mogelijkheid voor een leuke citytrip waar je een rijke historie kan combineren met een bruisend nachtleven. Op dat vlak zijn de drijvende cafés en clubs op de Donau legendarisch: je kan er zowat tot zonsopgang blijven doorfeesten. Vanuit Nederland of België naar Belgrado vliegen kan via de nationale luchtvaartmaatschappij Air Serbia of met lowcost maatschappijen. Waar kan je goedkope vliegtickets naar Belgrado vinden vanuit Nederland, België en Duitsland?

Citytrip Belgrado

Belgrado is de uitgelezen plek om een citytrip naartoe te ondernemen, onder meer door haar levendig stadsleven en haar interessante historie. Als hoofdstad van het vroegere Joegoslavië en het huidige Servië kan Belgrado teren op een rijk gevuld verleden. Maar tegelijk wil deze stad aan de legendarische Donau haar woelige verleden ook een beetje achter zich laten en zich richten op de toekomst. De toekomst is aan de jeugd, zoals het spreekwoord luidt, en dat zal je dan ook merken aan het bruisende nachtleven. Dit stilaan vermaarde "nightlife" dat zich afspeelt op de unieke, op de Donau drijvende cafeetjes en clubs, is alleen al een reden voor jonge citytrippers om deze sfeervolle stad met een bezoekje te vereren.

Trendy citytrip

Belgrado is in de eenentwintigste eeuw dé trendy stad in opmars als het gaat om citytrips. Met lage prijzen van vliegtickets proberen tal van luchtvaartmaatschappijen toeristen van overal in Europa naar Belgrado te lokken. Het aanbod aan vliegtickets naar Belgrado is dan ook vrij uitgebreid in vergelijking met andere Oost-Europese steden. De internationale luchthaven van Belgrado heeft als officiële naam "Belgrade Nikola Tesla-luchthaven Airport" en heeft als internationale luchthavencode BEG.

Vliegtickets naar Belgrado

Zowel vanuit Nederland en België als vanuit naburige landen kan je relatief goedkoop vliegen naar Belgrado met lowcost maatschappijen en met de nationale Servische luchtvaartmaatschappij Air Serbia. Vanuit de lage landen vlieg je snel en makkelijk naar de Servische hoofdstad: een vlucht naar Belgrado duurt ongeveer 2u15. Ook het aanbod van vluchten vanaf naburige Duitse luchthavens valt goed mee, wat goed van pas komt voor wie bijvoorbeeld in Limburg of Brabant woont.

Vliegen naar Belgrado vanuit Nederland

Vanaf Eindhoven

Wizzair is een lowcost maatschappij die je vanaf Eindhoven voor een schappelijke prijs naar Belgrado brengt. Prijzen voor vliegtickets beginnen al vanaf 59,99 euro. De vlucht Eindhoven-Belgrado duurt ongeveer twee uur en een tiental minuutjes.

Vanaf Schiphol

In een samenwerking van KLM met Air Serbia zijn er vanaf Amsterdam meerdere keren per dag vluchten naar Belgrado. De eerste vertrekt om 10u20 in de ochtend en de laatste 's avonds om 21u20.

Vliegen naar Belgrado vanuit België

Vanaf Brussel

Vanaf Brussels Airport in Zaventem biedt Air Serbia elke weekdag een vlucht naar de Servische hoofdstad Belgrado aan. De vlucht vertrekt 's ochtends om 10u25.

Vanuit nabije Duitse luchthavens

Düsseldorf-Belgrado

Voor sommige Nederlanders en Belgen is een luchthaven in Duitsland even dichtbij als bijvoorbeeld Schiphol of Zaventem. Wat de verplaatsing naar de luchthaven betreft kan het dus interessant zijn om ook steeds naar vluchten te kijken die net over de grens vertrekken. Zo zijn er bijvoorbeeld vluchten van Air Serbia naar Belgrado vanaf Düsseldorf.

Dortmund-Belgrado

Vanaf de luchthaven van Dortmund kan je naar de Servische hoofdstad met de lowcost maatschappij Wizzair. Voor wie geen probleem heeft met eventueel langere verplaatsingen naar Duitse luchthavens, zijn er mogelijkheden om met Lufthansa naar Belgrado te vliegen vanaf Frankfurt, Stuttgart en Berlijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Jat Airways tickets: goedkoop vliegen naar ServiëJat Airways tickets: goedkoop vliegen naar ServiëDe goedkoopste vliegtickets Amsterdam - Belgrado boek je bij Jat Airways, de nationale luchtvaartmaatschappij van Servië…
Goedkoop vliegen naar Servië met Air SerbiaGoedkoop vliegen naar Servië met Air SerbiaWie van Nederland naar Belgrado of een andere bestemming in Servië wil vliegen kan kiezen uit een aantal luchtvaartmaats…
Goedkoop vliegen naar Macedonië met MAT AirwaysGoedkoop vliegen naar Macedonië met MAT AirwaysMAT Airways is een aanbieder van goedkope vliegtickets voor vluchten naar Macedonië. MAT Airways vliegt zowel op het vli…
Goedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en BelgiëGoedkoop vliegen naar de Provence vanuit Nederland en BelgiëDe Provence is een regio in het zuiden van Frankrijk die staat voor zon, zee, wijn en lekker eten. De kwaliteit van het…
Bronnen en referenties
  • http://www.eindhovenairport.nl/nl/vluchten/bestemmingen/belgrado/
  • https://wizzair.com/nl-NL/TimeTable/Eindhoven/Belgrade (geraadpleegd op 08/06/2016).

Reageer op het artikel "Belgrado citytrip: vliegtickets vanuit Nederland en België"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 08-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Goedkope vliegtickets
Schrijf mee!