InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Europa > Hotelvakanties vinden in badplaats Nice, Zuid-Frankrijk

Hotelvakanties vinden in badplaats Nice, Zuid-Frankrijk

Hotelvakanties vinden in badplaats Nice, Zuid-Frankrijk De badplaats Nice aan de Franse Azurenkust is ongetwijfeld een van de mooist gelegen steden van Frankrijk. De adembenemende Baie des Anges (Engelenbaai) biedt de toerist een prachtig kader om van de zon te genieten of om rustig te kuieren. Dit laatste kan op de wereldberoemde Promenade des Anglais van Nice, waar ook tal van stijlvolle hotels gelegen zijn, denk aan het vermaarde Négresco. Maar er zijn in Nice hotels van alle soorten te vinden, gaande van romantische tot meer op business gerichte hotels. Een hotelvakantie boeken in deze badplaats kan op tal van manieren, rekening houdend met een klein of een erg ruim budget. Welke mogelijkheden zijn er zoal op het vlak van hotelvakanties in Nice?

Nice aan de Azurenkust

Nice is een welbekende, mondaine badplaats in het zuiden van Frankrijk, die een van de pronkstukken is van de Côte d'Azur (de Azurenkust). Nice is de vijfde grootste stad van Frankrijk en kan bogen op een zacht mediterraan klimaat. Dankzij haar ligging aan de magnifieke Engelenbaai (Baie des Anges), beschut tegen wind door de uitlopers van de Alpen, is het in Nice voor het grootste deel van het jaar mooi weer. De zomers kunnen erg warm zijn met temperaturen tot boven de dertig graden, terwijl de winters over het algemeen milde temperaturen brengen. Het mooiste seizoen om in Nice te verblijven is misschien wel de lente.

Toerisme in Nice

Nice is gelegen in de uithoek van het zuidoosten van Frankrijk aan de wereldberoemde Franse Rivièra. De Rivièra strekt zich uit van St.Tropez tot aan Monaco en is met haar adembenemende kust een van de meest bezochte streken van Frankrijk. Als epicentrum van die Rivièra brengt Nice een mengelmoes van toeristen en vakantiegangers samen. Of je nu houdt van wandelen op de bekende Promenade des Anglais, van fietsen in de nabijgelegen heuvels, of van het opsnuiven van de lokale Provençaalse sfeer in de oude stad (Vieux Nice), je kan het allemaal in deze fascinerende stad, die tevens de hoofdplaats is van het departement Alpes-Maritimes.

Mondaine badplaats

Door haar milde klimaat en haar bijzondere sfeer heeft de omgeving van Nice doorheen de geschiedenis veel artiesten, filmsterren en schrijvers aangetrokken. Nice groeide uit tot een drukbezochte stad dankzij haar unieke ligging en de verdere uitbouw van haar internationale luchthaven Nice-Côte d'Azur (internationale luchthavencode NCE). Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat er heelwat stijlvolle en sjieke hotels zijn opgericht om zo veel mogelijk markante figuren van de beaumonde te lokken. Een van de meest opvallende en misschien wel mooiste hotels van de Rivièra is het Négresco aan de prachtige Promenade des Anglais. Maar ook het Hyatt Regency Nice Palais de la Méditerranée is een absoluut tophotel in de regio van Nice.

Hotels nabij luchthaven Nice

Maar Nice hoeft niet alleen voor exclusieve hotelgasten of rijke toeristen te zijn. Nice is een zo veelzijdige stad, met zoveel interessante bezienswaardigheden, dat er voor elk wat wils is. Wie wil logeren in een hotel dichtbij de luchthaven kan terecht in de uitstekende hotels Novotel en Holiday Inn in het nabije St. Laurent-du-Var. Dit plekje nabij Nice is wat rustiger dan de stad zelf en je kan makkelijk en snel de luchthaven bereiken met de luchthavenshuttle van de hotels.

Hotels in de stad zelf

Tal van hotels van uitmuntend niveau zijn gelegen aan de Promenade des Anglais of in de aanpalende boulevards. Enkele voorbeelden van oerdegelijke tot fantastische hotels in het centrum zijn onder meer het Radisson Blu Hotel Nice of het Hotel Massena (gelegen aan het centrale plein Cours Massena). Hotel Le Royal Promenade des Anglais is een degelijk hotel uit de middenklasse dat gelegen is aan de strandboulevard, wat een prima keuze kan zijn voor wie op zoek is naar een goede prijs-kwaliteitverhouding.

Alle soorten hotelvakanties

Nice is een unieke badplaats waar het grootstedelijk karakter van een metropool samengaat met de toeristische kenmerken van een vakantieoord. Je zal er dan ook alle soorten hotels vinden, gaande van familiehotels, romantische hotels, hotels gericht op wellness en luxehotels met een exclusief karakter. Via sites als www.booking.com kan je de specifieke categorie van jouw voorkeur ingeven waarna de zoekmachine van de website je een overzichtelijke lijst van suggesties geeft.

Zakencentrum Zuid-Frankrijk

Tenslotte heeft Nice ook de reputatie van een internationaal businesscentrum te zijn, waar regelmatig conferenties en zakenmeetings plaatsvinden. Haar prachtige ligging maakt deze badplaats bovendien tot een uiterst aantrekkelijke plek om zaken en toerisme te combineren. Er zijn dan ook hotels die specifiek hierop gericht zijn, denk aan conferentieruimtes en vergaderzalen. Enkele voorbeelden van deze businesshotels zijn:
  • Le Méridien
  • Aston Scala
  • AC Hotel

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Vakantie in NiceVakantie in NiceNice is de mooiste stad in Zuid-Frankrijk, lees hier wat Nice zo bijzonder maakt. Hier kun je vinden wat je in Nice kunt…
Hotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, EgypteHotelvakanties vinden in het zonnige Sharm-el-Sheikh, EgypteSharm-el-Sheikh is een uitstekende toeristische badplaats aan de Rode Zee in Egypte die kan bogen op een gegarandeerd zo…
Hotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHotelvakanties vinden in omgeving Hurghada, Rode ZeeHurghada is een van de mooiste badplaatsen aan de Rode Zee. Deze toeristische trekpleister is een van de populairste bes…
All inclusive hotelvakanties: voordelen en nadelen?All inclusive hotelvakanties: voordelen en nadelen?Sommigen houden er helemaal niet van, anderen vinden het helemaal geweldig: all inclusive hotels. All inclusive hotelvak…
Waar gaan we naar toe op vakantie? Zuid-Frankrijk?Waar gaan we naar toe op vakantie? Zuid-Frankrijk?De Cote d`Azur ligt in Zuid Frankrijk in de Provence en is een van de meest gewaardeerde vakantie bestemmingen van Frank…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Nice
  • www.booking.com (bronnen geraadpleegd op 23/02/2016)

Reageer op het artikel "Hotelvakanties vinden in badplaats Nice, Zuid-Frankrijk"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 23-02-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Europa
Special: Reizen Zuid-Frankrijk
Schrijf mee!