InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen?

Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen?

Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen? Het is niet altijd vanzelfsprekend om als single op reis te gaan: je bent altijd alleen en je hebt niemand om tegen te praten. Maar singles die op vakantie willen gaan hoeven niet te wanhopen. Er zijn organisaties die singlereizen organiseren in groepsverband en waar je gelijkgestemde zielen kan ontmoeten. Dat verlaagt de drempel om alleen op reis te gaan al een heel stuk en op die manier verhoog je zelfs de kans om een partner te vinden. Sommige websites beschikken over een ruim aanbod aan singlereizen. Ben je een fan van citytrips of wil je het liefst op avontuur? Het kan allemaal via online organisaties die singlereizen aanbieden. Je kan online je wensen invullen waarna aan de hand daarvan de ideale vakantie voor je wordt gezocht.

Geen reispartner?

In deze drukke tijden is het niet altijd makkelijk om als single iemand te vinden die met je mee op reis wilt gaan. Vrienden moeten hun agenda's al op mekaar afstemmen om de geschikte datum te vinden. Praktisch is dit soms onmogelijk, waardoor sommige mensen noodgedwongen alleen op vakantie gaan. Om aan deze vraag te voldoen zijn er tal van reisorganisaties die single reizen in groepsverband aanbieden.

Singlereizen: leeftijdsgenoten

Als je kiest voor georganiseerde singlereizen kan je doorgaans kiezen om met mensen van dezelfde leeftijd op reis te gaan. Zo zijn er bijvoorbeeld 40+ singlereizen, 50+ singlereizen, maar ook vakanties voor mensen uit een jongere leeftijdscategorie. Voordeel hiervan is dat je met mensen op reis vertrekt die van dezelfde generatie zijn. Dit maakt het makkelijker om het ijs te breken en contacten te leggen.

Singlereizen: citytrips

Een van de keuzes die je kan maken als single reiziger is de klassieke citytrip. Er zijn organisaties en websites waar je met andere singles in contact kan komen die ook geïnteresseerd zijn in cultuur, geschiedenis en kunststeden. Dit is erg handig omdat je op voorhand al weet dat je medereiziger in dezelfde dingen is geïnteresseerd als jij. Op die manier kan je ideeën en commentaren uitwisselen over de bezochte bezienswaardigheden, wat de voedingsbodem voor een "gezelligheid" op reis kan creëren.

Avontuur en ontspanning

Actief

Sommige singles vinden het heel leuk om actief te zijn op vakantie en zitten niet graag stil. Een luie strandvakantie is zelden aan hen besteed. Dan zijn er veel mogelijkheden om voor een bezige vakantie te kiezen. Zo kan je samen op avontuur gaan met de rugzak, bergtochten maken, op duikvakantie gaan en nog zoveel meer. Dit alles vanuit de gedachte: hoe meer verschillende activiteiten je doet, hoe groter de kans dat je leuke mensen ontmoet, waaronder eventueel zelfs je toekomstige partner.

Relaxen

Maar er zijn ook singlereizen waar je alles meer op zijn beloop kan laten en eerder passief kan zijn. Zo is er in het aanbod aan singlereizen ook een niche die gericht is op beauty en wellness. In deze optiek wordt meer de nadruk gelegd op het loutere genieten, waarbij je de batterijen kan opladen via een ontspanningsvakantie.

Voorkeuren singlereizen

Een ander criterium waar je rekening mee kan houden is het type single waarmee je op reis wilt gaan. Ben jezelf een alleenstaande ouder en wil je met andere alleenstaande ouders in contact komen? Of is dit niet belangrijk voor je en wil je een gemixte groep van singles? Het kan allemaal. Bij sommige organisaties kan je ook bepalen hoe groot de groep mag zijn waarmee je op reis wil, zoals bijvoorbeeld maximaal 10, 20 of meer personen.

Websites singlereizen

Op de websites van de organisaties die singlereizen aanbieden kan je al deze keuzes invullen, waarna er een ideale reis voor je wordt gezocht. De zoekmachine van de website zoekt voor jou alle reizen die aan je wensen beantwoorden en daarna kan je je eigen vakantie kiezen. Voorbeelden van websites waar singlereizen worden georganiseerd zijn:
  • www.single2travel.nl
  • www.fox.nl/single-reizen
  • www.singlereizen.nl

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe is het om op singlereis te gaan?Mensen die eigenlijk niemand hebben waarmee ze op vakantie kunnen, hebben tegenwoordig een heel goed alternatief: de sin…
Vakantiebeurzen: van kamperen tot verre reizenVakantiebeurzen: van kamperen tot verre reizenOnline 'gaan' is een van de populairste manieren waarop we inspiratie en informatie verzamelen over onze volgende vakant…
Singles vakanties Fox reizen: de kneuzigheid voorbijFox Reizen heeft met haar concept van SingleMaarNietAlleen een leidende marktrol. Ondanks de economische crisis heeft in…
Bronnen en referenties
  • http://www.single2travel.nl/, bezocht op 06/08/2015.
  • http://www.singlereizen.nl/, bezocht op 06/08/2015.

Reageer op het artikel "Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen?"

Reactie

H,teunissen, 25-07-2017 05:24 #1
Zijn er ook mogelijkheden naar Wallis in Zwitserland? Ben ''onvrijwillig'' single, ken het gebied redelijk, ben er lang niet meer geweest. De natuur is er schitterend; de Grosse Aletsch-gletscher, en het Lotschental, de 4-duizenders met hun eeuwige sneeuw, de bergpassen (Furka, Simplon, Nufenen), het fatsoen… Alvast bedankt!

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 04-09-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Single blijven
Reacties: 1
Schrijf mee!