InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Winterzon: temperaturen bij (zon)vakanties in de winter

Winterzon: temperaturen bij (zon)vakanties in de winter

Winterzon: temperaturen bij (zon)vakanties in de winter Veel Nederlanders gaan op zonvakantie in de zomer, dit terwijl het dan juist warmer weer is in Nederland! Daarom wordt er nu ook vaak op vakantie gegaan naar de zon in de maanden december, januari en februari. Juist wanneer in Nederland temperaturen onder de nul zijn bereikt, is het soms fijn even op te warmen in een ander land. In dit artikel vind je verschillende vakantiebestemmingen waar je naartoe zou kunnen gaan in de winter, samen met de temperaturen die er zijn in de wintermaanden!

Zonvakantie in de winter in Europa?

In Europa is de kans op warme temperaturen in de winter vaak wat minder groot. Maar het scheelt vaak toch wel zo'n 10 graden met de temperaturen in Nederland. Daarom is een 'zon'vakantie in Europa zeker wel te overwegen, vooral aangezien dit ook een stuk voordeliger is (en het geeft toch een heerlijk vakantiegevoel!). Mogelijke bestemmingen vind je in de tabel hieronder, met daarbij de aangegeven temperatuur in de maanden december, januari en februari.

Gemiddelde temperaturen in de wintermaanden op verschillende (zon)vakantiebestemmingen in Europa

DecemberJanuariFebruari
Malaga161717
Italië131112
Barcelona141314
La Palma (Canarische eilanden)171616
Istanbul1189
Antalya161415
Athene141313
Madrid101012
Cyprus181616
Malta171515
Albufeira (Portugal)161616
Kreta161415

Niet altijd zo koud als het lijkt?

In het overzicht heb je vast temperaturen zien staan die in Nederland als koud worden gezien. Je moet niet denken dat het met deze temperaturen in andere landen dan ook meteen koud is! Het zijn andere klimaten, dus andere omstandigheden spelen een rol die voor een andere gevoelstemperatuur zorgen.

Winterzon buiten Europa

Naast landen in Europa zijn er natuurlijk veel landen waarin de temperaturen wat hoger zullen worden in de winter! In het onderstaande overzicht vind je hier een paar van. Deze bestemming zijn helaas niet alleen veel zonniger, maar ook veel prijziger! En daardoor ook meteen wat minder populair.

Gemiddelde temperaturen in de wintermaanden op verschillende (zon)vakantiebestemmingen buiten Europa

DecemberJanuariFebruari
Dubai262425
Aruba323132
Mexico282829
Thailand303132
Indonesië323031
Curacao303030
Zuid-Afrika293029
Cuba272728
Maleisië323334

Nummer 1 winterzonbestemming: Canarische eilanden!

De Canarische eilanden behoren dan wel tot Spanje, ze liggen er niet bij! De eilanden liggen vlak voor de kust van Marokko, dus bij Afrika. Dat betekent dat het weer daar stukken beter is dan in Spanje zelf. De populairste eilanden zijn Tenerife en Gran Canaria. De overige eilanden zijn Fuerteventura, La Gomera, La Palma, Lanzarote en nog een paar kleinere eilanden. De meeste mensen die op zoek zijn naar een zonvakantie in de winter gaan naar een van deze Canarische eilanden!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Klimaatinfo.nl

Reageer op het artikel "Winterzon: temperaturen bij (zon)vakanties in de winter"

Infoteur: Shiny
Gepubliceerd: 31-01-2012
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!