InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Goedkope toegangsbewijzen op internet

Goedkope toegangsbewijzen op internet

Het internet staat vol aanbiedingen waar je als consument vele euro’s voordeel aan kunt beleven. Uiteraard ligt het eraan wat je precies zoekt, maar reken maar dat even struinen op verschillende websites loont. Ik nam de proef op de som en ging ik op zoek naar korting voor een toegangsbewijs voor Walibi Holland. Het internet staat vol aanbiedingen waar je als consument vele euro’s voordeel aan kunt beleven. Uiteraard ligt het eraan wat je precies zoekt, maar reken maar dat even struinen op verschillende websites voordeel oplevert. Denk bijvoorbeeld aan goedkope vliegtickets, aanbiedingen voor hotelovernachtigingen, toegangsbewijzen voor concerten, festivals, theathervoorstellingen, of een bezoekje aan de sauna of dr. Fish.

Ik nam de proef op de som en ging ik op zoek naar korting voor een toegangsbewijs voor Walibi Holland. In dit artikel beschrijf ik stapsgewijs mijn aanpak en zullen de resultaten worden weergegeven. Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee.

Walibi Holland

Tot 1992 stond het park bekend als Flevohof (‘Beleef de dag van je leven in de …’) en was het een kleinschalig park waar het kennismaken met de agricultuur, iets dat op grote schaal in Flevoland plaats vindt, centraal stond.

Vanaf 1994 werd het een rollercoaster park en heeft het in de jaren, vanaf de heropening van het park in 1994 verschillende eigenaars en daarmee verschillende namen gehad: Walibi Flevo, SixFlags Holland, Walibi World en dus nu Walibi Holland. De meeste spectaculaire achtbanen en attracties stammen uit de periode Walibi Flevo en SixFlags. Tegenwoordig neemt men meer afscheid van het imago rollercoaster capital of Europe en wil men zich meer als familiepark profileren.

Een kaartje voor een volwassene kost 30,50 euro. Kinderen betalen 28,00 euro evenals senioren (55+) en mindervaliden. De prijzen zijn van 2011. Mijn opdracht is: Kan ik goedkoper naar Walibi Holland? Hierbij zoek ik een toegangsbewijs voor 1 volwassene. Hiermee sluit ik groepskorting uit.

Stap 1: begin bij de basis

De meest logische stap lijkt te beginnen bij de basis. Even naar de website www.walibi.nl leert mij dat online kopen van toegangskaarten direct voordeel oplevert. Weet ik nog niet welke dag ik wil gaan, dan is de korting slechts 1 euro en betaal ik 29,50 euro. Weet ik wel op welke dag ik wil gaan dan ontvang ik maar liefst 4,00 euro korting en betaal ik slechts 26,50. Dat is makkelijk verdient.

Stap 2: via Google zoeken

Mijn vervolgstap is via Google.nl zoeken met trefwoorden walibi+holland+korting. Dit levert mij een reeks URL’s op waar men beweert mij korting te geven op mijn toegangsbewijs. Enkele namen van websites zijn:
  • Koopjekaartje.nl
  • Actiecode.nl
  • Uitmetkorting.nl
  • Kortingcodes.nl

Bij nader onderzoek op de betreffende sites blijken deze aanbiedingen mij geen voordeel op te leveren. De korting die zij bieden zijn dezelfde euro’s korting die mij al zijn geboden wanneer ik rechtstreeks bij Walibi.nl online mijn ticket haal. Wel word ik gewezen op de najaarskorting op ANWBentreebewijs.nl: 5,00 euro korting. En dus betaal ik 25,50 euro in plaats van 30,50 euro.

Ook viel mijn oog op een actie in de zomer van 2011 van winkelketen Kruidvat: 10 euro korting en dus 20,50 euro per toegangsbewijs. Helaas is deze actie niet meer actief. Maar het kan dus wel …

Stap 3: veilingsites

Iets wat helemaal van deze tijd is: websites die toegangsbewijzen verkopen middels het systeem van veilen. Men begint met een bijzonder lage startprijs, bijvoorbeeld 1 euro, en laat het publiek tegen elkaar opbieden. Zo wordt de prijs opgedreven en de bij de veiling meetikkende klok geeft aan wanneer de veiling sluit. Diegene die de hoogste prijs heeft geboden bij het aflopen van de veilingtermijn, is de winnaar van het artikel, de dienst, of wat er ook ter veiling werd aangeboden. Het systeem is bij velen wel bekend van bijvoorbeeld eBay.

Steeds meer aanbieders van evenementen, attractieparken, en andersoortige uitjes bieden hun niet-verkochte kaarten aan via dergelijke sites. Zo raakt men wel uitverkocht (zeker voor een artiest prettiger wanneer de zaal gevuld is), of kan men een rustige periode voor bijvoorbeeld een pretpark toch een bezoekersimpuls geven.

Door zelf op onderzoek uit te gaan op internet, bijvoorbeeld met Google, verzamel ik enkele veilingsites:
  • Veilingreus.nl
  • Vakantieveilingen.nl
  • Entreekaartenveiling.nl
  • Delaatstekaarten.nl

Ik besluit deze veilingsites stuk voor stuk te bezoeken, maar vind alleen op vakantieveilingen.nl een actieve veiling voor toegangsbewijzen voor Walibi Holland. Wanneer ik inlog op vakantieveilingen.nl en in het zoekveld de naam Walibi intik, val ik midden in een lopende veiling. Er worden twee tickets aangeboden en de prijs is slechts 33,00 euro. De veiling loopt af binnen een minuut, dus ik wacht even. Terwijl de klok wegtikt blijft de prijs 33,00 euro. De veiling loopt af, en in de laatste seconde vliegt de prijs naar 40,00 euro. Dat is raar, want je zou denken dat een andere bieder hooguit 1,00 euro meer zou bieden. Waarom in een keer 7,00 euro? Desalniettemin, de winnaar van deze veiling heeft twee toegangsbewijzen weten te bemachtigen voor 40,00 euro. Daar komen 4,00 euro administratiekosten bij voor Vakantieveilingen.nl. Per toegangsbewijs komt dit neer op 22,00 euro. Dat is tot op heden het meest goedkoop. Ik besluit dit proces nog eens te volgen en ditmaal sluit de veiling op 38,00 euro. Dus nog voordeliger. En ik weet nu dat het park in het naseizoen in ieder geval nog 4 bezoekers van verwelkomen.

Gelijk begint er wederom een veiling. De startprijs van 1,00 euro wordt gelijk verhoogd naar 32,00 … net als bij de vorige veilingen. Dat doet mij vermoeden dat er, zoals je wel eens hoort maar wat je nimmer kunt bewijzen, professionele opbieders aan het werk zijn die prijzen kunstmatig opdrijven. Dus of er daadwerkelijk 4 bezoekers naar Walibi zullen komen, dat trek ik enigszins in twijfel.

Conclusie

Vooraf je toegangsbewijzen kopen op internet loont zeker. Het meeste voordeel lijk je te kunnen halen via veilingsites op internet. Houdt rekening met eventuele kosten die je bovenop je prijs voor de toegangsbewijzen moet betalen. Toch kunnen de prijzen aanzienlijk lager zijn. De tickets worden per post toegestuurd of indien mogelijk ontvang je per email een uit te printen toegangsbewijs.
© 2011 - 2017 Solnah, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Indoor Brabant: 9 - 12 maart 2017Indoor Brabant: 9 - 12 maart 2017De Brabanthallen worden van 9 tot en met 12 maart 2017 wederom omgetoverd tot het walhalla van de paardensport tijdens I…
Op zoek naar een goedkope scooter?Als u op zoek bent naar een goedkope scooter, lees dan even dit artikel voor een aantal tips. Zo kun u gericht opzoek ga…
Inspiratie opdoen op vakantiebeurzenInspiratie opdoen op vakantiebeurzenSommige mensen weten al ver van te voren wat voor soort vakantie ze willen boeken. Voor andere mensen kan het juist een…
Goedkope vliegticketsVroeger werden vliegtickets alleen verkocht door reisbureaus. Dit is compleet veranderd. De meeste reisbureaus hebben ge…
Goedkope cruises – Hoe vind je cruise aanbiedingen?Goedkope cruises – Hoe vind je cruise aanbiedingen?Wie wel eens een cruise heeft gemaakt, weet dat cruisevakanties erg duur kunnen zijn. Toch is het mogelijk om goedkope c…

Reageer op het artikel "Goedkope toegangsbewijzen op internet"

Infoteur: Solnah
Gepubliceerd: 15-09-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!