InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Zomeronderzoek: eilanden, luxe drankjes en lome muziek

Zomeronderzoek: eilanden, luxe drankjes en lome muziek

Zomeronderzoek: eilanden, luxe drankjes en lome muziek Altijd leuk: onderzoek over onze favoriete vakantiebestemmingen. Is het Texel of Hawai? Wat is de populairste vakantie-muziek: Bob Marley of Caro Emerald? Gaan we liefst op pad met geliefde.. of toch de ex? Is het favoriete vakantiedrankje bier, of een longdrink? Voor wie nog inspiratie nodig heeft voor de zomer thuis of een zonnige vakantie, is er dit zomerse onderzoek van Grand Marnier Grand Ginger. Wat zijn de meest geliefde vakantie-ervaringen? En wie zijn de meest geliefde reisgenoten? Grand Marnier Grand Ginger liet over zulke brandende vragen onderzoek doen onder 1000 Nederlanders. Ja, we houden ervan om de zon boven het strand in zee te zien zakken... én gelukkig, we zien de zonsondergang het liefst met onze eigen partner. Toch zijn er nog een paar Nederlanders die deze ervaring het liefst zouden delen met een ex-geliefde (3%).

Waar gaat de zon het mooist onder?

Waar gaan we het liefste naartoe voor een mooie zonsondergang? Merkwaardig genoeg is Hawaï voor één op de vier (24%) vakantiegangers dé place to be. Daarmee laat Hawaii populaire bestemmingen achter zich als Bali, Australië en Zuid-Afrika. Het eiland-gevoel heerst ook in eigen land. Texel is de populairste binnenlandse bestemming om naar de zonsondergang te staren. Daarna komt een heel wat minder ongerepte plek, waar het echter wel wemelt van de hippe beachclubs: badplaats Zandvoort.

De mooiste vakantiemuziek

Welke muziek geeft de perfecte omlijsting voor vakantiesfeer en zonsondergang? Bob Marley (22%). Heel wat recenter en ook populair is Caro Emerald. Eén op de tien Nederlanders kiest voor haar muziek. Grand Marnier vroeg ook nog even naar de mening over Waylon - er is slechts één op de honderd ofwel 1% die voor hem kiest, en daarmee blijkt dat hij op de laatste plaats staat in dit 'genre'.

Het heerlijkste zomerdrankje

Driekwart Nederlanders lust wel een longdrink of mixdrankje

Longdrinks en luxe mixdrankjes zijn populair, ook maar niet alleen in de zomer. Uit het onderzoek van de klassieke Franse likeur Grand Marnier blijkt dat driekwart ofwel 76% van de Nederlanders wel eens kiest voor longdrink of mixdrankje. Met het oog op de Hollandse zomers misschien, drinken we het eigenlijk altijd en overal weleens. Vier op de tien (40%) respondenten staat graag 's avonds met een mixdrankje in een club, een kwart ofwel 25% drinkt er een na het diner, en slechts 15% laat graag de ijsblokjes in zo'n royaal glas tinkelen op een zonovergoten terras.

Wie mag de cocktail shaken?

Welke Nederlandse man zien we het liefst achter de poolbar onze cocktail shaken? Chris Zegers staat aan top, maar acteur/presentator/DJ Johnny de Mol komt alweer op plek twee in de top-vijf. Nummer drie is voor zanger Waylon. Op plek nummer vier komt Jan Kooiman, en hij wordt gevolgd door Arie Boomsma. Bij Sven Kramer hebben we blijkbaar eerder ijzige associaties: hij eindigde als laatste.

Grand Marnier als longdrink

Grand Marnier als longdrink? Nieuw in 2011 is Grand Marnier Grand Ginger. Dit friszoete longdrink-idee bevat 50 ml Grand Marnier, 150 ml Ginger Ale, twee limoenpartjes. Als koele finishing touch komen er vijf ijsklontjes bij.

Vakantie-onderzoek: wie, wat en hoe

Het hier besproken onderzoek werd in opdracht van Grand Marnier uitgevoerd onder 1081 Nederlanders van 18 jaar en ouder. Het onderzoek is uitgevoerd door Mediaxplain* Research. Mediaxplain* werkt uitsluitend met gecertificeerde (internationale) onderzoek- en veldwerkbureaus die zich committeren aan Esomar richtlijnen en zijn aangesloten bij de Nederlandse Marktonderzoeksassociatie (MOA). Dit borgt de garantie voor onafhankelijkheid en kwaliteit van de dataverzameling.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Persbericht Grand Marnier Grand Ginger / Mediaxplain

Reageer op het artikel "Zomeronderzoek: eilanden, luxe drankjes en lome muziek"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 01-08-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!