InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Op vakantie met een laag budget

Op vakantie met een laag budget

Op vakantie met een laag budget Niet iedereen kan een paar duizend euro besteden aan een vliegvakantie naar de zon met een gezin. Acht dagen naar de zon voor een gezin met twee kinderen kost al rond de € 3.000. Een week naar een vakantiepark in het hoogseizoen kost ook al rond de € 1.000. In de zomermaanden valt het voor gezinnen met een klein budget niet mee om op vakantie te gaan. Voor een paar honderd euro in de week komt u nergens meer. Waarschijnlijk komt u dan in een tentje ergens op een camping terecht, maar gezien de weersomstandigheden is dat ook niet altijd aan te raden.

Bieden op vakanties

Op het internet kunt u via diverse websites bieden op vakanties. Gedurende een bepaalde periode kan er geboden worden op vakanties en dagjes uit, tot het moment dat de biedingen sluiten. Diegene die het hoogste bod heeft gedaan, heeft de vakantie gekocht. In bepaalde gevallen lopen de biedingen sterk op, maar soms kunt u voor een zeer laag bedrag een vakantie vastleggen. Het nadeel is wel dat u zich moet baseren op de beperkte beschikbare informatie. Nadat u de hoogste bieder bent geworden, zit u aan de vakantie vast.

Huis ruilen

U kunt de kosten laag houden door uw huis voor een ruil aan te bieden. Dit kunt u bijvoorbeeld doen via Huizenruil.com. Na het betalen van het inschrijfgeld kunt u zich inschrijven en voor een bepaalde periode uw huis gaan ruilen. U moet iemand in uw huis toelaten en u gaat vakantie vieren is het huis van diegene waar u mee ruilt. Dit kan met gesloten beurs gebeuren, dus goedkoper kan niet. Er moeten wel duidelijke afspraken worden gemaakt wat wel en niet is toegestaan. Iemand die in de Randstad woont, kan bijvoorbeeld ruilen met iemand die op het platteland woont.

Buiten het hoogseizoen om

Gezinnen met kinderen tot 4 jaar, zijn nog niet gebonden aan de schoolvakanties. Door buiten de vakanties om op vakantie te gaan, kunt u honderden euro’s besparen. Daarnaast hebt u als voordeel dat er meer vakanties nog beschikbaar zijn. U hebt dus meer keuze.

Last minute boeken

Door kort voor de vertrekdatum nog een vakantie te boeken, kunt u vaak tegen lage kosten een vakantie vastleggen. Deze worden tegen lage tarieven aangeboden om te voorkomen dat er hotelkamers of vakantiehuisjes leeg blijven. U moet niet te kieskeurig zijn wat betreft de bestemming, want de keuze zal niet meer zeer ruim zijn.

Op Marktplaats zoeken naar vakanties

Er zijn ook veel particulieren die een vakantiehuis of stacaravan hebben die ze tegen lage prijzen willen verhuren. De vakantieverblijven worden op Marktplaats aangeboden tegen redelijke prijzen.

Met meerdere gezinnen op vakantie

In landen als Denemarken en Zweden kan tegen redelijke prijzen zeer grote huizen huren. Het gaat vaak om huizen waar u met meerdere gezinnen in zou kunnen. Door de kosten te delen, hebt u een zeer leuk vakantieverblijf tegen lage kosten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Op vakantie met een laag budget"

Infoteur: Esmee
Gepubliceerd: 29-07-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!