InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Huwelijksreis, droomreis: even zwijmelen

Huwelijksreis, droomreis: even zwijmelen

Huwelijksreis, droomreis: even zwijmelen Op huwelijksreis? Dan ook meteen een droomreis! Volgens touroperators zitten exotische zwijmelbestemmingen in de lift qua populariteit. Safari in Tanzania? Luie cruisevakantie over azuurblauw water? Of toch een trendy boutique-hotel in New York? Of je nu een huwelijk in de planning hebt of gewoon even wilt zwijmelen, lees verder... Ooit geweten dat er een officieel begin zit aan het huwelijksseizoen? Dat is namelijk de eerste vrijdag in mei. Dit is niet voor niets zo geregeld. Lente en zomer zijn immers seizoenen waarin we het liefste trouwen. En volgens cijfers is zelfs bekend, op welke dagen geliefden elkaar bij voorkeur het ja-woord geven. En wel op vrijdagen in de maanden mei en juni. Maar ook september is een populaire 'trouwmaand'. Vervolgens is natuurlijk de grote vraag, waar de huwelijksreis naartoe gaat. Of je nu trouwplannen hebt of wilt wegdromen bij exotische bestemmingen, zwijmel even mee: Kuoni, specialist in verre reizen, vertelt ons wat de trends zijn.

Trend: romantiek en exclusief

Zijn we massaal recessie-proof? Of tasten we voor - hopelijk - die ene dag van ons leven graag een keer heel diep in de buidel? Hoe dan ook, Kuoni weet te vertellen dat romantische en vooral exclusieve reisbestemmingen in de lift zitten. Niks, met de Eend naar een Bed en Breakfast. Die huwelijksreis moet een ware droomreis worden, die je samen nooit meer vergeet.

Kers op de taart

“De meeste huwelijksreizen worden tegelijkertijd geboekt met de andere voorbereidingen voor het huwelijk, enkele maanden van te voren. Een grote groep aanstaande bruidsparen ziet het boeken van hun droomreis als belangrijk onderdeel van de voorbereidingen voor de trouwerij. Zij zien hun vakantie als de kers op de taart en kiezen met name voor romantische bestemmingen”, vertelt Arjen Nijdam, Marketing en Communicatiemanager bij Kuoni.

Malediven, Mauritius en Bali

Meest geliefd als bestemming voor je droomreis zijn de 'sunny islands'. De Malediven, Mauritius, Costa Rica, Bali en Jamaica springen boven alle andere tropische plekken uit, deze bestemmingen worden het meest geboekt. Maar ook safari’s zijn populair, vooral bij jonggehuwden. Zij willen met name gaan wildspotten in Tanzania of Kenia. Jonge kersverse echtgenoten gaan ook graag op... jawel, cruisevakantie naar de Antillen of de Carribean. Dat is opvallend, en een teken dat cruisevakanties met succes hun imago als vakantie die met name leuk is voor ouderen, van zich af hebben geschud. Als de net getrouwde reizigers actievere types zijn, kiezen ze vaak voor Zuid-Afrika, of... Las Vegas. Wat onverwachter is, dat het niet bepaald exotische maar wel 'hot en happening' New York een stabiele plek inneemt als populaire huwelijksreisbestemming.

Het neusje van de zalm

Kuoni weet natuurlijk ook het absolute neusje van de zalm te vinden als het gaat om de ultieme huwelijksreis. Dit is Kuoni's exclusieve selectie. De honeymoon-toppers der toppers, verzameld in een top 5. Of je je het kunt veroorloven of niet, dromen mag altijd!

1 Conrad Maldives Rangali Island

Bron: Kuoni persmateriaalBron: Kuoni persmateriaal
Een resort dat ligt op de befaamde Malediven. Het is verspreid over twee privé-eilanden met witte zandstranden. Je hebt je 'eigen' koraalrif voor de deur! Voor bruidsparen zijn diverse luxe villa’s ingericht. Het hoofdeiland heet Rangalifinolhu. Daar is een zwembad te vinden, wat winkeltjes plus een kapsalon. Een absolute attractie is het Ithaa Undersea restaurant, dat daarmee zelfs uitsteekt boven de andere restaurants die het resort rijk is. Ithaa Undersea restaurant, de naam zegt het al, is het enige... onderwaterrestaurant in de wereld! Je kunt je nauwelijks voorstellen hoe het is om onder het genot van je diner de vissen langs te zien zwemmen.

2 Alila Ubud

3 Arenas del Mar Beach & Nature Resort

4 The Muse Hotel

'Now for something completely different.' The Muse Hotel ligt in New York. Het hotel is uniek en modern ingericht, en ligt in het levendige Theatre District. Dit zogenaamde boutique hotel biedt zeker naar New Yorkse maatstaven een prima prijs-kwaliteit verhouding. The Muse Hotel heeft ruime, luxe kamers die modern en kleurig zijn gedecoreerd met kunst van onder anderen Sid Avery en William Claxton. Bijzondere extra's zijn een gratis wijnreceptie en de kans om een ontspannende beautybehandeling of massage op de kamer te boeken.

5 Kuoni Serengeti Bushtops Luxury Tented Camp

Wie ooit in Afrika op safari is geweest, weet: een tent is geen tent als deze in een Afrikaans wildpark staat. Dat is gewoon een te simpele benaming! En dat geldt ook voor het beroemde Serengeti National Park in Tanzania. De ruime tenten bieden je alle mogelijke faciliteiten. Het 'middenin de natuur gevoel' van een tent is onvergelijkelijk. Deze zijn gelegen op de typisch Afrikaanse, eindeloze vlaktes. Je geniet dus van een heel mooi uitzicht. Wild zien, genieten van luxe en goede service, dat kan hier. Het lijkt wel een filmscène: je ziet jezelf toch al na een spannende safari met een goed glas wijn in de vlammen van de open haard staren?

Over Kuoni

Kuoni, is wereldwijd één van de grootste toeristische ondernemingen binnen Leisure Travel en Destination Management. Het al in 1906 door Alfred Kuoni opgerichte bedrijf heeft vestigingen in meer dan 40 landen in Europa, Midden Oosten, Azië, Australië, Noord-Amerika en Afrika. Kuoni opende haar eerste twee Travel Shops in Nederland in Den Haag en Haarlem. Kuoni won al vele 'veren', ofwel onderscheidingen uit de reisbranche op basis van de stemmen van reisbureau-medewerkers: zoals de Hoofdveer voor Beste Specialist Touroperator, de Veer voor Down Under, de USA-veer, de Afrika-veer en die voor beste TO in Flexibele Maatreizen. Kuoni is één van de zeer weinige reisorganisaties ter wereld die het belangrijke Milieucertificaat ISO 14001 heeft ontvangen. Dat betekent ook dat Kuoni milieuvriendelijke projecten ontwikkelt en financiert.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Bjornhermansson, Pixabay
  • Persbericht Kuoni
  • Beeldmateriaal: Kuoni
  • Linden & Barbosa
  • Afbeelding bron 1: Kuoni persmateriaal

Reageer op het artikel "Huwelijksreis, droomreis: even zwijmelen"

Infoteur: Mariawrites
Gepubliceerd: 10-05-2011
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!