InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > B&B hotels om goedkoop en met ontbijt te overnachten

B&B hotels om goedkoop en met ontbijt te overnachten

B&B hotels om goedkoop en met ontbijt te overnachten Wanneer men een lange reis moet maken is het handig om een hotel vlak aan de grote weg te vinden waar het schoon, prettig en goedkoop is om te kunnen overnachten. Als het ontbijt dan ook nog aan de verwachtingen voldoet kan men uitgerust zo nodig verder rijden. De keten van B&B hotels voldoen aan deze voorwaarde. De meeste B&B hotels liggen direct aan de snelweg en zijn gemakkelijk te vinden. Belangrijk is dat de bedden van goede kwaliteit zijn. Vooraf reserveren in het seizoen geeft een rustig gevoel en is gemakkelijk. In de B&B hotels is Wifi gratis te gebruiken. De kamers zijn eenvoudig maar doelmatig.

Waar vinden we B&B hotels

B&B hotels zijn in 2017 te vinden in:
  • Frankrijk
  • Duitsland
  • Italië
  • Polen
  • Spanje
  • Marokko
  • Tsjechië

Spanje en Frankrijk; goedkoop overnachten

In Spanje is deze hotelketen aangesloten bij Sidorme. Quality Low Cost Hotels. In 2017 zijn er in Spanje zeven van deze hotels o.a. in Girona, Valencia en Alicante. In totaal zijn er meer dan driehonderd hotels van deze keten en vooral in Duitsland is men de capaciteit sterk aan het uitbreiden in samenwerking met de organisatie Tanken und Rasten. In Frankrijk heeft men het hoogste aantal B&B hotels en wel 253 hotels. De keten is gestart in 1990 met twee hotels in Frankrijk. Thans zijn er meer dan 200 hotels in Europa van deze keten. Vanaf 1998 is het mogelijk om via internet te reserveren.

De ligging van de hotels

De meeste B&B hotels liggen direct aan de autoroute als men de tolweg verlaten heeft. Vaak zijn de hotels gelegen in een complex waar meerdere hotels aanwezig zijn. Soms is er een supermarkt in de buurt maar dat is niet altijd het geval.

Parkeergelegenheid

Alle hotels hebben de mogelijkheid om uw auto op eigen terrein te parkeren. Soms is dit een gedeelde parking met andere hotels op hetzelfde complex.

De inrichting van de kamer met gratis wifi

De kamers zijn niet groot maar voldoende ruim voor een verblijf van korte duur. Men heeft een goed bed (of twee losse bedden indien men dit wenst) met een bureau en kastruimte. Daarbij is een badkamer met douche, toilet en vaste wastafel. T.V. is aanwezig met Canal+ aansluiting. Tevens is er op iedere kamer gratis Wifi. Er is telefoon met automatisch wek systeem en daar waar noodzakelijk is ook airco en verwarming aanwezig. Ook zijn er familiekamers beschikbaar met bijvoorbeeld vier bedden.

Huisdieren

Het is toegestaan in deze hotels om een huisdier mee te nemen op de kamer tegen betaling van 4 euro per nacht in Frankrijk en 5 euro per nacht in Italië. De overnachtingsprijzen zijn zeer gunstig te noemen vooral voor gezinnen met kinderen die met meerdere personen op een kamer kunnen verblijven.

De inrichting van het hotel

Het hotel beschikt over een receptie die in 2017 geopend is van 6.30 uur tot 11 uur en 's middags van 17 tot 21 uur. Op zon- en feestdagen zijn de openingstijden van 7.30 uur tot 11 uur en van 17 uur tot 20.30 uur. Daarnaast kan men 24 uur inchecken aan de buitenzijde van het hotel indien men heeft gereserveerd. Inchecken na 12 uur en weer uitchecken voor 12 uur is standaard. Men kan altijd parkeren op het eigen parkeerterrein van het hotel.

Eigen shop

Heel gemakkelijk bij de B&B hotels is de shop. Hier kan men 24 uur per dag frisdrank, koffie en thee en sandwiches kopen. Ook zijn kleine snacks verkrijgbaar. In het hotel zijn kortingsbonnen te verkrijgen voor restaurants waar men een overeenkomst mee heeft gesloten en die liggen in de directe omgeving. Deze korting bedraagt 5 of 10% per persoon.

Het ontbijt

Een aparte vermelding verdient het ontbijt in het B&B hotel. Er is een ruime keuze aan brood en croissants, koffie, thee, chocolade en vruchtensap, muesli, yoghurt, kwark, kaas, boter, jam en Nutella. Indien gewenst kan men eieren en bacon bestellen. In 2017 is de prijs van het ontbijt in Frankrijk 7,50 euro en voor kinderen tot 12 jaar 3 euro. De tijden voor het ontbijt zijn vanaf 6.30 uur tot 10 uur en kunnen in het week-end afwijkend zijn. In Spanje zijn de prijzen voor het ontbijt afwijkend. In 2017 betalen volwassenen voor het ontbijt 6 euro.

Bijzonderheid van B&B hotels

Veel van deze hotels liggen in de directe omgeving van de Franse pretparken. Te denken valt aan:
  • Disneyland en Asterix
  • Park Wallygator
  • Le Futuroscope
  • Nigloland
  • Parc Saint Paul

Wanneer men met kinderen reist kan het aardig zijn om één van deze parken te bezoeken als een onderbreking tijdens een reis naar de eindbestemming maar natuurlijk als doel op zichzelf. Er zijn familiekamers beschikbaar voor vier personen.

Hoe te boeken

Buiten het seizoen is het heel goed mogelijk om zonder reservering een B&B hotel te bezoeken. Tijdens het hoogseizoen is het beslist noodzakelijk te reserveren. Arriveert men laat dan kan de receptie gesloten zijn. Echter met een code en de creditcard kan men toch overnachten. B&B hotels bieden ook de mogelijkheid om langere tijd van tevoren te boeken. Dit biedt in de vakantieperiode méér zekerheid.
Gerelateerde artikelen
Campanile hotels zijn prima voor een overnachting onderwegCampanile hotels zijn prima voor een overnachting onderwegCampanile hotels vinden we in diverse landen en vooral langs snelwegen. Ze zijn meestal gemakkelijk te bereiken en omdat…
Boutique hotels: Kleinschalig en luxueuze hotelsBoutique hotels (ook wel boetiek hotel) is binnen Nederland nog een relatief onbekend fenomeen. Design, luxe, goede loca…
Hotelketens en managementvormenHet bezoeken van hotels is vaak een plezierige aangelegenheid. Meer dan de helft van de Nederlandse hotels (61%) zijn on…
Hotelbon, Voucher, Hotel Cadeaukaart, wat kunt u ermee doen?Hotelbon, Voucher, Hotel Cadeaukaart, wat kunt u ermee doen?Een Hotelbon of een Hotel voucher, is een erg leuk cadeau om te geven en te ontvangen. Bijvoorbeeld voor een verjaardag…
Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met een hotelbon?Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met een hotelbon?Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met de gewone hotelbon? Waarschijnlijk hebt u al eens van de Hotelbon gehoord. D…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ben Kerckx, Pixabay
  • Le Guide B&B hotels.

Reageer op het artikel "B&B hotels om goedkoop en met ontbijt te overnachten"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 25-06-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!