InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Campanile hotels zijn prima voor een overnachting onderweg

Campanile hotels zijn prima voor een overnachting onderweg

Campanile hotels zijn prima voor een overnachting onderweg Campanile hotels vinden we in diverse landen en vooral langs snelwegen. Ze zijn meestal gemakkelijk te bereiken en omdat het een hotelketen is is de inrichting van de hotels overal identiek. De service kan echter wel heel verschillend zijn. Ieder campanile hotel heeft ook een restaurant waar men regionale gerechten krijgt voorgeschoteld. Het ontbijt maakt de service compleet. Naast veel campanile hotels zijn op hetzelfde terrein Première classe hotels. Deze zijn eenvoudiger en goedkoper.

Waar liggen Campanile hotels

Vaak liggen Campanile hotels aan de snelwegen en ze staan duidelijk aangegeven. Men kan vooraf reserveren maar buiten het hoogseizoen is er toch bijna altijd wel een kamer vrij. Heel gemakkelijk is het parkeren bij Campanile omdat ieder hotel een eigen parkeerterrein heeft en de auto kan meestal voor de kamer geparkeerd worden. Het is goed om te weten dat gedurende de weekends de prijzen lager zijn dan op week dagen. Ook wanneer men reserveert via internet betaal je minder dan wanneer je zonder te reserveren arriveert. Omdat de hotels vaak vlak bij de snelweg gelegen zijn zal men ook merken dat ze gelegen zijn aan de rand van een stad of dorp. Dit kan aantrekkelijk zijn als men een stad wil bezoeken zonder parkeerproblemen bij het hotel.

Campanile renoveert voortdurend

Campanile heeft vanaf 2014 veel hotels gerenoveerd. Men wil een goed product leveren met:
  • Comfort, rust en ontspanning
  • Gratis Wifi
  • Gratis thee- en koffie-faciliteiten

Kamers

De kamers in de hotels zijn niet groot maar ruim genoeg om wat bagage kwijt te kunnen voor één nacht. De badkamers zijn in veel hotels vanaf de eeuwwisseling vernieuwd en bieden heerlijke grote douches en schone badkamers. Roken op de kamers is verboden. Het zijn geen hoogbouw hotels, meestal hebben ze slechts twee verdiepingen. Er zijn dan ook geen liften aanwezig. Wel dient te worden opgemerkt dat de kwaliteit onderling nogal verschillend is. Sommige campanile hotels zijn goed onderhouden maar er zijn ook hotels waar wat achterstallig onderhoud is.

Dineren en ontbijten in eigen restaurant

De Campanile hotels hebben eigen restaurants waar men bij aankomst meteen kan reserveren voor het diner. Het is mogelijk gebruik te maken van een buffet met voorgerechten en nagerechten en daarbij indien men dat wenst een hoofdschotel te bestellen. Wel kan men vaststellen dat de buffetten na de kredietcrisis van 2008 in kwaliteit zijn verminderd. Dit uit eigen ervaring en gebaseerd op aanmerkingen van mede-gasten. De keuze is beperkter geworden. Men wil blijkbaar de prijzen niet verhogen en op deze manier toch de bekende service blijven bieden. Soms kan men in een ander restaurant in de buurt dineren, maar als dat niet mogelijk is dan is het Campanile restaurant een goed alternatief. Ook kun je gebruik maken van een uitgebreid ontbijt indien je dit wenst. Voor gezinnen met kinderen biedt Campanile aparte kindermenu's en het ontbijt is voor één kind tot 10 jaar met twee betalende ouders gratis. Ook kan een kinderbed op de kamer worden geplaatst en ook hier mag het kind tot 10 jaar gratis overnachten.

Personeel aan de receptie

Aan de receptie word je ontvangen door vriendelijk personeel. Deze spreken over het algemeen alleen de taal van het land waar men zich bevindt. Men geeft uitleg over de rekening en er kan worden betaald met creditcard of contant. In sommige plaatsen moet toeristenbelasting worden betaald en dit staat niet bij de prijs als men reserveert. Ook is het personeel bereid om iets te vertellen over de bezienswaardigheden in de omgeving als mensen dit willen.

In welke landen zijn Campanile hotels

De hotels zijn te vinden in diverse landen. Zelfs in China en Vietnam zijn Campanile hotels geopend. In totaal zijn er in 2019 maar liefst 380 Campanile hotels in Europa o.a. in:
  • Nederland
  • België
  • Spanje
  • Frankrijk
  • Groot Brittannië
  • Italië
  • Luxemburg
  • Polen
  • Portugal

Bepalingen bij het reserveren van een overnachting

Wanneer je hebt gereserveerd en je verwacht na 23 uur aan te komen dan is het goed het hotel hiervan tevoren op de hoogte te stellen. Als je niet komt en je hebt je boeking niet geannuleerd voor 18 uur dan worden de kosten van de overnachting wel in rekening gebracht. Vóór dat tijdstip kun je gratis annuleren.

Reserveren

Je kunt reserveren via de website van Campanile hotels. Ook is het mogelijk om als je reeds onderweg bent te reserveren via je telefoon. Als je op meerdere plaatsen achtereen wilt overnachten dan kan het handig zijn om te kijken naar de mogelijkheden via Booking.com.

Première Classe hotels

Een aparte vermelding verdienen de Première Classe hotels. Bij 225 Campanile hotels zijn op hetzelfde terrein Première Classe hotels aanwezig. Deze hotelkamers zijn aanzienlijk goedkoper maar vanzelfsprekend ook minder van kwaliteit. De kamers zijn kleiner en de badkamers zijn geheel van kunststof. Maar voor wie voordelig wil overnachten kan dit een goede optie zijn.

Restaurant

Als het Campanile restaurant niet volledig bezet is dan kan men hier de maaltijd en het ontbijt gebruiken bij verblijf in Première Classe maar het hotel is niet verplicht dit toe te staan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU)Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU)Wie een erg vroege vlucht heeft geboekt vanaf de luchthaven van Zaventem bij Brussel kan ervoor kiezen om in een hotel i…
Boutique hotels: Kleinschalig en luxueuze hotelsBoutique hotels (ook wel boetiek hotel) is binnen Nederland nog een relatief onbekend fenomeen. Design, luxe, goede loca…
Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met een hotelbon?Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met een hotelbon?Hotelbon Jaarkaart, wat is het verschil met de gewone hotelbon? Waarschijnlijk hebt u al eens van de Hotelbon gehoord. D…
Hotelketens en managementvormenHet bezoeken van hotels is vaak een plezierige aangelegenheid. Meer dan de helft van de Nederlandse hotels (61%) zijn on…
Hotelketens: De grootste hotelketens van de wereldHotelketens: De grootste hotelketens van de wereldOver de hele wereld bevinden zich zon 20 miljoen hotelkamers. Natuurlijk heb je grote en kleine hotels, maar de hotelke…
Bronnen en referenties
  • Campanile gids 2010 1e semestre.

Reageer op het artikel "Campanile hotels zijn prima voor een overnachting onderweg"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 04-06-2019
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!