InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Goedkoop met de taxi naar Schiphol

Goedkoop met de taxi naar Schiphol

Heeft u er al eens aan gedacht om met de taxi naar Schiphol te gaan? Tegenwoordig is de taxi een prima alternatief voor goedkoop vervoer naar bijvoorbeeld Schiphol. Lees verder om achter de voordelen en mogelijkheden van goedkoop taxi vervoer naar Schiphol te komen. Iedereen heeft er een of meerdere keren per jaar mee te maken, of je nu privé voor de vakantie met het gezin reist of voor een zakenreis naar het buitenland moet, het vervoer naar Schiphol is altijd een probleem. Overdag is de trein te druk of de trein rijdt met vertraging, 's nachts met de trein reizen is al helemaal een probleem. Familie of vrienden hebben ook niet altijd zin u om midden in de nacht weg te brengen naar de luchthaven. Er is natuurlijk altijd de mogelijkheid om dan maar zelf in de auto te stappen, maar is dat wel zo handig? De auto komt dan terecht op de parkeerplaatsen van Schiphol, wat nog een aardige kostenpost met zich mee kan brengen.

Voordelen van taxi vervoer naar de luchthaven

Tegenwoordig is reizen naar Schiphol met de taxi zeker aan te raden. Hieronder geef ik u een opsomming van de voordelen van het reizen met de taxi naar Schiphol of een van de andere luchthavens in Nederland, Duitsland of België:
  • U kunt u laten vervoeren in taxi's of taxibussen die u thuis, op uw werk of bij bijvoorbeeld uw hotel ophalen en eventueel terugbrengen.
  • Vervoer op maat, zowel retour of enkele reis te boeken tegen vooraf afgesproken prijzen zodat u achteraf niet voor verassingen komt te staan.
  • Geen gesleep met bagage in het openbaar vervoer.
  • Ervaren chauffeurs, die u op de snelst mogelijke manier op de plaats van bestemming kunnen brengen.
  • Geen afhankelijkheid van het openbaar vervoer, u hoeft niet over te stappen.
  • Ook 's nachts mogelijk om vervoerd te worden als het openbaar vervoer niet of minder rijdt en als uw vrienden of kennissen van hun nachtrust genieten.
  • Bij een lang verblijf in het buitenland staat uw auto niet op de parkeerplaats van de luchthaven, geen risico van schade of diefstal van uw auto. Ook niet het risico dat uw accu leeg is als u terug naar huis wilt rijden omdat de auto te lang heeft stil gestaan.
  • U wordt bij de vertrekhal afgezet en eventueel bij de aankomsthal weer opgehaald.

Overzicht luchthavens

Taxi vervoer van en naar de volgende luchthavens is mogelijk:

  • Schiphol Airport
  • Rotterdam Airport
  • Groningen Airport Eelde
  • Eindhoven Airport
  • Maastricht Aachen Airport
  • Flughafen Dusseldorf International
  • Brussels Airport
  • Airport Weeze / Niederrhein

Overige zaken om rekening mee te houden bij taxi vervoer naar de luchthaven

Er zijn als u gebruik maakt van taxi vervoer naar een luchthaven nog een aantal zaken waar u rekening mee moet houden.

Vluchtgegevens

Een goed taxibedrijf vraagt om uw vluchtgegevens, zo kunnen zij eventuele vertragingen bij de terugreis zelf in de gaten houden. U hoeft het taxibedrijf waar u gebruik van maakt hier dan niet meer zelf over te informeren.

Bagage

Normaal gesproken kunt u, net als is toegestaan in het vliegtuig, 1 stuk handbagage en 1 koffer per persoon meenemen als u zicht laat vervoeren met een taxi naar de luchthaven. Als u meer bagage wenst mee te nemen dan kan dat in de meeste gevallen als het van te voren wordt aangegeven bij het taxibedrijf.

Kinderzitjes

Alhoewel kinderzitjes in Nederlandse taxi's niet verplicht zijn kan er, mits dit van te voren duidelijk wordt aangegeven, door het taxibedrijf wel een maxi-cosi geleverd worden. Hiermee kunnen kinderen van circa 9 maanden tot 3 jaar en vanaf 3 jaar tot 11 jaar vervoerd worden. Het is belangrijk om van te voren goed de juiste leeftijd en het juiste gewicht van het kind door te geven zodat de juiste maxi-cosi meegeleverd kan worden.

Prijsopgaaf goedkoop taxivervoer naar de luchthaven aanvragen

Zoals u ziet zijn er een groot aantal voordelen bij het gebruikmaken van taxi vervoer naar de luchthaven. Als u meer informatie wilt over prijzen en mogelijkheden afgestemd op uw eigen situatie dan kunt u deze informatie opvragen via deze website voor een goedkope taxi naar Schiphol. Hier kunt u onder andere op uw postcode een prijsopgaaf van en naar Schiphol en de andere luchthavens opvragen.
© 2010 - 2017 Obama, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat kost een taxi?Nederland is niet één van de goedkoopste landen om een taxi te nemen. De overheid stelt de prijzen niet vast, dat doet n…
Taxi-app Uber: Hoe werkt dat?Taxi-app Uber: Hoe werkt dat?Snel en makkelijk een taxi bestellen. Met de Uber app bestel en betaal je je taxi met je mobiele telefoon en kun je teve…
Taxi's en openbaar vervoer in CuraçaoTaxi's en openbaar vervoer in CuraçaoBent u van plan om op vakantie te gaan naar Curaçao? Dan wilt u natuurlijk ook graag weten hoe u door het land kan reize…
Een stedentrip naar IstanboelIstanboel is een van de grootste steden van de wereld. Het is een geweldige bestemming voor een stedentrip. Waar krijg j…
Openbaar vervoer rondom BarcelonaOpenbaar vervoer rondom BarcelonaEen ieder die ooit naar Barcelona is gevlogen, kent het. Hoe kom ik het snelst op de uiteindelijke plaats van bestemming…

Reageer op het artikel "Goedkoop met de taxi naar Schiphol"

Reactie

E. Westerhuis, 16-07-2012 13:30 #1
Ik wil een prijsopgave aanvragen van een taxi voor 4 personen vanuit 'Zandt (GN) Naar vliegveld Eindhoven. Reactie infoteur, 16-07-2012
Geachte heer Westerhuis,

In de artikel staat een link via waar u een prijsopgaaf kunt krijgen.
http://www.taxi2airport.nl/?afid=3747
Met vr grt,
Obama

Infoteur: Obama
Laatste update: 10-09-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!