InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Boek de goedkoopste vlucht voor je reis

Boek de goedkoopste vlucht voor je reis

Wie van reizen houdt kan haast niet wachten tot de vakantie er is om de koffers te pakken en eropuit te trekken. Maar reizen is niet altijd even goedkoop en daarom zoeken we altijd naar de budgetvriendelijkste manier om de wijde wereld in te vliegen.

Afwegen

Wie de voorkeur geeft aan het vliegtuig weet dat er grote prijsverschillen kunnen zijn voor dezelfde bestemming. Daarom hebben goedkope vliegtuigmaatschappen zoals Ryan Air veel succes. Hoewel iets minder comfortabel dan de traditionele maatschappijen is het verschil in prijs voor vele mensen toch een doorslaggevende factor.

Toch is het niet altijd zeker of je wel de juiste beslissing hebt genomen. Mensen met een neus voor zuinig vliegen kijken nog even verder dan de op het eerste gezicht goedkoopste aanbieder. Immers, er bestaan sites waarop je kunt kijken naar mogelijkheden voor een bepaalde bestemming en je prijzen kunt vergelijken. Als het om onze portemonnee gaat kunnen we beter iets meer tijd besteden aan het uitzoeken van de mogelijkheden dan achteraf tot de constatering te moeten komen dat we de foute keuze hebben gemaakt of dat er nog een beter alternatief voorhanden was.

Twee interessante aanbieders

Laat ik het in dit artikel over twee interessante sites hebben waar je best eens naartoe surft vooraleer je tickets te reserveren. De namen van de sites lijken op elkaar maar het zijn wel degelijk twee verschillende aanbieders.

Vliegtuigtickets als Vliegticket vind je met verschillende toevoegingen zowel met .nl als .be als .com. Zowel Vliegtuigtickets als Vliegtickets gaan er prat op dat je bij het eerste tarievenscherm meteen een idee hebt van de totale som die je zal moeten betalen. Dus alle toeslagen zoals luchthavenbelastingen, reservingskosten en government security taxes zijn in de prijs inbegrepen zodat je voor geen verrassingen meer komt te staan. Daaruit vloeit voort dat je reserveringskosten bijzonder laag zijn.

Alle maatschappijen die naar de door jou gekozen bestemming vliegen worden met elkaar vergeleken qua prijs en je kan de beschikbaarheid op dat ogenblik raadplegen zodat je meteen kan boeken. Omdat de sites gestuurd worden door Galileo kan je op beide oren slapen want dat is een van de grootste realtime luchtvaart reserveringssystemen ter wereld. In de twee gevallen worden de tickets afgeleverd door ATP, the Advanced Travel Partner, een internationaal gerenommeerd bedrijf.

En wat met de klaarlegkosten?

Vliegtickets schrijft triomfantelijk op zijn site dat niet alleen de reservingskosten bijzonder laag zijn maar ook dat een toeslag zoals bijvoorbeeld de zogenaamde ‘klaarlegkosten’ (dat zijn de kosten die vliegtuigmaatschappijen aanrekenen om de door jou besproken tickets aan de balie klaar te leggen) voor hen niet van toepassing is. Wie dan even verder kijkt op de site van Vliegtuigtickets ziet bij de vragen en antwoorden dat deze kosten bij hen wel kunnen aangerekend worden en afhankelijk zijn van de gekozen luchtvaartmaatschappij zodat die kunnen schommelen tussen de 30 en 40 euro.

Zijn er nog verschillen?

Zowel Vliegtickets als Vliegtuigtickets zijn in de eerste plaats onlineverkopers van vliegtickets voor reizen over de hele wereld, maar Vliegticket biedt nog andere diensten aan. Zo vertellen zij jou waar je de interessantste hotels kunt vinden en hoe je kan reserveren en bieden zij huurauto’s aan in 90 verschillende landen. Ook op dat vlak stellen zij met de beste partners samen te werken om een optimale dienstverlening te garanderen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Boek de goedkoopste vlucht voor je reis"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 24-05-2010
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!