InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?

Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?

Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto? Gaat u dit jaar op vakantie maar weet u nog niet waar naartoe? Wat zijn de populairste vakantielanden op dit moment? En gaat u liever met de auto of vliegen? U kunt ook een busreis boeken, met de trein gaan of met de boot. Wat zijn de voor en nadelen van autovakanties? Wilt u kamperen, een bungalow huren, in een hotel overnachten of in een appartement of in een luxe villa? Vakantie is een belangrijke tijd van het jaar. Vooral in de zomer gaan we massaal op vakantie. Veel mensen moeten eerst sparen voor ze op vakantie kunnen. Een vliegreis met appartement, of een autovakantie kiezen en vervolgens een huisje huren in Frankrijk of Spanje… Het tikt aan. Om te bepalen waar u dit jaar naartoe op vakantie gaat, kijkt u naar uw budget en naar uw wensen.

Vakantie voor alleenstaanden

Staat u er alleen voor? Overweeg dan ook eens een groepsreis voor alleenstaanden. Als u het niet probeert zult u nooit weten of het u bevalt. U kunt beginnen met een korte reis, om te zien of het iets voor u is. Als u leuke mensen in de groep treft, kan een groepsreis een verademing zijn en het beste medicijn tegen eenzaamheid.

Wat zijn de meest populaire vakantielanden?

Bovenaan de lijst van meest populaire vakantielanden staan Frankrijk, Spanje en Nederland. Frankrijk en Spanje zijn al jaren zeer geliefde vakantielanden, veel kans op veel zon, mooie gebieden, heerlijke appartementen en vakantiehuisjes, veel natuur, lekker eten, en genieten van de schitterende oceaan. In Frankrijk en Spanje zijn zwembaden bij de camping of het appartement ook de gewoonste zaak van de wereld, en feitelijk zijn dat de hoofdzaken die we verlangen op vakantie. Lekker weer, fris zwemwater en lekker eten. Er zijn ook minder bekende landen landen die steeds meer in opkomst komen als populaire vakantielanden, zoals Tsjechië, Suriname en de Antillen en Thailand. De tien meest populaire vakantielanden op dit moment zijn:
  • Frankrijk
  • Spanje
  • Nederland
  • Italië
  • Oostenrijk
  • Turkije
  • Griekenland
  • Amerika
  • Duitsland
  • Egypte
Maar ook België, Kroatië, Thailand, Zwitserland, Zweden, Denemarken en Portugal zijn erg in trek.

Bootje huren?

Als u eens iets totaal anders wilt, kunt ook eens overwegen om een bootje te huren. U kunt boten huren voor kortere of langere tijd, en u kunt ook een bootreis maken met een groep.

Op vakantie, waar naartoe?

Als u eens iets anders wilt, is het nog helemaal niet gemakkelijk om een keus te maken uit de vele bestemmingen. Om te bepalen waar u deze zomervakantie naartoe wilt gaan, en hoe u op uw vakantiebestemming wilt komen, is het belangrijk om bepaalde zaken tegen elkaar af te wegen:
  • Welk klimaat zoekt u? Wilt u veel warmte en zon, of juist een gematigd klimaat?
  • Wilt u uw eigen auto tot uw beschikking hebben gedurende uw vakantie?
  • Wat is uw budget?
  • Bent u in staat om ver te reizen of wilt u dit juist niet?
  • Wilt u vliegen, met de auto, met de trein, met een boot of met een bus?
  • Overige

Vakantiebestemming kiezen

  • Als u van een zonvakantie houdt, kies dan een vakantieland waar de kans op mooi weer groot is
  • Als u bang bent om te vliegen, kies dan voor een autovakantie of reis met trein of bus
  • Als u alleen bent, overweeg dan eens een groepsreis
  • Houdt u van wandelen en sportieve activiteiten, hou daar dan rekening mee
  • Als u gezondheidsproblemen heeft, informeer dan bij uw huisarts welke vakantiebestemming voor u het beste is
  • Nog nooit een cruise gemaakt?

Vliegreis, busreis, autovakantie of met de trein?

  • Het grote voordeel aan vliegen is dat u snel grote afstanden kunt afleggen. Heeft u echter last van vliegangst, of wilt u graag uw eigen auto mee op vakantie, dan is een vliegreis niet geschikt voor uw. Ook voor landen die niet zo ver weg zijn is het niet echt nodig om te gaan vliegen.
  • Busreizen zijn geschikt voor mensen die goedkoop willen reizen en/of in een groep.
  • Op vakantie met de trein heeft ook voor en nadelen. Reizen met een trein is best avontuurlijk en over het algemeen zit u comfortabeler dan in een bus of auto. Moet u echter in een trein overnachten, dan slaapt u vaak met onbekende mensen in een en dezelfde slaapcabine.
  • Autovakanties zijn ideaal voor mensen die hun eigen auto willen mee nemen. Het voordeel aan een autovakantie is dat u uw eigen reistempo bepalen kunt, onderweg kunt uitstappen wanneer u wilt en eenmaal op uw bestemming heeft u ook uw auto bij de hand.
  • Bootreis of cruise: dit is een ideale vakantie voor mensen die van luxe, verwennerij en bootreizen houden

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tips voor Slapen: Bus, Vliegtuig of Trein / Lange reizenTips voor Slapen: Bus, Vliegtuig of Trein / Lange reizenTips voor het slapen in de bus, het vliegtuig of de trein. U kent het wel, heel enthousiast boekt u een busreis, vliegre…
Vakantietips voor diabeticiVakantietips voor diabeticiHeb je diabetes type 1 of ben je geinteresseerd in diabetes. Hier heb je een paar tips voor vakantie. Van warme zonvakan…
Kinderboek "Pien en Patrick gaan vliegen"Kinderboek "Pien en Patrick gaan vliegen"Hoe kun je je peuter goed op een vliegreis voorbereiden? Door met hem of haar het boek "Pien en Patrick gaan vliegen" te…
Goedkoop op Wintersport in AndorraGoedkoop op Wintersport in AndorraWie goedkoop op wintersport wil kan ervoor kiezen om naar Andorra te gaan. De prijzen zijn in Andorra erg laag, waardoor…
Vliegen naar Zweden vanaf Amsterdam, Eindhoven en WeezeVliegen naar Zweden vanaf Amsterdam, Eindhoven en WeezeVliegen naar Zweden, het grootste land van Scandinavië, kan op verschillende manieren. Je kunt met de auto, per boot en…

Reageer op het artikel "Op vakantie, waar naar toe, vliegen of met de auto?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 08-06-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Goedkope vakantie
Schrijf mee!