InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Backpack tips - Bagage indelen

Backpack tips - Bagage indelen

Backpack tips - Bagage indelen Voor een verre reis moet je een goede voorbereiding hebben. Dit geldt ook voor het inpakken van je backpack / rugzak. Je backpack kun je ook het beste op een bepaalde manier indelen zodat je tijdens het dragen geen last krijgt van je rug. Wat neem je verder allemaal mee op reis en wat moet je echt niet vergeten. Dat en meer lees je in dit artikel.

Inpakken

Een van de minst prettige zaken aan de voorbereiding van een reis is het inpakken van de bagage. Je bent aan het stressen of bang om iets te vergeten. Hoe deel je een grote en logge backpack eigenlijk in en wat moet echt niet vergeten in de backpack? Handige tips voor bij het inpakken.

Indeling

Zorg ervoor dat je de lichte spullen onderop in je tas stopt en de zwaardere spullen daarboven. Zomerkleding leent zich ideaal voor om aan de onderkant te liggen. Op deze manier rust de tas op je onderrug en voelt hij lichter aan.

Ruimte

De ruimte is beperkt in je backpack en je zult ook elke mogelijkheid moeten benutten. Ondergoed en sokken lenen zich er ideaal voor om in loze ruimte aan de zijkant gepropt te worden. Zorg wel dat je het in de buurt van de rits aan de onderkant doet, zodat je er nog steeds makkelijk bij kunt.

Kleine flesjes

Je toilettas is over het algemeen een van de zwaarste dingen in je backpack. Probeer dit te voorkomen. Vergeet niet; je gaat naar een land toe waar ze ook gewoon supermarkten hebben. Zodra je bijvoorbeeld een auto hebt gekocht kun je daar ook zware spullen in opslaan. Neem alleen maar kleine flesjes mee van de toiletartikelen. Deze zijn tegenwoordig bij elke drogist verkrijgbaar.

Schoenen

Als backpacker ga je veel wandelen en niet elke wandeling heeft een pad waar je met je normale schoenen fijn op kunt lopen. Neem dus altijd stevige schoenen mee, met voorkeur de wandelschoenen met extra grip. Let er wel op dat alle aarde eronderuit is, anders kunnen ze bij de douane moeilijk gaan doen. De schoenen kun je eventueel aan je tas vastbinden evenals een slaapmatje. In sommige landen zijn schoenen aan je tas een belediging, vooral als deze tegen een persoon aan kunnen komen (voornamelijk in Azië).

Hoes

Koop bij je backpack een passende hoes. Zo zorg je ervoor dat er geen spullen uitvallen tijdens de vlucht en op de bagageband. Het geeft ook een veilig gevoel; men kan niet in je backpack rommelen op deze manier. Je kunt op deze manier ook de spullen die je los aan je backpack gaat binden (zoals schoenen en een slaapmatje) niet verliezen.

Geld

Verdeel je waardevolle spullen over je backpack, handbagage en portemonnee. Als er iets op reis wordt gestolen dan heb je altijd nog iets achter de hand. Stop niet al je geld op één plek, zonder geld zitten is het meest nare wat je kunt overkomen op reis. Zorg dat jij de enige bent die weet waar je het geld opslaat in je bagage.

Medicijnen

Maak een kopie van je medisch paspoort en sla je medicijnen op meerdere plekken op. Mocht er wat gestolen worden dan heb je altijd je medicijnen nog bij je.

Koeltas

Als je naar een warm land vertrekt dan kan een koud drankje fijn zijn dan kun je er voor kiezen om in plaats van een toilettas te kiezen voor een koeltas. Deze kun je vullen met je toiletartikelen om later op reis te gebruiken als koeltas. Het neemt geen extra ruimte in op deze manier en je kunt toch genieten van een koud drankje op het strand.

Temperaturen

Je gaat voor een langere tijd op reis. Bereid je dus ook goed voor op verschillende temperaturen. In sommige landen kan het onder het nulpunt worden in de winter om in de zomer tropisch warm te zijn. Lees je van te voren goed in en pak je backpack in met de spullen die voor elk weersomstandigheden nodig zijn.

Spullen die je niet moet vergeten

  • Paspoort
  • Portemonnee
  • Kopie paspoort
  • Visumpapieren
  • Reispapieren en tickets
  • Tas voor handbagage
  • Pennen en potloden
  • Medisch paspoort
  • Reisgidsen
  • Vluchtschema
  • Contant geld in diverse valuta
  • Creditcard
  • Spullen om online te bankieren
  • Pinpas in goede conditie
  • Lijst met telefoonnummers en adressenlijst

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Een backpack voor een lange reis kopenEen backpack voor een lange reis kopenAls je gaat backpacken of gewoon op wereldreis besluit te gaan dan is het verstandig om een goede rugzak oftewel backpac…
Welke backpack is geschikt voor mijn reis?Welke backpack is geschikt voor mijn reis?Leuk! Je bent een reis aan het plannen waarbij je tussen meerdere landen, steden of natuurparken gaat reizen. Een goede,…
Backpacken - Tips & TrucsBackpacken is een lowbudget manier van reizen. Met een rugzak liftend de wereld over is vooral populair onder jongeren e…
Tien tips voor backpackersTien tips voor backpackersWanneer je bijna een decennium op reis bent geweest, krijg je vaak mooie en interessante vragen. De vraag die ik echter…
Backpack Lowe Alpine: Cerro Torre 55:70De Cerro Torre van Lowe Alpine is een backpack die al jaren meedoet bij de kwaliteitsvolle backpacks in de wereld. Een t…

Reageer op het artikel "Backpack tips - Bagage indelen"

Reacties

Danielle, 17-09-2013 18:36 #2
Plastic zakjes? Zijn jullie serieus? Dat is de grootste irritatie in dorm-rooms. Tenzij je een rijke backpacker bent die in hotels gaat slapen, knisper away. Maar als je met 12-20 man op een kamer slaapt is plastic geritsel doodzonde nummer 1!

Er zijn speciale ritszakken (niet van plastic) voor je (vuile) kleding. En zitten doe je gewoon op je kont, aangezien het je na een paar weken backpacken echt niet kan schelen of je broek vies wordt. En anders ga je lekker op je daypack of backpack zelf zitten. Reactie infoteur, 01-03-2014
Beste Danielle,

Bedankt voor uw reactie op dit artikel. Het artikel is gewijzigd. Ik deel uw mening.

Met vriendelijke groet

Kiwinasje, 23-12-2010 16:57 #1
Wat ook handig is om te doen: Scan al je belangrijke zaken is als paspoort en visumpapieren. Voor het geval je iets verliest…

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Backpacken
Reacties: 2
Schrijf mee!