InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Bespreking Center Parcs

Bespreking Center Parcs

Center Parcs bezit 17 parken en is de grooste marktleider wat betreft korte familievakanties dicht bij huis. De parken zijn meestal gelegen dichtbij natuurgebied en je vindt er ook een aantal dichtbij zee.

Parken

Center Parcs telt 17 parken (Bron, Center Parcs):

België (2)

  • De Vossemeren
  • Erperheide

Nederland (8)

  • De Kempervennen
  • Port Zélande
  • Het Meerdal
  • Het Heijderbos
  • De Eemhof
  • De Huttenheugte
  • Sunparks Limburgse Peel (voorheen Park Loohorst)
  • Sunparks Zandvoort aan zee (voorheen Park Zandvoort)

Duitsland (4)

  • Park Hochsauerland
  • Bispinger
  • HeideSunparks Eifel (voorheen Park Heilbachsee)
  • Sunparks Nordseeküste (voorheen Butjadinger Küste)

Frankrijk (3)

  • Le Lac d'Ailette
  • Les Bois-Francs
  • Les Hauts de Bruyères

Cottages

Center Parcs beschikt over verschillende soorten cottages (Bron, Center Parcs):

Vip cottage
Deze cottage biedt de meeste luxe. Je krijgt er ontbijt en opgemaakte bedden bij aankomst. Daarnaast kan je ''s avonds genieten van je eigen privé-sauna.

Premium cottage

Zelfde als Vipcottage maar zonder privé-sauna en ontbijt.
Je hebt een Home Cinemaset met DVD-speler en breedbeeld TV. In de keuken is er een afwasmachine voorzien.

Comfort Cottage

De meeste zijn voorzien van een open haard en een gewone TV.

Eden cottage

De cottages kunnen ingedeeld worden in verschillende categoriën: Vip, premium en comfort Eden cottage.
De Eden Cottages hebben allen een desing inrichting met Flatscreen-TV. Een open keuken met vaatwasser. In de living heb je een open haard. De luxueuze badkamer beschikt over een bubbelbad. Deze cottages zijn uitgerust met 2 badkamers. Hoe hoger je gaat in categorie, hoe meer luxueuzer.

Boomhuis
Deze cottages zijn uitgerust met een moderne keuken, een open haard, een sterrenterras. Je krijgt er een VIP services bij aankomst (een verzorgingspakket, opgemaakte bedden, een handdoekenpakket voor elke gast en dagelijks de krant en broodjesservice). De cottage heeft het uitzicht van een boomhuis en situeert zich op een eerste verdiep.
Woonboot
Deze heeft een interieur in nautische stijl, een open keuken met vaatwasser en Senseo-koffiezetapparaat, een Flatscreen-TV en DVD-speler. Je krijgt eveneens een VIP service bij aankomst: (een verzorgingspakket, opgemaakte bedden, een handdoekenpakket voor elke gast en dagelijks de krant en broodjesservice).

Hotel

Ga je liever op hotel dan kan dit in de parken van
  • De Vossemeren
  • Park Hochsauerland
  • Bispinger Heide
  • Les Bois-Francs

Je kan er kiezen voor een luxe hotelkamer, een premium hotel appartement of een comfort appartement.

Wil je een boeking wijzigen, dan kan dit vanaf 2009 volledig kostenloos. Zowel voor het aanpassen van de datum, als het aantal personen en het type cottage. Het eventuele verschil, dien je bij te leggen of betaalt Center Parcs terug.

Eten en drinken

Sinds kort kan je eveneens boeken voor een all-inclusiveformule. Deze kost per persoon 59 EUR per nacht. Je kan deze boeken in de parken van Erperheide (België), Het Meerdal, De Eemhofen, De Huttenheugte (Nederland) en het Park Hochsauerland (Duitsland). De prijs omvat een COMFORT-cottage met een ontbijt-, lunch- en dinerbuffet. De all- inclusiveformule loopt van 8 mei tot en met 22 juni en van 14 september tot en met 5 oktober, inzowel een midweek, een weekend- en een weekverblijf.

Activiteiten

Natuurlijk heb je in alle parken de "Aqua Mundo", een subtropisch zwemparadijs voor jong en oud. Wilt u relaxen, dan kan dit in het Welness centre voor diverse behandelingen of een sauna en stoombad. In de meeste parken kan je ook deelnemen aan de lessen Discover Scuba, een Waterski & Wakeboard Arrangement of duiken met PADI Open Water Diver. Verder heb je ook nog de Market Dome met tal van winkeltjes.

Fietsarrangement

Indien je een fietsarrangement boekt, krijg je gratis en voor niets de routekaarten erbij. Op de normale prijzen (indien je geen arrangement boekt), krijg je 10% korting tijdens de vakantieperiodes en 25% in de andere periodes.

PADI - open water arrangement

Voor 399 EUR, behaal je in 3 dagen een officieel PADI Open Water Diver-brevet.

Adventure Pass

Deze pas kost 19,50 en daarmee kan je gaan booschieten, High Adventure, klimmen, rafting en Zip Wire uitproberen.

Waterski&Wakeboard Arrangement

Voor een volwassene persoon, komt dit op een 68 EUR. Met deze pas kan je leren waterskiën of wakeboarden op de spectaculaire waterskibaan. Als je vooraf boekt, is de prijs inclusief wetsuit en uitrusting.

Snowboard arrangement

Zelfs in Center Parcs heb je een overdekte Snowcenter "Montana". Daar kan je gebruik maken van gediplomeerde instructeurs om te leren snowboarden, zowel in de winter als in de zomer. Beginners en gevorderden krijgen les in aparte groepen van 6 tot 10 deelnemers dus optijd boeken. Om een idee te krijgen, een weekend (Totaal: 3 uur, 1,5 lesuur per dag. De lessen worden op za/zo gegeven) komt voor een volwassene op 68 EUR, een kind op 57,50 EUR.

Ski arrangement

Naast snowboarden, kan je in het Montana Snowcenter natuurlijk ook skien. De prijzen zijn dezelfde als voor snowboarden.

Voor meer informatie, kan je naar de website van Center Parcs.
Gerelateerde artikelen
Leuke weetjes over Center ParcsLeuke weetjes over Center ParcsCenter Parcs is bekend om de uitstekende kwaliteit vakantieparken die ze hebben in Europa. Center Parcs heeft maar liefs…
Center Parcs, attracties- en parkenoverzichtCenter Parcs, attracties- en parkenoverzichtCenter Parcs bestaat al ruim 40 jaar en gaat al 40 jaar met de tijd mee. Sterker nog, Center Parcs biedt altijd de moder…
Bungalow: Vakantieparken in Nederland (Center Parcs, Landal)Vakantieparken - Vakantie in Nederland (zomer), waaronder in Center Parcs, Landal Greenparks en Hoogenboom vakantieparke…
Center Parcs vs. SunparcsCenter Parcs vs. SunparcsCenter Parcs, we kennen het allemaal! Sinds kindsbeen af waren we gefascineerd door de waaier van faciliteiten die dit b…
Vakantieparken: Center ParcsVakantieparken: Center ParcsCenter Parcs is de naam van een keten van vakantieparken in Nederland, maar ook in Duitsland, Frankrijk, Engeland en Bel…
Bronnen en referenties
  • Center Parcs

Reageer op het artikel "Bespreking Center Parcs"

Infoteur: Raphaella
Laatste update: 25-03-2009
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!