InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Tips voor een weekendje weg

Tips voor een weekendje weg

Wie wil er nou niet eventjes tussenuit. Gewoon even gezellig met z'n tweeën. Romantisch weg of juist iets actiefs doen. De meest makkelijke en leuke manier is gewoon even een weekendje weg. De leukste weekendjes weg vind je vaak last minute. Ze zijn goedkoop en vaak zit er ook nog een leuk pakket aan vast.

Bestemming

Het belangrijkste punt is voordat je gaat boeken: Weet wat je bestemming is! Niets is zo vervelend als je in reisbrochures en op internet snuffelt dat je gaat twijfelen wat je bestemming zal zijn. Vooral als je met z'n tweeën er niet uit kan komen, de een wil naar Londen en de ander naar Parijs.

Budget

Bepaal van te voren je budget. Neem wel een reëel budget. Want nergens zal je een reis vinden van €20,-. Een beetje afhankelijk van je bestemming kan je reisjes boeken vanaf €100 a €150,-. Verwacht dan niet dat je dan in een super deluxe 5 sterren hotel zit. Maar in een simpel 2 of 3 sterren hotelletje. Is je budget niet al te groot, neem dan een last minute. En mijdt dan dure "hoofd"steden. Ga lekker in een pittoresk dorpje zitten

Duur of goedkoop?

Afhankelijk waar je naar toe gaat ben je veel of weinig geld kwijt. In Londen en Parijs zijn hotels en levensonderhoud relatief duur, maar de reis er naar toe zal weer wat goedkoper zijn. In Praag zijn de hotels en levensonderhoud relatief goedkoop, maar de reis er naar toe zal weer duurder zijn. Je kunt het allemaal zo duur en lux maken als je wilt. Maar denk er aan, je bent er voor de stad en niet voor het hotel.

Auto of vliegtuig

Met de auto ben je natuurlijk veel vrijer om te gaan en te staan waar je wilt. Met het vliegtuig heb je de mogelijkheid om wat verder weg te gaan. De auto is in verhouding met het vliegtuig natuurlijk weer veel goedkoper. Afhankelijk van hoeveel geld je wilt uitgeven kan je met het vliegtuig of de auto weg gaan. Maar als je toch wilt vliegen ga dan met zo een low budget vliegtuigmaatschappij zoals Ryanair. Je kunt vaak al een retourticket kopen voor enkele tientjes. Natuurlijk afhankelijk van waar je naar toe gaat en wanneer je reis is.

Tips voor het boeken.

Vergelijk de reizen bij verschillende reisbureaus. Dit kan je tientallen euro's schelen. Duurkoop wil niet altijd zeggen dat het meteen goed is. Op internet kun je hotels opzoeken en zien wat de waardering van andere gasten zijn geweest. Wees niet bang om een reis via internet te boeken. Via internet boeken scheelt vaak ook al vele euro's. Dit komt mede doordat er minder tussenpersonen bij komen kijken. Probeer zo veel mogelijk buiten de vakantie periodes weg te gaan. In de vakantie periodes schieten de prijzen namelijk omhoog.

Alvast een fijne reis!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Reisgidsen van Arke

Reageer op het artikel "Tips voor een weekendje weg"

Infoteur: Lautof
Laatste update: 29-08-2015
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!