InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > De vakantieliefde

De vakantieliefde

De vakantietijd staat weer voor de deur en met de vakanties duikt ook de vakantieliefde op. Wie heeft er niet ooit zijn of haar hart verloren op vakantie? Maar werken vakantieliefdes ook in het dagelijks leven? Of gaat hier het spreekwoord 'uit het oog, uit het hart' op?

Romantiek

Wie op vakantie gaat laat het dagelijks leven meestal een achter zich. De warme zon en de vrijheid zorgen vaak voor een romantisch stemming, waarin het ook makkelijker is om verliefd te worden. Veel mensen krijgen dan ook een vakantieliefde, dat geldt voor jongeren, maar ook voor bijvoorbeeld oudere singles.

Sommige mensen verwarren een vakantie met de werkelijkheid. De vakantie-periode is echter bij uitstek de tijd dat romantiek hoogtij viert, iedereen is ontspannen en de sociale controle uit het dagelijks leven valt weg, tel daarbij de zon en vrijheid op en het is wel heel eenvoudig om verliefd te worden.

Anders

Vakantieliefdes kunnen misleidend zijn. Vaak weet je nauwelijks iets van degene op wie je verliefd bent en iemand kan zich in zo'n korte periode anders voordoen dan hij of zij in werkelijkheid is. Het is goed hier rekening mee te houden, zeker wanneer iemand de relatie na de vakantie nog een kans wil geven. Wanneer de verwachtingen niet te hoog gespannen zijn en men niet denkt 'de ware liefde' te hebben gevonden kan zo'n vakantieliefde erg leuk zijn.

Singles reizen

Tegenwoordig is het mogelijk om een speciale reis te boeken alleen voor singles, waarbij de spanning natuurlijk al snel oploopt. Want veel mensen in deze groepen hopen toch stiekem om een partner te ontmoeten tijdens zo'n reis. Flirten en plezier hebben staat hoog in het vaandel bij dit soort reizen.

Internet

De moderne communicatie-middelen maken het contact houden met een vakantieliefde erg makkelijk. Wanneer men ver uit elkaar woont is het eenvoudig om via msn, email of sms contact te houden. Dit maakt de kans dat zo'n relatie uitgroeit tot meer een stuk groter.

Cultuurverschil

Ook kan iemand natuurlijk verliefd worden op iemand met een andere nationaliteit, een lokale schone of iemand die zelf ook op vakantie is. Hierbij is het goed om in gedachte te houden dat die aanvankelijk charmante cultuurverschillen in een serieuze relatie soms tot problemen kunnen leiden. Bovendien zal er in deze gevallen wanneer men de relatie voortzet een lange afstandsrelatie ontstaan. Echte liefde is hier wel tegen bestand, maar makkelijk is het zeker niet voor beide partijen.

De liefde

Voor veel mensen is een vakantieliefde echter niet meer dan dat, een leuke herinnering aan een mooie tijd. Anderen echter houden vast aan hun liefde en zetten hun relatie voort, waarbij soms grote offers worden gebracht waarbij één persoon alles achter laat om bij zijn of haar liefde te gaan wonen.
Gerelateerde artikelen
Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen?Als single op reis: wat is het aanbod van singlereizen?Het is niet altijd vanzelfsprekend om als single op reis te gaan: je bent altijd alleen en je hebt niemand om tegen te p…
Alleen op vakantie gaan: voor- en nadelen van alleen reizenAlleen op vakantie gaan: voor- en nadelen van alleen reizenAls single een reis boeken is niet zo vanzelfsprekend, vooral omdat je op reis nog meer met je "alleen zijn" wordt gecon…
Met kinderen op vakantie als alleenstaande ouder?Met kinderen op vakantie als alleenstaande ouder?Wat zijn de mogelijkheden voor op vakantie gaan als je als alleenstaande ouder bent, ook wel eenoudergezin genoemd. Uit…

Reageer op het artikel "De vakantieliefde"

Infoteur: Sasati
Gepubliceerd: 16-05-2008
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!