InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU)

Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU)

Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU) Wie een erg vroege vlucht heeft geboekt vanaf de luchthaven van Zaventem bij Brussel kan ervoor kiezen om in een hotel in de buurt te overnachten. Zo bespaar je enkele kostbare slaapuren uit en voel je je op de dag van je reis wat meer uitgerust. Een overnachting in een hotel dichtbij "Brussels International Airport" (BRU) kan al vanaf een relatief klein bedrag. Het internationale karakter van Belgiës belangrijkste luchthaven maakt dat er in de omgeving heel wat bekende hotelketens overnachtingen aanbieden. De meeste hotels in de buurt zijn van een zeer degelijke tot uitstekende kwaliteit en bieden bovendien een luchthavenshuttle aan.

Vliegen vanaf Zaventem

Voor Nederlanders die niet vanuit Schiphol naar hun gewenste bestemming kunnen vertrekken, is de luchthaven van Zaventem bij Brussel een oplossing. Voor inwoners van de Randstad is de Belgische hoofdstad amper een uurtje rijden en ook met de trein is deze stad makkelijk toegankelijk. Soms is het vliegticket naar jouw gedroomde vakantiebestemming zelfs een stukje goedkoper vanaf Brussel dan vanaf Amsterdam of Rotterdam. In dat geval kiezen heel wat Nederlanders voor de luchthaven van Zaventem.

Hotels dichtbij "Brussels International Airport"

Omdat het reistraject dan wat langer wordt dan wanneer je via Schiphol vertrekt, willen tal van reizigers liever een nachtje in de buurt van de luchthaven overnachten. Als Europees zakencentrum heeft Brussel vanzelfsprekend geen gebrek aan kwaliteitsvolle hotels. Hotels in de buurt van de luchthaven van Zaventem situeren zich op alle prijsniveau’s, gaande van een eenvoudige Bed & Breakfast tot het sjieke “Sheraton Brussels Airport” vlak tegenover de hoofdingang van de luchthaven. De officiële naam van de luchthaven van Zaventem is trouwens "Brussels International Airport" (luchthavencode BRU).

Goedkope hotels dichtbij luchthaven Zaventem

Wie het met een bescheiden budget moet doen kan in de buurt van de luchthaven van Zaventem al overnachten voor pakweg 45 euro. Het Ibis Budget Brussels Airport is maar een van de voorbeelden van hotels die niet al te prijzig zijn. Via Booking.com kan je ook regelmatig heel interessante promoties vinden voor kamers voor een nacht. Voorts zijn heel wat gekende kwaliteitshotels in de omgeving van deze luchthaven aanwezig. Denk aan Holiday Inn, Novotel, Campanile en andere grote hotelketens. De meeste van deze hotels bieden een gratis luchthavenshuttle ter beschikking om je tijdig naar de luchthaven te brengen.

Voordelen van hotelovernachting

Wie de nacht voor een lange reis in een hotel bij de luchthaven overnacht beschikt over een extra voordeel. Je kan in dat geval immers extra tijd uittrekken voor de verplaatsing naar de luchthaven, rustig wat relaxen in het hotel en stilaan gewennen aan het vakantiegevoel. De volgende dag ben je goed uitgerust om aan je vliegreis te beginnen. Vaak vertrekken vluchten naar populaire vakantiebestemmingen in de vroege ochtend zodat elk uurtje extra slaap welkom is. Ook sommige Belgen die op een vrij grote afstand van de luchthaven van Zaventem wonen opteren trouwens vaak voor een extra overnachting in de buurt van de luchthaven.

Een extra dagje Brussel?

De internationale luchthaven van Brussel bevindt zich op het grondgebied van de deelgemeente Zaventem maar is niet zover van het centrum van de Belgische hoofdstad. Wie extra tijd heeft kan eventueel zelfs op ontdekkingstocht gaan in deze fascinerende stad. Bruisend Brussel is niet voor niets haar bijnaam en dit komt onder meer door het uitgebreid aanbod aan cafés, restaurants en culturele centra. Een dagje uit in Brussel kan een mooi opstapje zijn om in de stemming te komen voor je vakantie die de volgende dag begint vanaf de luchthaven van Zaventem.

Overzicht van hotels in de buurt van "Brussels International Airport"

  • Campanile
  • Crown Plaza
  • Golden Tulip
  • Holiday Inn
  • Ibis
  • Ibis Budget
  • NH Hotel
  • Novotel
  • Sheraton
  • Thon Hotel
  • Vandervalk

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.booking.com/city/be/zaventem.nl.html (geraadpleegd op 22/06/2016).

Reageer op het artikel "Hotelovernachtingen nabij luchthaven Zaventem, Brussel (BRU)"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 22-06-2016
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Special: Hotels nabij luchthavens
Schrijf mee!