InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Uittips met kinderen: kerstvakantie 2014 in Friesland

Uittips met kinderen: kerstvakantie 2014 in Friesland

Uittips met kinderen: kerstvakantie 2014 in Friesland De kerstvakantie 2014 2015 wordt gehouden vanaf zaterdag 20 december 2014 tot en met zondag 4 januari 2015. De kerstvakantie wordt door de meesten gezien als een gezellige en sfeervolle periode, waarin veel uitstapjes worden gemaakt en aandacht wordt geschonken aan het gezin en de familie. Juist daarom zijn er in de kerstvakantie in Friesland tal van leuke activiteiten te beleven zoals schaatsen, knutselen, het bezoeken van een kerstmarkt, het bakken van cupcakes en koekhuisjes en het maken en pimpen van een eigen kerstboom. Sommige activiteiten zijn geheel gratis, voor andere activiteiten wordt een (kleine) bijdrage gevraagd.

De Blije Papegaai in Terherne

De Blije Papegaai in Terherne vindt het belangrijk dat er veel aandacht wordt besteed aan het ontwikkelen van creatieve talenten. Daarom is het motto van De Blije Papegaai, kleurrijke activiteiten voor iedereen. Dit motto willen de medewerkers van De Blije Papegaai extra glans geven door laagdrempelige activiteiten aan te bieden voor iedereen. In de kerstvakantie 2014 2015 is bij De Blije Papegaai een speciaal vakantieprogramma, waardoor er bijna dagelijks activiteiten worden georganiseerd.

Enkele activiteiten die speciaal uitgelicht worden zijn:
  • Het knutselatelier dat tijdens iedere openingsdag van De Blije Papegaai in de kerstvakantie geopend is. Tijdens het knutselatelier wordt er per kind een passende knutsel of techniekactiviteit uitgezocht. Kosten voor het knutselatelier bedragen 2,50 per activiteit.
  • Het maken en pimpen van een eigen kerstboom inclusief verlichting op zaterdag 20 december om 14:00 kosten bedragen 5,00 per persoon.
  • Het maken van kerstkoekhuisjes op dinsdag 22 december 2014 om 14:00 kosten bedragen 5,00 per persoon.
Daarnaast is bij De Blije Papegaai mogelijk om een knipkaart te kopen. Een knipkaart kost 17,50 en bevat tien knipjes. Per activiteit van 2,50 wordt er 1 knipje verbruikt. Een knipkaart is gezinsgebonden.

Kerstcircus Sander & Friends

Tijdens de kerstvakantie 2014 - 2015 presenteren Sander & Friends een serie sfeervolle circusvoorstellingen in Friesland. De voorstellingen vinden plaats in Leeuwarden, Akkrum & Sneek. De volledige speellijst is te vinden op www.sandersvariete.nl. De kosten voor het circus bedragen 13.50 per persoon. Lezers van de Leeuwarder Courant krijgen korting en kunnen kaarten kopen voor 7.50.

Wintersprookje bij de Kameleon in Terherne

Naast de Blije Papegaai in Terherne vindt men de Kameleonboerderij. In deze boerderij is het dorp Lenten nagebouwd. Het fictieve dorp waarin de Kameleonboeken van schrijver Hotze de Roos zich afspelen. Deze boeken gaan over de avonturen van de tweeling Sietse en Hielke Klinkhamer of te wel de schippers van de Kameleon. Kameleon Terherne is in 2014 uitgeroepen door de ANWB als leukste uitje van Friesland.

Wintersprookje

Tijdens de winter van 2014 2015 zal de Kameleonboerderij zijn deuren geopend houden. De Boerderij is namelijk omgetoverd tot het decor van het wintersprookje Het Bevroren Vuur". Het wintersprookje wordt gehouden van 29 november 2014 tot en met 15 maart 2015.

Woudagemaal in Lemmer

Het Woudagemaal in Lemmer organiseert tijdens de kerstvakantie 2014 - 2015 leuke activiteiten om kinderen kennis te laten maken met de wondere wereld van wetenschap en techniek.
Kinderen ontdekken tijdens de activiteiten de principes achter stoom, kracht en beweging aan de hand van een spannende opdrachten:

Workshopprogramma

De activiteiten in het Woudagemaal zijn geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.

Dinsdag 23 december

  • Werken met warmte (12.00 15.00 uur)
  • Onder druk (13.00 16.15 uur)

Dinsdag 30 december

  • Mad Machines (12.00 15.00 uur)
  • FUN-damentele krachten (13.00 16.15 uur)
Gerelateerde artikelen
Uittips Terherne: Kinderboekendag 2014Uittips Terherne: Kinderboekendag 2014Op zondag 12 oktober 2014 wordt in Terherne, de jaarlijkse Kinderboekendag gehouden, in Friesland ook wel de Berneboeked…
Het aantal moorden in Nederland en Friesland in 2011Het aantal moorden in Nederland en Friesland in 2011In Nederland werden in 2011 in totaal 163 mensen vermoord. Dit zijn 0,97 per 100.000 inwoners. Landelijk daalt het aanta…
Hoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekeningHoge spaarrente Friesland Bank op betaalrekeningDe spaarrekening die tegelijkertijd ook een betaalrekening is bestaat voor bestaande klanten van de Friesland Bank. Op d…
Klimspaardeposito Friesland Bank tot 5,5% renteKlimspaardeposito Friesland Bank tot 5,5% renteOnder de slogan geld moet niet rollen maar klimmen, opende Friesland Bank een klimspaardeposito. De deposito werd landel…
Spaar & Betaal Mix van Friesland BankSpaar & Betaal Mix van Friesland BankMaak van uw betaalpot een spaarpot! Dat is de slogan waarmee Friesland Bank de nieuwe Spaar & Betaal Mix op de markt gez…
Bronnen en referenties
  • https://www.facebook.com/pages/De-Blije-Papegaai/263243947214500
  • http://sandersvariete.nl/kerstcircus/lc-lezersactie

Reageer op het artikel "Uittips met kinderen: kerstvakantie 2014 in Friesland"

Infoteur: Tekstschrijvert
Gepubliceerd: 01-12-2014
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!