InfoNu.nl > Reizen en Recreatie > Diversen > Vroegboekkorting 2014: waar krijg je de meeste korting?

Vroegboekkorting 2014: waar krijg je de meeste korting?

Vroegboekkorting 2014: waar krijg je de meeste korting? Wanneer je op vakantie gaat kunt je het beste heel vroeg of heel laat boeken. Het vroeg boeken van een vakantie is soms een risico omdat je niet weet wat er in de tussentijd allemaal kan gebeuren, maar daar staat tegenover dat je dan wel vaak een aantrekkelijk vroegboekkorting krijgt. Dit is een bekend begrip maar hoe ver van te voren moet je boeken om aanspraak te kunnen maken op vroegboekkorting en hoeveel scheelt het je nu daadwerkelijk. Je vindt hier een overzicht van kortingen van de grootste aanbieders.

Hoe ver van te voren moet ik boeken voor vroegboekkorting?

Om aanspraak te kunnen maken op de korting voor vroege boekers hoef je er niet in december al bij te zijn, maar haast is wel enigszins geboden want soms is de korting gerelateerd aan het aantal maanden voor vertrek dat je je vakantie boekt. Bij een aantal grote aanbieders geldt een uiterste boekdatum van 31 maart 2014 voor wie het meest wil profiteren van voordeel.

Wanneer je dit dan nog eens kunt combineren met andere kortingen zoals Jonge Gezinnen korting of het gereduceerde tarief voor 55+-ers of mensen die net voor of naar het hoogseizoen boeken dan kan dit zomaar oplopen naar bijna de helft van het reguliere bedrag. Hieronder tref je een overzicht van de vroegboekkortingen die worden geboden door de grootste vakantieaanbieders van Nederland, aangevuld met informatie over bestemmingen waarvoor deze korting voor vroege vogels significant hoger is.

Center Parcs

De gereduceerde tarieven van Center Parcs zijn gerelateerd aan het aantal maanden dat je boekt voor vertrek. De tarieven zijn als volgt:
  • 6 maanden = -20%
  • 4 maanden = -15%
  • 2 maanden = -10%
Dit is van toepassing op alle parken in Nederland, Duitsland, België en Frankrijk waarbij de weekenden en midweken rondom belangrijke feestdagen buiten de actie vallen.

Neckermann

Neckermann heeft op haar website een speciaal overzicht gemaakt van vakanties met de hoogste kortingstarieven. Zo kun je in de zomer van 2014 vooral veel gebruik maken van vroegboekkorting op vakantie naar Egypte. Ga je bijvoorbeeld naar Hurghada dan gaat van de prijs meer dan een kwart af. In de top 20 kortingslijst komen ook een aantal bestemmingen in Turkije en Spanje voor zoals Izmir, Mallorca en Gran Canaria.

OAD Reizen

OAD Reizen is een bekende in de wereld van de kortingsacties omtrent vroeg in het jaar geboekte vakanties. Voor de zomer van 2014 kun vele honderden euro's besparen. Op hun speciale actiesite geven ze een overzicht van de reizen die er wat dit betreft uitspringen. Zo kon je bijvoorbeeld vorig jaar in dezelfde periode op een 15-daagse vakantie naar Kreta wel 990 euro korting krijgen. De kortingen van 690 euro op een vakantie naar de Algarve of van 640 euro voor 15 dagen aan de Turkse Riviera zijn ook niet mis. Boek je online een vakantie met een totaalprijs van minimaal 500 euro dan gaat er door gebruik te maken van een speciale kortingscode nog een 50 euro van de totaalrekening af voor vroegboekers.

Holland International

Wanneer je voor Holland International kiest dan kun je op verre vliegvakantie met vertrek tussen 1 april en 1 oktober 2014 tot 500 euro per persoon van de prijs afhalen wanneer je boekt voor 31 maart. Voor overige vliegvakanties geldt deze actie tot 28 februari en bij een vertrek tussen 13 juli en 24 augustus. Ook voor autovakanties en stedentrips zijn speciale acties voor wie er snel bij is.

Vacanceselect

Wanneer je een vakantie boekt bij Vacanceselect kun je rekenen op verschillende aanbiedingen onder de noemer van vroegboekkorting. Zo kun je voor sommige bestemmingen rekenen op een korting tussen de 5 en 20%. Daarnaast zijn er ook kortingen in de vorm van een aantal gratis nachten indien je er snel bij bent.
Gerelateerde artikelen
Vroegboekkorting: goedkoop op vakantieVroegboekkorting: goedkoop op vakantieWil jij goedkoop op vakantie? Hoe vroeger je boekt, hoe goedkoper de vakantie doorgaans is. Wat zijn nou eigenlijk preci…
Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019Vroegboekkorting voor een goedkope vakantie in 2019Meivakantie boeken, herfstvakantie, kerstvakantie boeken vroegboekkorting, uitverkoop, last minute? Wie vroeg zijn vakan…
Vliegvakanties worden kunstmatig duurder gemaaktVliegvakanties worden kunstmatig duurder gemaaktGedurende de zomer trekken wij massaal naar de zon. Bestemmingen als Italie, Spanje en Turkije zijn populaire bestemming…
Besparen op een vliegvakantie naar de zonBesparen op een vliegvakantie naar de zonEen vliegvakantie naar de zon kost u eenvoudig een paar honderd euro per persoon voor een weekje vakantie. Door een aant…
Leuke weetjes over Center ParcsLeuke weetjes over Center ParcsCenter Parcs is bekend om de uitstekende kwaliteit vakantieparken die ze hebben in Europa. Center Parcs heeft maar liefs…
Bronnen en referenties
  • Center Parcs
  • Neckermann
  • OAD Reizen
  • Holland International
  • Vacanceselect

Reageer op het artikel "Vroegboekkorting 2014: waar krijg je de meeste korting?"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-10-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!