Bodrum: gevarieerd uitgaansleven voor jong en oud

De Turkse badplaats Bodrum staat bekend om z'n rijke uitgaansleven. Er is voor iedereen wat wils- van lunchen aan zee, borrelen in muziekcafeetjes, tot en met uitgaan in trendy discotheken. Uitgaan in Bodrum is een echte 'happening'. Een greep uit het grote uitgaansaanbod in het Turkse Bodrum.

Loungen en uitgaan aan het water van Bodrum

Bohemiensfeer aan de haven

De Bodrumse haven is erg populair, zowel voor ´locals´ als toeristen. De meeste mensen krijgen hier een echt bohemiengevoel. Overdag kun je ook al aan de haven terecht om lekker te loungen, lunchen, bootjes te kijken en van het leven te genieten.

Toeristenprijzen

Je kunt ook 's avonds en zelfs tot 's nachts blijven om een leuk restaurantje te bezoeken of na te borrelen aan de volle maar gezellige haven. Reken er wel op dat je 'toeristenprijzen' kwijt bent voor eten en drinken, zeker in het hoogseizoen. De Turkse obers verdienen daar in vijf maanden meer dan in de rest van het resterende jaar.

Lunchen aan zee

Wil je overdag een uitgaansgevoel hebben en dit combineren met winkelen? Duik dan eens de barretjes aan de grote winkelstraat 'Cumhuriyet Cad' van Bodrum in. Aan de achterzijde zijn vaak terrassen te vinden die zich pal aan zee bevinden. Bootjes kijken, lekker eten en drinken onder het genot van (live-)muziek. Dit is vakantie op en top!

Barretjes en muziekcafe's

Overdag uitgaan in Bodrum

In Bodrum zijn vele barretjes. Er wordt wel beweerd dat Bodrum meer barretjes per vierkante meter heeft dan welke andere plaatsen in Turkije dan ook. De barretjes zijn overdag al geopend en hier kun je terecht voor een heerlijke lunch, echte Turkse thee of een goed glas wijn aan het einde van de middag.

Mavibar: hotspot van Bodrum

Een populaire bestemming is de Mavibar in Bodrum. Hier zitten veel 'locals' die altijd in zijn voor een praatje. Er heerst een relaxte sfeer met bijbehorende muziek. Kijk niet gek op als er plotseling iemand live voor je gitaar begint te spelen. En alleen van de kleurrijk beschilderde stoelen en de bougainvilles wordt iedereen vrolijk. Een absolute aanrader!

Dansen op het water bij Club Catamaran

Drijvend schip

Ooit wel eens gedanst op een drijvend schip? Bij de Marine Club Catamaran, een grote discotheek in Bodrum, heb je de kans. Op dit schip kunnen maar liefst 2500 mensen terecht. De dansvloer is doorzichtig waardoor je de vissen onder je kunt zien zwemmen. Dit is op en top uitgaan in en rondom Bodrum!

Dansacts
Club Catamaran staat bekend als één van de beste discotheken van Bodrum. Op het drijvende schip kun je niet alleen dansen maar zijn ook dj-optredens, (extravagante) dansacts en lasershows. Het is een discotheek voor bezoekers die graag tot in de vroege uurtjes doorgaan.

Openingstijden Club Catamaran

Van mei tot en met september kun je vanaf 22.00 uur op de boot terecht. De catamaran vaart uit om ongeveer 1.30 uur en komt na drie uurtjes terug. Het uitzicht over de zee bij Bodrum is fenomenaal. En voor echte disco-/clubliefhebbers is dansen op Club Catamaran ongetwijfeld een ervaring om nooit te vergeten. Meer info is te verkrijgen via de Facebookpagina van Club Catamaran.

Halikarnas: dansen in de openlucht

Thema-avonden

Uitgaan in Bodrum kan niet zonder een bezoekje aan de Halikarnas. Deze Bodrumse discotheek is de grootste openluchtdiscotheek van Europa. Qua prijs moet je er wel wat voor over hebben maar wie van excentrieke optredens houdt, komt hier prima aan zijn trekken. De Halikarnas organiseert diverse thema-avonden zoals
  • Turkse popnacht
  • Free wodka party
  • Foamparty
  • Ladiesnight

Dresscode in de disco Halikarnas
In de Halikarnas zijn optredens van dj's waaronder ook internationale beroemdheden. Verder kom je hier de meest uiteenlopende figuren tegen -van hippe toeristen tot zogenaamde 'dragqueens'. Aan de deur wordt gekeken op je gepast gekleed bent. Over het algemeen geldt: hoe excentrieker hoe beter, afhankelijk van het thema van die avond.

Halicarnassus

De Halikarnas bestaat al 30 jaar en is een echt begrip in Bodrum en omgeving. De disco heeft z´n naam te danken aan Halicarnassus, de vroegere naam van het Turkse Bodrum en is razend populair. Er zijn zelfs Europeanen die speciaal naar Bodrum vliegen voor een avondje dansen in de Turkse disco. De Halikarnas is in 2011/2012 grondig gerenoveerd en is absoluut een bezoek waard mits je van extravagantie houdt.... Alle informatie over de Halikarnasdisco staat op www.halikarnas.com.tr

Meer info over uitgaan in Bodrum

Leuke horeca in zijstraatjes

Bodrum staat vooral bekend om de horeca aan de haven en bekende uitgaansgelegenheden zoals de Club Catamaran en de Halikarnas. Voor de liefhebbers zeker een aanrader. Zelf vond ik het erg leuk de zijstraatjes aan de winkelstraten in te duiken en te genieten van muziek en praatjes met de locals.

Tips over horeca en uitgaan

Buiten de genoemde horecagelegenheden zijn er natuurlijk nog legio mogelijkheden om uit te gaan in Bodrum. Informeer hiervoor bij je reisorganisatie of bij het toeristenbureau van Bodrum aan de haven. De ´locals´ geven je uiteraard ook graag tips. Zij verdienen er een leuk zakcentje aan maar vinden het vaak ook oprecht leuk als je geniet van Turkije en de vele mogelijkheden die Bodrumstad biedt.
Gerelateerde artikelen
Karaada: een Turks eilandKaraada, ook wel geschreven als Kara Ada, is een Turks eiland dat zich in de Egeïsche Zee bevindt. Het kleine eiland beh…
Wat maakt Turkije zo aantrekkelijk als tweede-woningland?Een woning kopen in Turkije, meer en meer Europeanen doen het. Spanje, tot nu toe hèt vakantieoord bij uitstek voor twee…
Alternatieve daguitstap Bodrum-Izmir (Turkije)Heb jij ook zo'n hekel aan die excursies die doorspekt zitten met stoppen op verkoopspunten waar men je allerhande prula…
Turkije Turgutreis; een geliefd oordMet haar vele badplaatsen is Turkije de laatste jaren uitgegroeid tot de nummer één van vakantiegangers uit Nederland, m…

Australië Nationale Parken: PurnululuAustralië Nationale Parken: PurnululuPurnululu nationaal park is gelegen in in het noord oosten van West Australië. Purnululu is vernoemd naar de zandstenen…
Tauranga de meeste populaire stad in de Bay of PlentyTauranga is een groeiende en levendige stad met meer dan 111,000 inwoners. De bevolking heeft zich de afgelopen twintig…
Bronnen en referenties
  • www.lonelyplanet.nl
  • www.tripadvisor.nl
  • www.clubcatamaran.nl
  • www.halikarnas.com.tr
  • www.google.nl (afbeeldingen)

Reageer op het artikel "Bodrum: gevarieerd uitgaansleven voor jong en oud"

Infoteur: Schoontje
Laatste update: 03-02-2013
Rubriek: Reizen en Recreatie
Subrubriek: Buitenland
Schrijf mee!